X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סנה העביר ביקורת חריפה על האוצר על קיצוץ תקציבי פיתוח רכבות וכבישים; האוצר מבקש להפוך חלק מנתיבי תחבורה ציבורית, לכבישי אגרה
▪  ▪  ▪

שר התחבורה, אפרים סנה, מתח (29.7.02) ביקורת חריפה על תוכנית משרד האוצר העוסק בקיצוץ תקציבי הפיתוח של הרכבות והכבישים, ועל ניסיונם של פקידים באוצר, להכתיב למשרדו אלו פרויקטים יקוצצו, מבלי להשאיר את שיקול הדעת לאנשי משרדו.
סנה ציין, כי למרות התחייבותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ופקידים בכירים באוצר, לא אושר למשרד התחבורה, תוספת תקציבית בסך 470 מיליון שקל, אשר נועדו להגדלת ההשקעות ברכבת בשנת 2002.
לדברי סנה, "פרט ליהירות והשחצנות של פקידי האוצר, המנסים להכתיב למשרד התחבורה את סדר העדיפויות בתחבורה, הם בעצם מבטלים תוכנית שיזמתי בתמיכת ראש הממשלה, להאצת פיתוח הרכבת בשנת 2002, אשר נועדה לקרב את הנגב והגליל למרכז הארץ".
כתוצאה מהקיצוצים, יחול עיכוב בפרסום מכרזים לפרויקטים רכבתיים, אשר רכבת ישראל התכוונה לפרסם. בין הפרויקטים שיתעכבו: תכנון קו הרכבת עכו-כרמיאל; תכנון קו אשקלון-נתיבות-אופקים; הכפלת המסילה לבאר שבע; שדרוג קו הרכבת; באר שבע-דימונה.
ישנם לדבריו מספר פרויקטים אשר יפגעו בעקבות הקיצוץ, בהם: תכנון והקמה של קו הרכבת נתב"ג-מודיעין; הכפלת מסילת הרכבת אשקלון-אשדוד; הכפלת המסילה בין קריית מוצקין לעכו; הכפלת מסילת הברזל בין תל-אביב-ראש העין-כפר סבא.
בנוסף לכך, החליט משרד האוצר לקצץ 20% מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדברי סנה, מדובר בקיצוץ של 40 מיליון שקל, אשר נועדו להגברת המאבק בתאונות הדרכים ולאמצעי אכיפה נוספים בכבישים העירוניים והבינעירוניים.
כמו-כן, מבקש האוצר להפוך נתיבי תחבורה ציבורית, בחלק מכבישי הארץ, לכבישי אגרה, שבהם יוכלו לנוע גם כלי רכב פרטיים, תמורת תשלום. סנה ציין, "לא יתכן כי בארץ יהיה נתיב אחד לעשירים ונתיב אחד לעניים, הנוהגים בסובארו יעמדו בפקק, ואילו המרצדסים יעקפו אותם".
האוצר קבע, כי מענק ההקמה של פרויקטים ארוכי טווח המבוצעים על-ידי הסקטור הפרטי, לא יפחת מ-50%, דבר שלפי אנשי המקצוע של משרד התחבורה עלול לפגוע בפרויקטים תחבורתיים אחרים.
משרד האוצר הציע להקטין את שיעור ההשתתפות של המדינה בתקציב אבטחת התעופה ל-50%, דבר שייקר את מחירי הטיסה. עד כה, שיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאות אבטחת התעופה של חברות ישראליות, עמד על 70%.
עוד מציע האוצר, כי מקבלי גמלאות לפי חוק אבטחת הכנסה, ומקבלי תשלום חודשי לפי חוק המזונות, לא יהיו זכאים להנחה בנסיעה בתחבורה הציבורית, כפי שהיה נהוג עד כה, דבר שלדברי סנה, עלול לפגוע קשות בשכבות החלשות.

תאריך:  29/07/2002   |   עודכן:  03/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
במחצית הראשונה של 2002, גדלו ההכנסות ב-11% והסתכמו ב-1.11 מיליארד דולר; זינוק של 48% לרווח הנקי ל-177.6 מיליון ד' במחצית הראשונה; הקופקסון רשמה ברבעון גידול של 38% במכירות בארה"ב וזינוק של 60% במכירות מחוץ לשוק האמריקני
גלית יצחק
ביהמ"ש פסק כי אין להיענות לבקשת עיריית ר"ג; בן-ארי: "לא נאפשר לעיריית ר"ג להטיל את האשם בבעיות הביוב על היישוב שלנו"
שי פאוזנר
נמצאת במו"מ למכירת 15% לקרן-מקפת; תציג בקרוב תוכנית להקמת הקטע הצפוני של הכביש
שי פאוזנר
הקבוצה החלה למכור נכסים כדי להחזיר חובות; עמירם סיון הפורש מקונטיננטל עמד בראש הדירקטוריון שנתן אישור להלוואת ענק
יואב יצחק
שרון מינה את פרס לשר האחראי לתאום פעילויות כל גורמי הסיוע לאוכלוסיה הפלשתינית; הורה לצה"ל ולגורמי הביטחון להושיט לפרס את כל הסיוע הדרוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il