X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרכז לטכנולוגיה חינוכית מחלק טיפים לעידוד הקריאה אצל בני הנוער
▪  ▪  ▪

אוהבי ספר רבים יודעים לספר על החינוך לאהבת הקריאה שבא מהבית. כיום, רבים מבני הנוער זונחים את תחביבי הקריאה ומעדיפים לבלות שעות רבות מול המחשב, האינטרנט או סתם לדבר בנייד.
אם גם אתם מחפשים דרך להחזיר לילדיכם את אהבת הקריאה, להלן עצות שימושיות מאת עפרה בן עמי, מנהלת אתר "כנפיים", צוות עידוד קריאה וספריות במרכז לטכנולוגיה חינוכית:
- קוראים בקול: לא רק לילדים צעירים שאינם יודעים עדיין לקרוא, אלא לילדים שבעצמם קוראים. מדובר בזמן איכות של ההורים עם הילדים.
שנים רבות אחרי שילדכם למד לקרוא בכוחות עצמו, חווית הקריאה המשותפת תמשיך להיות חוויית התכרבלות נפלאה. הספר יכול להיות ספר גדול ועב כרס, שילדכם נרתע מלקרוא אותו לבדו, אבל הקריאה המשותפת בהמשכים תהפוך אותו לספר האדיר מכולם. הספר יכול להיות ספר חדש שקניתם במסגרת בילוי משותף בחנות הספרים, ספר שזכרתם לטובה והצעתם שתקראו ביחד ועוד.
- מלווים בשיחה את הקריאה: לצד הקריאה בקול כדאי לשוחח עם הילד/ים, כך שתתרחש אינטראקציה משמעותית, שמעודדת חשיבה ברמה גבוהה.
- אל תלחמו בילדים: אם הם רוצים לגלוש באינטרנט, עודדו אותם להיכנס לאתרים שמעודדים קריאה. כך לדוגמא, אתר "כנפיים" המתמקד בספרות ילדים ונוער, ומטרתו לקדם את הקריאה בישראל באמצעות תכנים דינאמיים ואטרקטיביים. ילדכם יוכל למצוא באתר קטעי קריינות מוקלטים ופרקים ראשונים מתוך ספרים, עשרות משחקים מושקעים ועוד.
- קוראים בעצמנו: החזיקו בכל מקום בבית ספרי קריאה למבוגרים - ליד המיטה, במיטה, בסלון, בשירותים. שוחחו ביניכם על ספרים שנהנתם מהם, שהשפיעו עליכם, שנזכרתם בהם... שוחחו על טעמכם כקוראים בוגרים, על ספרים שהתאימו לתקופות שונות ולמצבים שונים בחייכם.
כאשר הילדים גדולים ורוצים לקרוא לבד, כדאי להורה לקרוא את הספר שהם קוראים - ולשוחח עם הילדים עליו.
- התעניינו בהרגלי הקריאה של ילדיכם: רשמו את ילדכם לספריית ההשאלה הציבורית במקום מגורכם, החל מן הגיל הצעיר ביותר שניתן לעשות זאת (ברוב הספריות ניתן להשאיל ספרים כבר בגיל הרך).
גלו לילדכם דרכים שונות לבחירת ספר: הציעו לו לקרוא בספרייה את העמודים הראשונים של הספר ורק אז להחליט, גלו לו שלא תמיד כדאי לשפוט את הספר על-פי שמו וכריכתו.
המליצו לו על ספר שכאילו נכתב למענו, השתמשו בדיוק באותן המילים שבהן אתם ממליצים לחבר/חברה בוגרים על ספר שלדעתכם מתאים במיוחד לו/לה.
- בילוי בספרייה: לוקחים את הילד לספרייה ובוחרים יחדיו ספרים. למשל: ספר אחד הילד בוחר לעצמו, וספר אחר ההורה בוחר לילד. אפשר לשלב עם הורה הבוחר לעצמו ספר (מודל לחיקוי). אפשר לשלב עם עיון בכתבי עת ובספרי עיון שאולי לא מצויים להשאלה.
- ספר במתנה: בשנים האחרונות ירדה קרנו של הספר, וזה אינו נחשב יותר "מתנה". אבל לכל גיל אפשר למצוא ספרים שהם מתנות בכל מובן המילה: אם משקיעים בלהתאים את הספר לילד, והוא מרגיש שקלעו בול לטעמו, יש סיכוי שייהנה, ויחוש כי אכן קיבל מתנה (לפעמים מתנה לכל החיים). העשרת ספריות: ספר כמתנה לגן בימי הולדת; ספר כמתנה לכיתה בימי הולדת.
- אל תעשו: אל תודיעו לו שמעכשיו והלאה עליו לקרוא בכל ערב חצי שעה לפני השינה. אל תצעקו עליו שיסגור כבר את המחשב/טלוויזיה וייקח סוף סוף ספר ליד כמו אחותו, בזמן שאתם צופים בטלנובלה, או שקועים במדור הבורסה בעיתון.
אל תשאירו את נושא הקריאה למורים בבית הספר, וגם לא לספרנית. ייתכן שהם עושים את עבודתם, אבל אתם מכירים את ילדכם יותר טוב מכל אחד אחר, אל תוותרו על מקומכם ועל השפעתכם.

תאריך:  24/05/2006   |   עודכן:  24/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
הצעתה של חה"כ סופה לנדבר להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת תוכנית ויסקונסין כמעט ועברה, אך רק כמעט
אורון חדי
המכללה הדתית "גבעת וושינגטון" עתרה לבג"צ נגד החלטת משרד החינוך להקפיא את תקציביה    "מפלים אותנו לרעה", קובעים אנשי המכללה ומבקשים למנוע ממשרד החינוך מלהחזיקם "כבני ערובה"
יואב יצחק
אולמרט שילם רק 3306 דולר למ"ר (1.2 מיליון דולר) תמורת דירת גן בכרמיה בירושלים    היזם הציע לרב בנימין פרידברג 160 מ"ר תמורת כ- 7000 דולר למ"ר
אלעזר לוין
שווי הרכוש 56 מיליון דולר    הפרמיה - 200 אלף דולר
אלעזר לוין
יבנו 72 קוטג'ים בגדרה    ימכרו את הפרויקט בכ- 18 מיליון דולר    גדיש תנהל ותשווק את הבתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il