X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בידי הבנקים אין מידע די הצורך כדי שיוכלו לבחון את מצבם הכולל של עסקי פישמן סימן נוסף לקשייו של פישמן: הוא הבטיח לכסות את ההפסד בדרבן ובאליאנס שנגרם בשל ההימורים בשוק המטבעות, עד יוני 2006, במקום לעשות זאת תוך זמן קצר
▪  ▪  ▪
הרולטה הטורקית של פישמן
דליה זליקוביץ
אין זו הפעם הראשונה שפישמן נופל. הנפילה הגדולה היתה בשנת 1983 בזמן מפולת המניות * שש שנים לאחר המפולת החזיר פישמן את מרבית חובותיו * האם המהמר חזר לפעול?
לרשימה המלאה

יואב יצחק
ידיעות אחרונות מתגייס לעזרת פישמן

מבוכה רבה בבנקים. איש העסקים אליעזר פישמן מצליח למדר אותם, ולמנוע מהם מידע על הפסדיו האמיתיים בשוק הכספים. פישמן הפסיד בשבועות האחרונים כ- 200 מיליון דולר לפחות על השקעות שביצע בלירה הטורקית, אך בשל תיק האשראי המסועף שהוא מחזיק, הן בארץ והן בחו"ל, ונוכח השקעותיו הפזורות, אין בידי שום גורם בנקאי מידע מרוכז ומאומת על-סך נכסיו מול סך חובותיו.
נקדים ונאמר, כי פישמן אינו מסתיר מידע שהוא מחוייב לתת למי מהבנקים. אלא שבשיטה הקיימת כיום בישראל, יכול רק בנק ישראל לקבל מידע מלא על אודות עסקיו והתחייבויותיו בישראל. מאידך, הבנקים יכולים לקבל מידע רק אודות לנכסים המשועבדים להם כנגד ההלוואות שניתנו לו.
מבדיקה שנערכה על-ידי Nfc עולה, כי בשבועות האחרונים דנו דירקטוריונים של לפחות שני בנקים - בנק הפועלים ובנק דיסקונט, במצבו של פישמן. בבנק הפועלים נערכה בדיקה, ולאחריה שבו וקבעו בכירי הבנק כי נכון לעכשיו: יש בידיהם ביטחונות מתאימים לכיסוי התחיבויותיו כלפי הבנק. כל זאת בתנאי המשק הנוכחיים. יחד עם זאת הובהר, כי בעת משבר עלולים הבנקים להתקשות למכור נכסים של פישמן, במחירים דהיום, ומכאן החשש הגדול.
סימן נוסף לקשייו של פישמן שנגרמו גם בשל הפסדיו הגדולים ניתן לראות בהודעותו החדשה (יום ה'). פישמן הודיע כי הוא יכסה את הפסדי החברות הציבוריות שבשליטתו. המדובר בסכום של 40 מיליון ש"ח שהפסידו חברות אליאנס ודרבן, כתוצאה מהשקעותיו הכושלות. יועצו ציין, כי "לא חלה על פישמן כל חובה לכסות חובות אלה". ואולם מתברר, כי הודעה זו, אותה ביקש פישמן להציג כראיה לאדיבותו ולהתנהגותו המופתית כלפי החברה, דווקא היא מעוררת שאלות:
בהודעתו התחייב פישמן לכסות את ההפסד עד יוני 2007, דבר שהעלה את השאלה: האם יתכן שמצבו של פישמן - שהיקף עסקיו מגיע למיליארדי דולרים - הינו קשה כל כך, עד שאינו מסוגל לכסות את הפסד בסכום של 40 מיליון ש"ח תוך כמה שבועות? שאלה זו נותרה פתוחה, ומכאן הדאגה.

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  25/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ככל שהדבר נוגע לשר המשפטים חיים רמון התשובה אינה ברורה כלל וכלל    הערב התייחס רמון לסוגיה וציין כי יבחן את מכלול השיקולים אך הזכיר כי "בית המשפט העליון הוא המוסד היחיד שהעומד בראשו נקבע לפי הותק"
שוש מיימון
אמש נפתח פסטיבל הסרטים הרביעי באילת עם סרט מקסים ומשובב לב, תוצרת גרמניה, 'בעקבות האהבה'
ברוך לוי
מזכ"ל התנועה: חוק גל היה חבל הצלה למושבים. מי שמסתובב כיום במושבים, שצומחים ופורחים, יתקשה להאמין מה היה מצבם לפני עשור וחצי
ברוך לוי
רשמה רווח נקי של 2.57 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006    הקבוצה משיקה השבוע את אתר Bizportal החדש
ברוך לוי
מספרם עומד על 21 אלף בלבד - 5,000 פחות מהמכסה שאישרה הממשלה    ארגון מגדלי הפרחים: פקידי משרדי הפנים והתמ"ת מטרפדים החלטת ממשלה בעניין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il