גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, מתכננת להשיק גירסה חדשה של מנוע החיפוש המקוון שלה המותאמת לטלוויזיה - לפי הערכת מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הגרסה צפויה להתחרות בחברות טלוויזיה מסורתיות. כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי ביזנס".
"נכון להיום, אנשים נהנים מגישה לכ- 500 ערוצי טלוויזיה לכל היותר", אמר שמידט. "מן הראוי שתהיה להם גישה להכול - וזה הכיוון שאליו אנחנו הולכים", הוסיף.
לנוכח המעבר הצפוי ממחשבים אישיים למכשירי טלוויזיה, עוסקים ערוצי טלוויזיה וספקיות אינטרנט בפיתוח מדריכי שידורים אלקטרונים (EPG), אשר יאפשרו לצופי טלוויזיה בעלי חיבור לאינטרנט מהיר ליהנות ממבחר הרבה יותר רחב של סרטים מזה הקיים היום. גוגל גורסת כי תוכל לספק את ה- EPG המוביל בעולם.
"צריך לבחון מהו בעצם מדריך שידורים אלקטרוני. בסך-הכל מדובר במנוע חיפוש - התחום שמובילה גוגל", אמר שמידט.
ענקיות טכנולוגיה דוגמת מיקרוסופט (סימול MSFT) ואינטל (סימול INTC) מובילות בשנים האחרונות מהלך שתכליתו לאפשר לצרכני מדיה ליהנות מהמבחר העצום הקיים ברשת. כך למשל, צופי טלוויזיה בעלי שירותים דיגיטלים יכולים לחבר את נגן מרכז המדיה של מיקרוסופט או את קונסולת המשחקים אקס בוקס למכשירי טלוויזיה, ולגלוש באינטרנט תוך אפשרות לצפות בכל תוכן הווידיאו הקיים ברשת. מצב זה, יאפשר לצופים להשתמש במנוע החיפוש מותאם הטלוויזיה שגוגל מתכננת.
עם זאת, גורמים במגזר הטילו ספק באפשרות שחיבורי אינטרנט יוכלו לעמוד בכמות הנתונים הנדרשת לצפות בשידורי וידיאו חיים באמצעות הטלוויזיה. לארי פייג', מייסד גוגל, אינו שותף לדעה זו. "בני אדם הם בעלי כושר המצאה, וההיסטוריה של האינטרנט מוכיחה שניתן להתאים אותה לכל רמת נתונים שנדרשת", אמר פייג' ל"סאנדיי ביזנס".
יאהו ואי-ביי הודיעו ביום חמישי על שיתוף פעולה, שבמסגרתו תהפוך יאהו לספקית הבלעדית של הפרסומות הגרפיות והלינקים הממומנים באתר של אי-ביי. איחוד הכוחות אמור לסייע לשתי החברות להתמודד מול גוגל.
הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט - גוגל, יאהו, מיקרוסופט ואי-ביי - ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים. גוגל מובילה על פני כל מתחרותיה בשוק החיפושים המקוונים והפרסום המתלווה אליהם. כיום, גוגל שולטת ב- 49% משוק מנועי החיפוש. יאהו מחזיקה ב- 22.5% ו- MSN ב- 10.9% בלבד.
שוק הפרסום במנועי החיפוש הפך לערוץ ההכנסות העיקרי בתחום הפרסום המקוון. ב- 2005 עמד מחזור ההכנסות בשוק זה בארה"ב על 5.1 מיליארד דולר, צמיחה של 31% ביחס ל- 2004. קצב הצמיחה בשלוש השנים הבאות צפוי להיות דומה.
מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, ניהלה בשבועות האחרונים מגעים לגבי אפשרות לרכישת אי-ביי, מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, דיווח בסוף השבוע העיתון "ניו-יורק פוסט". מיקרוסופט הכחישה את דיווח. "אין כל בסיס לדיווח", אמרה דוברת מיקרוסופט.