X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שערך פורטל mamy לפי הנתונים, 64.4% יבצעו את הברית מטעמי מצווה, ו- 29.1% מלים את בניהם מסיבות בריאותיות וחברתיות
▪  ▪  ▪

האם ההורים תומכים בביצוע ברית מילה או מתנגדים, והאם כשהם בוחרים בסופו של דבר לעשות לתינוק ברית מילה, האם ההחלטה נובעת מטעמי דת או בריאות?
מסקר שערך פורטל mamy בקרב מדגם מייצג של 1,418 הורים עולה, כי כשליש מההורים היו מעדיפים לוותר על ברית מילה לתינוק. מממצאי הסקר עוד עולה, כי 64.4% מההורים ציינו כי יבצעו את הברית מטעמי מצווה, ו- 29.1% מההורים מלים את בניהם מסיבות בריאותיות וחברתיות (16.6% כדי לא לגרום לילד בעיות חברתיות, 10.4% כי זה חשוב לבריאות, 2.1% כי זה חשוב להוריהם).
עוד עולה, כי 4.8% לא מלים את הבנים מסיבות אידיאולוגיות ודתיות (2% מתנגדים לפגיעה בשלמות הגוף, 1.6% אינם יהודים ו- 1.2% בגלל שמדובר בפעולה המכאיבה לתינוק).
ניקול ישר, מנהלת ועורכת הפורטל ויוזמת הסקר, מסרה: תוצאות הסקר אכן מאששות את מה שאנו רואים מדי יום במפגש עם הורים לילדים. אנו חשים במגמה שהולכת ומתגברת של הורים שבוחרים למול את בניהם רק מטעמים אישיים שונים, או אפילו שלא למול את הילדים כלל.
לדבריה, המוהלים ומרבית אנשי הרפואה בארץ סבורים כי יש יתרונות בריאותיים למילה. אין תשובה חד-משמעית לגבי ההשפעות של ברית המילה על התינוקות, מבחינת ההשפעה על חיי המין בעתיד, על המצב החברתי של מי שלא נימול, וכן האם יש השפעה של טראומת הכאב מבחינה פסיכולוגית על התינוק לטווח הרחוק. הרופאים, הפסיכולוגים ואנשי הדת חלוקים בדעותיהם. חשוב לציין, כי במדינתנו שבה מילת תינוקות הינה פעולה המושרשת עמוק בתרבות ובהיסטוריה שלנו כעם ונתפסת כדבר מובן מאליו, השאלות האלו עדיין פתוחות ללא מענה. אנו קוראים בזאת, אומרת ניקול ישר, לגופים הרלוונטיים, לחקור, לבדוק ולהוציא מידע מסודר לקהל הרחב.
פרופ' שאול דולברג, מומחה ברפואת ילדים, ילודים ופגים, רופא-מוהל מסר: המחקרים המראים כי לברית מילה יתרונות רפואיים שאינם נמצאים במחלוקת בין הרופאים בעולם. גם עצם העובדה ששיעור הסיבוכים המשמעותיים וארוכי הטווח של פעולת המילה הם זניחים הוא נתון מקובל. מה שמצוי במחלוקת עזה הוא השאלה האם בשל היתרונות הבריאותיים כדאי להמליץ על מילה לכל הזכרים? התשובה נמצאת באזור האפור שבין שיקולים רגשיים, כלכליים ורפואיים ורוב המומחים מסכימים כי אין צורך בהמלצה למילה גורפת. יש לזכור שגם אם הנימוק למילה הינו דתי או חברתי, הסיבות הרפואיות עומדות בעינן.
פרופ' דולברג עוד ציין, כי מחקרים מראים שתינוקות שעברו ברית מילה מגיבים בבכי ארוך ועז יותר למתן החיסונים בגיל 4 חודשים ו- 6 חודשים. מחקר המשך של אותם חוקרים מראה שאלחוש בברית המילה מוריד ואף לעיתים מעלים את תופעת זיכרון הכאב. אין גם מידע לגבי זיכרון הכאב בגיל מבוגר יותר. חוקרים אלה מסכמים את מחקרם בהמלצה הגורפת לטיפול מיטבי להפחתת כאב בעת ביצוע ברית מילה.
ד"ר נורית רינות, החוג למדעי ההתנהגות המסלול האקדמי המכללה למנהל ראשון לציון: "ידוע לי על מחקר משנת 1997, שמצא שתינוקות נימולים מבטאים תגובת כאב חזקה יותר כשהם מקבלים חיסונים. החוקרים מציעים, שלברית המילה יש השפעות ארוכות-טווח על התנהגות הכאב של התינוק משום שהיא יוצרת שינויים באופן שבו מערכת העצבים המרכזית מעבדת גירויים של כאב".
פרופ' גריגורי ברכמן, רופא נשים ומיילד, מומחה בעל שם עולמי בתחום הפסיכולוגיה של ההיריון וחיי הנפש של העובר, מהמרכז הקליני הבין תחומי באוניברסיטת חיפה, אמר כי "תינוקות זוכרים את ברית המילה במהלך חייהם מכיוון שאינה נעשית תחת הרדמה. המוהלים מבינים את השפעותיה של ברית המילה ונותנים לתינוקות הנימולים יין בכדי לטשטש את ממדי הטראומה ולהקל עליהם".
לאתר של פורטל mamy לחץ כאן.

תאריך:  28/05/2006   |   עודכן:  28/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האזור מוכה האסון עובר לאורך מאות קילומטרים רבועים    עשרות אלפי בני אדם בילו את הלילה כשהם ישנים תחת כיפת השמיים, ברחובות, בשדות ובשבילים של שדות האורז    קווי החשמל והטלפון נותקו ברוב האזור
מירב לוי
התוכנית תתבסס על קורסי ליבה בקולנוע, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית
ענבל אביב
אריאלה סיסו, יו"ר ועד עובדי שופרסל, מבקשת מההסתדרות להכריז סכסוך עבודה ברשת    שופרסל סוגרת את הרשת החרדית "זול מהדרין" ומפטרת למעלה מ- 200 עובדים
הדר פרבר
שר לשעבר אמר כי ראה את הבית לפני שבלייר קנה אותו וכי מצא במרתף גופה של חסר-בית
שלומי דיאז
על-פי החשד הסכומים מגיעים לחמישה מיליוני שקלים    ליקויים בניהול ספרים ב- 48 אחוז מבתי העסק שנבדקו באיזור עפולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il