X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפיקוד שלח איגרת לכל השוטרים בשטח עליה חתום ראש אגף משאבי אנוש, ניצב גבי גל נכתב בה בין היתר: "הימים הבאים יהיו לא קלים... אך יש להמשיך את המאבק בפשיעה"
▪  ▪  ▪

בעוד המשטרה חלוקה בדעתה לגבי עתיד הקצינים הבכירים שהוזהרו על-ידי ועדת זיילר, ואולי עקב כך, החליט ראש אגף משאבי אנוש במטה הארצי, ניצב גבי גל, לשלוח איגרת לשוטרי משטרת ישראל.
באיגרת שנשלחה הוסבר על ועדת הבדיקה לבחינת התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשת האחים פריניאן, על חשיבות עבודת הוועדה, מתן סעד משפטי, תמיכה וייעוץ לקצינים שקיבלו את מכתבי האזהרה ועוד.
לדברי גל, "הדאגה לביטחון הציבור הינה מעל הכל ונמשיך בביצוע מחויבותנו היומיומית". האיגרת הודפסה ונשלחה לכל תחנות המשטרה בארץ.
להלן קטע מהאיגרת כפי שפורסם באתר המשטרה:
"משטרת ישראל רואה חשיבות בעבודת הווועדה, המשטרה היא גוף האמון על החוק והסדר, ומכאן ששקיפות, אמינות והיכולת לקחת אחריות נמצאים בבסיס עבודתנו. הנושאים כפי שפורטו בהחלטת הוועדה היום, הינם נושאים כבדי משקל, המחייבים בדיקה והתיחסות מעמיקה, עם זאת חשוב להדגיש כי הקביעות של הוועדה אינן סופיות.
זוהי שעת מבחן עבורנו, סביר להניח כי הימים הבאים יהיו ימים לא קלים, בהם נדרש לתעצומות נפש לגילוי מנהיגות ותובנה. חלק מחוסנה של המשטרה נובע מהיותה ארגון לומד. קבלת ביקורת מלווה את עבודת המשטרה באופן שוטף.
אף בעבר ידעה משטרת ישראל להתמודד במקצועיות ובפתיחות ואל מול ביקורת, וגם הפעם נפעל להפיק את המירב ולצאת מחוזקים מן התהליך. עם קבלת ההחלטה על-פי הנחיית המפכ"ל, נערכת המשטרה ללמוד את החלטת הוועדה ולבחון את המשמעויות הנובעות ממנה. עם קבלת הדוח הסופי, תפעל המשטרה למיצוי המסקנות וליישום מלא של כל ההשלכות והממצאים הסופיים. בד בבד תפעל המשטרה למתן סעד משפטי, תמיכה וייעוץ לקצינים שקיבלו את "מכתבי האזהרה" ולמשפחותיהם.
אגף משאבי אנוש /מחלקת פרט עומדים לרשות המוזהרים. כאנשי משטרה הדאגה לביטחון הציבור הינה מעל הכל. אנו נמשיך בביצוע מחויבותנו היום יומית - הובלת המשטרה למימוש יעדיה; למיגור הפשיעה, הגברת הביטחון האישי ומתן שירות איכותי לציבור. אני מבקש לחזק את ידיכם גם בעת הזו. בטוחני כי נמשיך יחד את תפקידינו ונמלא את המשימות המוטלות עלינו כבשגרה, מתוך שותפות לדרך, לכידות ורעות".
מסע תגובות תקשורתי
במשטרה נושא מכתבי האזהרה לא מפסיק לרדת מסדר היום במסדרונות בתחנות והמרחבים. השוטרים בשטח מביעים את דעתם בחדרי חדרים ונזהרים בדעותיהם, כמו גם קצונת הבינים.
לעומתם, הבכירים יצאו במסע תגובות תקשורתי (למרות שביום רגיל הם נמנעים מלהתראיין ולא תמיד משתפים פעולה עם התקשורת, ש.ד.). באופן לא מפתיע כמעט כל הניצבים הביעו את דעתם על מה שהם מכנים "עליהום" על המפכ"ל והקצינים האחרים. אלא שלא מעט מהבכירים גם השמיעו ביקורת ואף דרישות להשעיית המפכ"ל, אם כי באופן לא מפתיע הם ביקשו שהדברים לא יאמרו בציטוט.
חלק מהכעס, גם אם הוא נאמר שלא לציטוט, יוצא אל השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שלטענת שוטרים לא יצא בהגנה על המערכת. כפי שדווחנו כאן בהרחבה השר לביטחון אף יחל בסדרת פגישות עם כל ניצבי המשטרה, לדבריו כדי ללמוד את המערכת ולשמוע דעות. בכירים במשטרה ציינו כי פעולה זו גורמת לנזק ומשדרת קו של אי אמון בבכירי המשטרה. "עוד לא הוחלט מה יקרה עם הסיכומים ודיכטר כבר מחפש מחליף. זה גורם למשטרה נזק בציבור", אמרו.
מקורביו של דיכטר טענו מנגד, כי השר כן הביע אמון ולא ביקש להשעות את המפכ"ל והוא עומד מאחוריו ולא ינקוט בפעולה כלשהיא עד לפרסום המסקנות הסופיות. גם השר לביטחון פנים היוצא, גדעון עזרא, כיום השר לאיכות הסביבה, הודיע כי הוא עומד מאחורי המפכ"ל והקצינים המוזהרים והודיע כי הוא תומך בהחלטת דיכטר שלא להשעות את הקצינים.

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  25/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בכירים במועצת הביטחון של האו"ם, מסין, רוסיה, ארה"ב, צרפת ובריטניה, וגם גרמניה נפגשו בלונדון בתקווה להגיע להסכמה על הדרך שתגרום לאירן להקפיא את תהליך העשרת האורניום
רוני קורן-דינר
כך נודע ל-TheMarker    שני הוא ממייסדי וואלה ו-NRG    נבחנת האפשרות כי שני יוביל את הקמת האתר המחודש של חברת החדשות של ערוץ 2
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים הסובלות מבעיות בתפקוד המיני כתוצאה מנטילת תרופות נגד דיכאון נהנו משיפור במצבן לאחר טיפול בויאגרה
רוני קורן-דינר
כך עולה מהצעת משרד האוצר כפי שנודע ל-TheMarker    הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מתנגדת ורואה בכך פגיעה בעצמאותה
שלומי דיאז
פרקליט המדינה חתם על הסכם חסינות עם העד החדש שזהותו נאסרה לפרסום וכונב - "השוטר X"    בין היתר הובטח לו שלא יועמד לדין אם עדותו תסייע בפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il