מרצה באוניברסיטה במערב יורקשייר בבריטניה נטש את ההרצאות המסורתיות לטובת פודקאסטים.
ד"ר ביל אשראף, מרצה בכיר למיקרוביולוגיה באוניברסיטת בראדבורד, טוען כי המהלך יפנה זמן יקר עבור לימוד בקבוצות קטנות. אשראף אמר למוסף ההשכלה הגבוהה של מגזין The Times, כי תלמידי שנה ראשונה לביוכימיה יצפו או יאזינו להרצאות בזמנם החופשי.
התלמידים יגשו לפודקאסטים (הקלטות אודיו או וידאו הניתנות להורדה ולהאזנה בנגן MP3 נייד, במקור iPod) על-ידי נגן המוזיקה, הטלפון או המחשב שלהם. התלמידים ישאלו שאלות לגבי ההרצאות על-ידי הודעות טקסט (SMS), אשר ייענו בבלוג (יומן הרשת) של אשראף.
המרצה אף החל לפרסם את תאריכי הפגישות שלו באינטרנט, בכדי שהתלמידים יוכלו לבדוק אם הוא זמין או לקבוע פגישה בלי להצטרך להגיע לאוניברסיטה עצמה.
אשראף מסר כי המהלך יתאים באופן טוב יותר לצרכים של התלמידים הגרים רחוק מהקמפוס, תלמידים במסגרת מוגבלת ואלו המאזנים את לימודיהם עם משפחתם ועבודתם.
הוא הוסיף, כי "בחלק מכיתות ההרצאה באוניברסיטה יש 250 תלמידים, אז אני מטיל ספק ביעילותה של הרצאה דידקטית באורך שעה".