X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם מעריכה כי תוכל להפוך למובילת שוק גם בתחום מדריכי השידורים האלקטרונים לטלוויזיה באינטרנט מהיר דיווח העיתון "סאנדיי ביזנס"
▪  ▪  ▪

גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, מתכננת להשיק גירסה חדשה של מנוע החיפוש המקוון שלה המותאמת לטלוויזיה - לפי הערכת מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הגרסה צפויה להתחרות בחברות טלוויזיה מסורתיות. כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי ביזנס".
"נכון להיום, אנשים נהנים מגישה לכ- 500 ערוצי טלוויזיה לכל היותר", אמר שמידט. "מן הראוי שתהיה להם גישה להכול - וזה הכיוון שאליו אנחנו הולכים", הוסיף.
לנוכח המעבר הצפוי ממחשבים אישיים למכשירי טלוויזיה, עוסקים ערוצי טלוויזיה וספקיות אינטרנט בפיתוח מדריכי שידורים אלקטרונים (EPG), אשר יאפשרו לצופי טלוויזיה בעלי חיבור לאינטרנט מהיר ליהנות ממבחר הרבה יותר רחב של סרטים מזה הקיים היום. גוגל גורסת כי תוכל לספק את ה- EPG המוביל בעולם.
"צריך לבחון מהו בעצם מדריך שידורים אלקטרוני. בסך-הכל מדובר במנוע חיפוש - התחום שמובילה גוגל", אמר שמידט.
ענקיות טכנולוגיה דוגמת מיקרוסופט (סימול MSFT) ואינטל (סימול INTC) מובילות בשנים האחרונות מהלך שתכליתו לאפשר לצרכני מדיה ליהנות מהמבחר העצום הקיים ברשת. כך למשל, צופי טלוויזיה בעלי שירותים דיגיטלים יכולים לחבר את נגן מרכז המדיה של מיקרוסופט או את קונסולת המשחקים אקס בוקס למכשירי טלוויזיה, ולגלוש באינטרנט תוך אפשרות לצפות בכל תוכן הווידיאו הקיים ברשת. מצב זה, יאפשר לצופים להשתמש במנוע החיפוש מותאם הטלוויזיה שגוגל מתכננת.
עם זאת, גורמים במגזר הטילו ספק באפשרות שחיבורי אינטרנט יוכלו לעמוד בכמות הנתונים הנדרשת לצפות בשידורי וידיאו חיים באמצעות הטלוויזיה. לארי פייג', מייסד גוגל, אינו שותף לדעה זו. "בני אדם הם בעלי כושר המצאה, וההיסטוריה של האינטרנט מוכיחה שניתן להתאים אותה לכל רמת נתונים שנדרשת", אמר פייג' ל"סאנדיי ביזנס".
יאהו ואי-ביי הודיעו ביום חמישי על שיתוף פעולה, שבמסגרתו תהפוך יאהו לספקית הבלעדית של הפרסומות הגרפיות והלינקים הממומנים באתר של אי-ביי. איחוד הכוחות אמור לסייע לשתי החברות להתמודד מול גוגל.
הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט - גוגל, יאהו, מיקרוסופט ואי-ביי - ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים. גוגל מובילה על פני כל מתחרותיה בשוק החיפושים המקוונים והפרסום המתלווה אליהם. כיום, גוגל שולטת ב- 49% משוק מנועי החיפוש. יאהו מחזיקה ב- 22.5% ו- MSN ב- 10.9% בלבד.
שוק הפרסום במנועי החיפוש הפך לערוץ ההכנסות העיקרי בתחום הפרסום המקוון. ב- 2005 עמד מחזור ההכנסות בשוק זה בארה"ב על 5.1 מיליארד דולר, צמיחה של 31% ביחס ל- 2004. קצב הצמיחה בשלוש השנים הבאות צפוי להיות דומה.
מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, ניהלה בשבועות האחרונים מגעים לגבי אפשרות לרכישת אי-ביי, מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, דיווח בסוף השבוע העיתון "ניו-יורק פוסט". מיקרוסופט הכחישה את דיווח. "אין כל בסיס לדיווח", אמרה דוברת מיקרוסופט.

תאריך:  28/05/2006   |   עודכן:  28/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
האתר הושק על-ידי משרד החוץ בשיתוף משרד התיירות    מעתה ניתן להגיש בקשות באמצעות האתר
אסף גדות
מרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת בראדפורד שבבריטניה ויתר על ההרצאות המסורתיות ובמקום זאת הוא מספק לתלמידיו פודקאסטים מוקלטים של הרצאותיו
גלית יצחק
המתוכנה שפותחה בבילינסון עשויה להקל על הקשיים הכרוכים בביצוע שגרתי של בדיקות למעקב אחר מצבם של מושתלי מח-העצם ותאי-גזע
שלומי דיאז
השר אמר שלא ינקוט בפעולה עד לפרסום המסקנות הסופיות    "אני מגבה את המפכ"ל ואת הקצינים המוזהרים"
מירב לוי
זה הזמן לשבת ולתכנן את חופשת הקיץ הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il