X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברוב גדול של 78 בעד ו-15 נגד, אושר בסנאט מינויו של הגנרל מייקל היידן, לעמוד בראש ה-CIA
▪  ▪  ▪

הסנאט האמריקני אישר ברוב גדול (שישי, 26.5.06) את מינויו של הגנרל מייקל היידן, איש חיל האוויר לשעבר, לעמוד בראש ה-CIA. זאת לאחר שהיידן הבטיח בפני חברי הסנאט, כי הוא יפעל באופן עצמאי מהפנטגון.
היידן צפוי להיות קצין הצבא הראשון שיעמוד בראש ה- CIA מזה 25 שנים. מינויו אושר בסנאט ברוב של 78 בעד ו15 נגד.
היידן, בן 61, הוא סגנו של ראש המודיעין הלאומי, ג'ון נגרופונטה. כעת, שכמינויו של היידן ל-CIA אושר על-ידי הסנאט, צפוי פורטר גוס להחליף את היידן. גוס התפטר במפתיע מתפקידו ב-CIA בתחילת החודש, לאחר שהפסיד במה שתיארו מקורות מודיעיניים: מאבק הכוחות עם נגרופונטה.
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בירך על ההחלטה ואמר: "על-מנת לנצח במלחמה בטרור, אמריקה צריכה את המודיעין הטוב ביותר, ומנהיגותו החזקה של היידן תבטיח זאת". הגנרל היידן הוא פטריוט ומשרת ציבור מסור, בעל ניסיון רב, ומסירות בולטת. כל זאת הופכים את היידן לאדם הנכון לעמוד בראש ה- CIA בתקופה קריטית זו".
כשדבר מינויו של היידן פורסם, הוא הבטיח לחברי הפרלמנט כי הוא יפעל באופן בלתי תלוי לחלוטין. הוא הוסיף כי הוא מודע לכך ש"המדים שלו" משפיע על היחסים שלו עם סוכני ה- CIA.
היידן, אשר עמד שנים רבות בראש הסוכנות לביטחון לאומית האמריקנית, ספג ביקורת רבה על תוכנית האזנות סתר של ממשלו של בוש. דמוקרטים, וחברים מפגלות אחרות, טענו כי האזנות אלי הינן בלתי חוקיות בעליל. כמי שעמד בראש הסוכנות לביטחון לאומי בשנים 1999-2005, היה היידן זה שפיקח על תוכנית האזנות. תומכיו של היידן אמרו כי הוא הסתמך תמיד על ההמלצות של חברי פרלמנט וחברי ממשל בכירים.
בבית הלבן דאגו להאיץ את מינויו של היידן לתפקיד. במהלך הדיונים שקדמו למינוי ביקר הסנאטור רון ויידן, מטעם הדמוקרטים במדינת אורגון, את מועמדות היידן ואמר כי תוכנית האזנות הייתה בעצם פגיעה קשה בזכויות האזרח של האמריקנים.
פט רוברטס, סנאטור רפובליקני מקנזס, העומד בראש וועדת המודיעין, אמר כי היידן בהחלט מתאים למלא את התפקיד שהוצע לו וכי הוא "הבחירה הנכונה עבור ה- CIA".

תאריך:  26/05/2006   |   עודכן:  26/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
כך אמר ג'ורג' גאלוואי, חבר פרלמנט בבריטניה    הוא סבור כי רצח ראש הממשלה עשוי להיות שווה-ערך מבחינה מוסרית, "אם נתחשב בכך שבלייר הורה להרוג אלפי חפים מפשע בעירק"
מתן פריידין
בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את המשטרה לפצות אדם שמצלמתו נשברה עקב דחיפת שוטר    הפיצוי כולל את שווי המצלמה, כרטיס הזיכרון ו- 400 שקלים בגין ביטול זמנו של התובע
אריאל שמידברג
האשמי רפסנג'אני, נשיא אירן לשעבר, הזהיר את ארה"ב ואת בריטניה כי הן עוד יתחרטו על הטעויות שהן עושות באירן, בדיוק כפי שמתחרטות על עירק
אלכסנדר כץ
חבר מועצת עיריית נתניה הרב משה לחובר, מקדם יוזמה במסגרתה מכבי נתניה לא תשחק בשבת, אולם טוען כי אינו מתנה זאת בתמיכתו בהעברת הכספים לקבוצה
ניר וייס
עוד ניצחון גדול לרשויות החוק האמריקניות: קנת' ליי וג'פרי סקילינג, מייסד ומנכ"ל מי שהיתה החברה השביעית בגודלה בארה"ב, הורשעו בין השאר בסדרת עבירות הונאה - שהובילו לאחת מפשיטות הרגל הגדולות בהיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il