X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בביקור שיימשך יומיים, צפויה לבני להיפגש עם צמרת הממשל הטורקי לבני ביקרה בבית הכנסת "נווה שלום", בו אירע פיגוע התאבדות ב- 2003
▪  ▪  ▪

שרת החוץ, ציפי לבני, החלה (א', 28.5.06) את ביקורה הרשמי בטורקיה. במהלך ביקורה ביקרה לבני אחר-הצהריים בבית כנסת באיסטנבול, אשר הותקף בשנת 2003 על-ידי תא הקשור לארגון אל-קעידה. אז נהרגו למעלה מ- 60 אנשים, לאחר שמחבל מתאבד מטעם הארגון פוצץ את עצמו בכניסה למקום.
השרה לבני הגיעה לטורקיה וביקורה הרשמי צפוי להימשך יומיים. במהלך ביקורה, תדון לבני עם בכירים בממשל הטורקי על סוגיית הגרעין האירני ועל המתיחות השוררת ברצועת עזה בין חברי הפת"ח והחמאס.
מדובר למעשה בפגישה הראשונה המתקיימת בין בכירים בממשל הישראלי לעמיתיהם הטורקים, לאחר הסדקים שהתגלו בין המדינות לאחר שבישראל נודע כי חאלד משעל, מבכירי החמאס, התארח באנקרה.
על-לפי התוכנית, השרה ציפי לבני צפויה להגיע מחר לאנקרה, שם תיפגש עם נשיא טורקיה, אחמד נקדר סזר, עם ראש הממשלה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ועם שר החוץ, עבדוללה גול. מדינת ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסיה עם טורקיה, אחת המדינות הערביות אשר שומרת על יחסי קירבה עם ישראל.
אמנם ישראל וטורקיה סללו בעבר דרך ארוכה ביחסים מסחריים, אולם קיימים חילוקי דעות בין השתיים באשר ליחס שיש לפתח עם ממשלת החמאס ברשות הפלשתינית. ראש ממשלת טורקיה ביקר לא פעם את התנהגותה של ארה"ב כלפי הרשות, לפיה יש להפסיק את הזרמת הכספים לממשלת החמאס עד שזו תכיר באופן רשמי במדינת ישראל ותעזוב את דרכי האלימות.
בחודש פברואר האחרון נפגש שר החוץ הטורקי באנקרה עם חאלד משעל מהחמאס. בטורקיה טוענים, כי אותה פגישה נועדה כדי לדרוש מהחמאס להפסיק את האלימות.
בראיון לעיתון טורקי שהתפרסם אמרה לבני, כי "הסוגיה של ביקור איש החמאס באנקרה וההשפעה על היחסים בין ישראל לטורקיה, כבר נסגרה. אינני מגיע לטורקיה כדי לעסוק בעניין קטן השייך לעבר, אלא כדי לחזק את יחסינו עם טורקיה, מדינה איתה אנו חולקים ערכים משותפים".
לבני ביקרה בבית הכנסת "נווה שלום" (יום א') וראתה היכן אירע הפיצוץ לפני קרוב לשלוש שנים. כמו כן, סופר לה על נהלי האבטחה החדשים והמשופרים בעקבות האירוע הטרגי. כשחתמה על ספר אורחים בבית הכנסת, אמרה לבני כי "העם בישראל מבטא סולידריות מלאה עם הקהילה היהודית בטורקיה, אשר היא חלק מהמשפחה".
דובר משרד החוץ בישראל, מארק רגב, אמר כי השרה לבני בחרה בטורקיה כיעד לביקורה הראשון בחוץ לארץ על-מנת להדגיש את חשיבות היחסים החמים בין שתי המדינות.
היחסים בין טורקיה לישראל חזרו למיטבן לאחר המשבר שבעקבות ביקורו של משעל באנקרה, כשראש הממשלה ושר החוץ הטורקי ביקרו בישראל בשנה שעברה, והביעו את תקוותם לשמש מתווכים בים ישראל לבין העול הערבי.

תאריך:  28/05/2006   |   עודכן:  28/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תנאי לעיסקה: חוזי השכירות יוארכו מ- 5 ל- 10 שנים בממוצע    תשואה נטו: 8.1%
שלומי דיאז
החליק דרך הדלת האחורית באוטובוס בצומת שוקת    נהג משאית שעבד שעות מעל למותר גרם לתאונה קשה ליד נתיבות
ברוך לוי
מחזור המכירות של החברה ברבעון הראשון של 2006 הסתכם בכ- 118.4 מיליון ש"ח, גידול של כ- 27.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד    הרווח הנקי הסתכם בכ- 7.43 מיליון ש"ח, גידול של כ- 33.4%
ברוך לוי
הסתכם בכ- 269 מיליוני דולרים ברבע הראשון של 2006    דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, מעריך: בשנת 2006 צפוי גידול של 5% ביצוא לאמל"ט, שיסתכם בכ- 1.4 מיליארד דולר    מגלה: בשנה האחרונה החלו פועלות באמריקה הלטינית 283 חברות ישראליות חדשות
שוש מיימון
באולם צ'אפלין במלון 'רויאל גארדן' חולקו פרסים לסרט בינלאומי ארוך, סרט ילדים ולסרט ישראלי    פרס מפעל חיים לצלם הקולנוע הישראלי-בינלאומי, אדם גרינברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il