X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר ישראלי שנערך לאחרונה עולה, כי הנשים הסובלות מיובש נרתיקי מתביישות לבקש עזרה בעת ביקור אצל הרופא והרופאים הגניקולוגים אינם מעלים בפניהן נושא זה שליש מהנשים שסובלות מיובש בנרתיק מדווחות על הפרעה קשה בקיום יחסי מין
▪  ▪  ▪

נשים רבות סובלות מתסמינים שונים בהגיען לגיל המעבר, כאשר אחד התסמינים המציקים והמטרידים ביותר הוא יובש נרתיקי, מאחר שהוא פוגם בעת קיום יחסי מין עם הבן זוג ואף גורם לתחושה לא נעימה.
יובש נרתיקי מלווה לעיתים בגרד, עקצוץ, דלקות חוזרות ונשנות, צריבה וכאבים בעת קיום יחסי מין. כתוצאה מכך נוצרת תגובת שרשרת וכמחצית מהנשים שסובלות מיובש בנרתיק חוות הפרעה בקיום יחסי מין שמביאה לידי ירידה בחשק המיני ובתוך-כך קיימת גם השפעה על בן הזוג החווה קשיי חדירה.
כ- 20% מהנשים בגילאי 45-65 סובלות מתופעות גיל המעבר ובהן יובש בנרתיק. כך עולה מסקר שנערך לאחרונה על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, עבור חברת נובונורדיסק. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 400 נשים בגילאי 45-65.
הסקר מגלה כי מדובר בנושא שהשתיקה יפה לו - הן מצד נשים, המתביישות לבקש עזרה בעת ביקור אצל הרופא והן מצד הרופאים הגניקולוגים אשר אינם מעלים נושא זה לפני אותן נשים.
מהסקר עולה, כי מחצית מהנשים הסובלות מיובש נרתיקי מדווחות שהיובש מפריע בעת קיום יחסי מין, אולם רק מחצית, מהמדווחות כי היובש בנרתיק מפריע להן, (כלומר רבע מכלל הסובלות מיובש בנרתיק) פנו לקבלת טיפול רפואי.
מממצאי המסקר עוד עולה, כי 33% מהנשים, שסובלות מיובש בנרתיק, מדווחות על הפרעה קשה בקיום יחסי מין וכתוצאה מכך חוות סבל פיזי, נפשי וזוגי.
נמצא, כי הנשים סובלות לאורך תקופה של כשנתיים וחצי בממוצע מתופעת יובש בנרתיק, ללא העלאת הנושא בפני הרופא ואילו רק 7% מהרופאים מעלים את הבעיה בפני המטופלות.
גילה ברונר, סקסולוגית בכירה, מנהלת השירות הסקסולוגי במרכז לרפואה מינית בבית חולים שיבא, מסרה: "נשים רבות בגיל המעבר נמנעות מקיום יחסי מין, לא בשל חוסר חשק מיני, אלא עקב אי-נוחות או כאבים בעת קיום יחסי מין הנגרמים מבעיה פיזית של יובש בנרתיק. רובן אינן מודעות לבעיה ומייחסות את הימנעותן מקיום יחסי מין לבעיית חשק ותשוקה מינית ואינן מדברות על-כך לא עם בן הזוג ולא עם הרופא הן בשל בושה והן בשל חוסר מודעות לפתרון רפואי לבעיה".
ברונר עוד הוסיפה, כי "יש לזכור שלחיי מין תקינים יש השפעה על איכות החיים האישית והזוגית של נשים בגיל המעבר ולאחריו. ההימנעות מקבלת עזרה מקצועית לבעיית היובש, מותירה אותן בלתי מרוצות מהחיים האינטימיים ומאיכות החיים בכלל".

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  25/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בין מקבלי התארים: איל התקשורת מורטי צוקרמן, איש הפיננסים הארווי קרוגר ובעל הפניקס יעקב שחר
עידן יוסף
זהו טקס האזכרה ממלכתי לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל    לראשונה התקיים הטקס בהר הרצל
ענבל אביב
ועדת השחרורים ניכתה שליש מתקופת מאסרו של שחקן הכדורגל בעקבות התנהגות טובה    הורשע לפני שלוש שנים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ויבוא סם מסוכן
שלומי דיאז
נחקר במח"ש    העביר על-פי החשד מידע למאבטחיו של יעקב אלפרון    חשוד גם בגניבת כסף בעת פשיטה על קזינו בשרון
מירב לוי
השנה יקחו חלק בתחרות יותר מ- 500 משתתפות    התחרות כוללת: 750 מ' שחייה בים, 20 ק"מ רכיבה על אופניים וריצה למרחק של 5 ק"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il