X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברשות חוששים ממהלך חד-צדדי ישראלי ואבו מאזן מטיל פצצה - הכרה בישראל או משאל עם על הכרה בגבולות 67' בחמאס שוקלים את ההצעה
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הטיל בצהריים (25.5.06) פצצה פוליטית כאשר הכריז כי יקרא לביצוע משאל עם בו יתבקשו הפלשתינים לקבוע האם ברצונם להקים מדינה לצד ישראל תוך הכרה בגבולות 67'. הוא ציין, כי יבצע את המהלך בתוך עשרה ימים במידה והחמאס לא יסכים להכיר בישראל.
האולטימטום לחמאס הוא הימור מדיני-פוליטי של אבו מאזן. המהלך יכול להוביל להתרסקות אבו מאזן והפת"ח אך גם עשוי להיות המוצא לחמאס להכיר בישראל ולאפשר חזרה לשולחן המו"מ עם ישראל. במהלך ביקורו בארה"ב אמר ראש המשלה, אהוד אולמרט, כי ישראל לא תנהל שיחות עם גורמים אשר אינם מכירים בישראל והקוראים להשמדתה.
גורם חמאס רשמי מיהר להכריז כי הארגון יהיה מוכן לקבל את רעיון משאל העם.
אבו מאזן: העם הפלשתיני נמצא בפני סכנה
"המצב הולך ומסלים ונהיה מסוכן יותר", אמר אבו מאזן לעיתונאים לאחר שסיים את נאומו בפרלמנט. "כל האומה נמצאת בסכנה. אנחנו לא יכולים לחכות לזה כל ימי חיינו".
יאסר עבד רבו, עוזרו של אבו מאזן ציין, כי על החמאס וגורמים אחרים ברשות לקבל החלטה - "או לקבל את יוזמת האסירים כמו שהיא או ללכת למשאל עם". הוא המשיך וציין, כי "שני הפיתרונות הם משביעי רצון ויכולים להוציא אותנו מהקיפאון. כל שהקהילה דורשת נמצא בתוך היוזמה הזאת. אנחנו חושבים שהם יקבלו אותה".
אבו מאזן שם את יוקרתו על הכף
הצבעה שכזו אשר מעבירה את הכוח לידי העם הפלשתיני עשויה להואיל לחמאס אשר נשען על כוח רב בציבור, כוח אשר העניק לו את השלטון בבחירות בסוף חודש ינואר. עם זאת, המשבר ברשות והחרם הכולל של המערב על הפלשתינים עשוי להוביל את הציבור לתמוך בפשרת אבו מאזן. פרשנים פוליטים פלשתינים ציינו כי מוקדם לדעת באיזה מהאפשרויות יבחר העם הפלשתיני.
בקרב הפלשתינים קיים חשש, כי הרוח הגבית שקיבלה תוכנית ההתכנסות של אולמרט במהלך ביקורו בוושינגטון וההבנה האמריקנית כי המגעים לשלום בין שתי המדינות נמצאים בקיפאון עמוק תוביל את ארה"ב לאמץ את תוכנית ההתכנסות, שעתה הממשל עדיין שוקל ומהסס האם לאמץ. כישלון של אבו מאזן במשאל העם עשוי להוביל את ישראל והעולם להבין כי אין פרטנר לשלום ברחוב הפלשתיני ולכן מהלך חד-צדדי הוא המהלך המתבקש.
בדברים היום אמר אבו מאזן, כי אם בתום עשרת ימי הדיאלוג עם החמאס לא יובילו לביסוס תוכנית מדינית, הוא יקרא לביצוע משאל עם בתוך 40 ימים. כבר היום החלו המגעים בין הפת"ח לנציגי החמאס.
רוצים לממש את "יוזמת האסירים"
במשאל העם יתבקש הציבור הפלשתיני לתמוך או לדחות הסכם אשר טיוטתו נוסחה בתחילת החודש על-ידי האסירים הפלשתינים הן של החמאס והן של הפת"ח - מסמך אשר זכה לשם "יוזמת האסירים" וכן "מסמך ההשלמה הלאומית". ההסכם קורא להכרה בגבולות 67' כבסיס לשלום עם ישראל - כשמזרח ירושלים יועבר לפלשתינים. עוד קובע המסמך, כי יש להכיר בכל ההסכמים שנחתמו בין ישראל לרשות הפלשתינית והקהילה הבינלאומית. למעשה, המסמך מכיל את כל דרישות הקוורטט ממשלת החמאס כתנאי לחידוש הסיוע הכלכלי לרשות.
יוזמת האסירים גובשה במשך כחודש בכלא הדרים בישראל בין אסירים מהחמאס, ובינהם בכירים בתנועה ובין נציגי הפת"ח ובראשם מראוון ברגותי.
"החזרה לעם הוא אחד העקרונות המובילים בדמוקרטיה", אמר יו"ר הפרלמנט הפלשתיני עבדל עזיז דאוויק, איש החמאס. לדבריו, יוזמת האסירים היא בסיס טוב למו"מ.

הנייה: ישראל רוצה להשאיר את הכיבוש

ראש הממשלה הפלשתיני ואיש החמאס, איסמעיל הנייה, השתתף אף הוא בישיבת הפרלמנט מהעיר עזה ואמר כי "ארה"ב תומכת בהמשך הכיבוש הישראלי". לדבריו ממשל ארה"ב נותן לישראל אור ירוק "לקונספירציה" נגד העם הפלשתינית בכך שמסכים לתוכנית ההתכנסות. "ישראל רוצה להשאיר את הכיבוש, ולמרבה הצער האמריקנים הם לצד ישראל", אמר הנייה.
הנייה ציין, כי הפלשתינים לא יכנעו "לסחטנות הבינלאומית שרוצה לגזול ויתורים מהממשלה". הוא הכריז כי החמאס לא ימתן את דרכיו כדי לקבל סיוע כלכלי ממדינות העולם.
"אני רוצה להכריז כאן ולהבהיר לכל הגורמים, כי הממשלה הפלשתינית והעם הפלשתיני לא יבצעו כל ויתורים אשר יפגעו במטרות וזכויות הפלשתינים", הוא אמר בנאומו.

דיאלוג להפסקת העימותים ברחבי הרשות

בשעות הצהריים, במקביל לישיבת הפרלמנט הפלשתיני החלו נציגי הארגונים הפלשתינים החמושים השונים בסבב שיחות אשר נועד להביא לרגיעה בעימותים ברחבי הרשות.
מפגש הפיסגה נערך באמצעות ועידת וידאו בין ברמאללה לעזה. בסבב שיחות זה משתתפים ראשי תנועות הפת"ח והחמאס.

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  25/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
כך אמרה עו"ד טליה ששון, שכתבה את הדוח, במושב בכנס לשכת עוה"ד שעסק בנושא אכיפת המשפט על מתיישבי יהודה ושומרון    יו"ר מועצת יש"ע: לפרק מבנים בלתי חוקיים במגזר הערבי
גלית יצחק
התרופה אושרה על-ידי הסוכנות האירופית להערכת תרופות    עמותת אחת מתשע קוראת לממשלה לעמוד בהתחייבותה ולרשום בישראל את התרופה
גלית יצחק
כך אמרו היום חברי ועדת המדע והטכנולוגיה    דורשים מהמדינה להקצות משאבים לעיגון קבוע לעידכון הסל ולהשקיע בתשתית המדעית    קוראים לפעול מול חברות התרופות להוזלת העלויות לתרופות שאינן בסל
שלומי דיאז
תנ"צ בנצי סאו יהיה ראש המטה המבצעי של השר לביטחון פנים    ועדת אור מצאה אותו אחראי לירי צלפים בלתי תקין באום אל פחם והמליצה לא לקדמו
מירב לוי
יצאו למשמרת מחאה מול פסטיבל "טעם העיר"    יחלו להחתים על עצומה ארצית להזדהות עם שובתי הרעב
רשימות נוספות
ירדן זועמת על הריגת עובד השגרירות בעזה  /  אריאל שמידברג
דיאלוג לאומי למנוע מלחמת אזרחים  /  יהונתן דחוח-הלוי
"אבו-מאזן כבר לא שולט על הרשות"  /  יוסי עבדי
החמאס עדיף  /   שלמה אידן
כביש עוקף חמאס  /  גורי גרוסמן
ועדות ההתנגדות - ארגון טרור  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il