X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
באולם צ'אפלין במלון 'רויאל גארדן' חולקו פרסים לסרט בינלאומי ארוך, סרט ילדים ולסרט ישראלי פרס מפעל חיים לצלם הקולנוע הישראלי-בינלאומי, אדם גרינברג
▪  ▪  ▪
אדם גרינברג ; צילמה שוש מיימון

שבי גבינזון

מתוך הסרט "ילדים טובים"

ביום חמישי (25.05.2006) בערב נפתח פסטיבל הסרטים באילת במדשאה של מלון 'ספורט' השייך לרשת המלונות 'ישרוטל' המארחת את הפסטיבל. בטקס הפתיחה הוענק פרס מפעל חיים לצלם הקולנוע הישראלי-בינלאומי, אדם גרינברג, המתגורר ופועל כיום בהוליווד.
גרינרבג הוא מאושיות הקולנוע הישראלי, וצילם כאן סרטים שהפכו נכסי צאן ברזל כמו: 'שני קונילמל', 'אסקימו לימון', 'מציצים', 'מבצע יונתן', 'הבית ברחוב שלוש' ותוכנית הטלוויזיה הפופולארית 'לול'. בעשרים השנים האחרונות הוא חי ופועל בהוליווד וברזומה שלו סרטים עם כוכבים הוליוודים גדולים כמו וופי גולדברג וארנולד שוורצנגר, בתקציבים של 200 מיליון דולר. גרינברג צילם בין היתר את: 'הנזירות בלוז', 'שליחות קטלנית' ו'שלושה רווקים ותינוקת'.
גרינברג הנרגש הודה למפיקי הפסטיבל שבחרו בו וסיפר שעבורו, ילד ניצול שואה, ישראל היא תמיד הבית. את פרס ההוקרה העניקה לו השחקנית גילה אלמגור ששיחקה בשני סרטים שגרינברג צילם. אלמגור הביעה משאלה שגרינברג יבוא לצלם סרטים בישראל.
השחקנית חנה אזולאי הספרי העניקה פרס הוקרה לבימאי שבי גביזון, על תרומתו לקולנוע הישראלי. שבי ('שורו', 'חולה אהבה משיכון ג' ו'האסונות של נינה') הנרגש הסביר למה לקח לו חמש עשרה שנים לעשות רק שלושה סרטים (מצויינים). "כל סרט לוקח לעשות בערך שנה, מקסימום שנתיים", אמר שבי, "עשר השנים האבודות כביכול הן שנות החרדה והמצוקה והדכאונות והפחדים שמא הספור לא עובד ולא מרגש ולא מספיק טוב". חנה אזולאי הספרי ששיחקה ב'חולה אהבה משיכון ג', ביקשה משבי שיעשה סרטים נוספים ובתכיפות גבוהה יותר.
במוצאי שבת, 27 במאי 2006, הסתיים הפסטיבל ובאולם צ'אפלין במלון 'רויאל גארדן' חולקו פרסים לסרט בינלאומי ארוך, סרט ילדים ולסרט ישראלי. גילה אלמגור, ליאור אשכנזי ואנסטסיה קאלפאכצ'י מקייב, שנמנו עם חבר השופטים בחרו פה אחד בסרט הצ'יליאני: 'האויב הכי טוב שלי', בבימויו של אלכס באוון, לסרט הטוב ביותר.
גילה אמלגור, יו"ר חבר השופטים, פירטה את הנימוקים לפרס: מדובר בסרט אנושי אוניברסלי, מצחיק ונוגע ללב כאחד. אנחנו הישראלים שחיים צבא ומלחמה יום יום מצאנו בסרט הזה אלמנטים שיכולים להיות ישראלים באותה מידה שהם דרום אמריקנים. סרטו של באוון מוכיח שבמלחמה כמו במלחמה יש קורבנות אבל יכולים להיות גם גילויים אנושיים, קירבה, דו קיום וכאב משותף שמכתיבים התנאים האובייקטיביים של המלחמה. יש בסרט שחקנים מצוינים, דמויות עשויות היטב, צילום טוב מאד וסיפור מצוין. כל מה שניתן לצפות מסרט טוב."
'קברניטי הקאמיליון' ההולנדי, בבימויו של סטיבן דה יונג, הוא סרט הילדים הטוב ביותר. אנסטסיה מקייב הסבירה: "הסרט מעניין, מצחיק ומבדר, המשחק טוב ואיכות הצילום טובה מאד. העלילה משעשעת ומתאימה לכל המשפחה. מוסר ההשכל בסרט הוא שצריך אומץ ושלא צריך לוותר, וגם ששניים זה תמיד יותר טוב."
'ילדים טובים' של יאיר הוכנר שמדבר על נערי ליווי וזנות הומוסקסואלית נבחר כסרט הישראלי הכי טוב וגם זכה בפרס על סך 5,000 דולר, מתנת רשת המלונות 'ישרוטל'.
ליאור אשכנזי: "מצאנו בסרט סיפור קולנועי קשה לעיכול, אבל נוגע באומץ בעולם שלרוב אנו מעדיפים להתעלם מקיומו. הסרט תופס אותך, מכה בך, ומשאיר אותך שואל שאלות, מחפש תשובות וכואב. נקודה חשובה נוספת הוא הצד האנושי של הדמויות החיות בשפל - ולרוב שומרות על צלם אנושי."
הפסטיבל התקיים השנה בין התאריכים 24-27 במאי, וצפו בו, על-פי האומדן, כ -5,000 איש. גם הפעם הכל הסכימו שזה הקטן גדול יהיה ושאילת היא מקום נפלא לפסטיבל סרטים ושהיום קצר והמלאכה מרובה.

תאריך:  28/05/2006   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
"ישראל ביתנו" הגישה הצעת אי אמון בממשלה בנושא תוכנית ההתכנסות    זמן קצר לאחר מכן הסביר ל- Nfc חה"כ ליברמן את ביקורתו על הממשלה
אלעזר לוין
מנהלות מו"מ לרכישת 5 נכסים מניבים במרכז הארץ
ברוך לוי
קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לרכישה
ברוך לוי
נשיא התאחדות התעשיינים מגלה: בתעשיה ובמשק קיים מחסור כרוני של לפחות אלפיים בוגרי הנדסה וטכנולוגיה מדי שנה
רונן ליבוביץ
פגישת הידברות ראשונה בין השר רמון לראשי המתנחלים כדי למנוע מראות עמונה נוספים ולקיים דיאלוג בקשר לפינוי מאחזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il