X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר שר הבריאות שהופיע היום בוועדת הכספים של הכנסת הנושא הבוער היה שביתת חולי סרטן מעי הגס והשר ניסה להסביר את הסחבת בעניינם
▪  ▪  ▪

שר הבריאות, יעקב בן יזרי (גמלאים), הופיע היום (ב', 29.5.06) בוועדת הכספים של הכנסת לדיון על תקציב משרדו לשנה הזו ולשנה הבאה. מטבע הדברים הנושא החם היה שביתת חולי סרטן מעי הגס, אך נראה כי השר ניסה להתמקד בנושאים אחרים הנמצאים בטיפול משרדו.
בנושא חולי הסרטן אמר השר, כי "ביום חמישי אני מוזמן לבית הנשיא. אנחנו הזמנו את נציגי השובתים ונבקש מהם להפסיק את השביתה משום שיש פתרון באופק ואפילו אם הוא חלקי, עדיין נבקש מהם להפסיק לשבות".
בתשובה לשאלתו של יו"ר הוועדה, חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר שר הבריאות כי התקציב לשתי התרופות שחולי סרטן מעי הגס מבקשים הוא 110-120 מיליון ש"ח". השר יזרי ניסה להסביר את החלטותיה של ועדת הסל באומרו, כי "חולי סרטן מעי הגס נמצאים בשורות 8-10 בעדיפות לקבלת התרופות. ברגע שניתן להם את הכסף נותקף בבג"צ מצד חולים הנמצאים בשורות עליונות יותר שישאלו למה הם לא קיבלו את התרופות".
כמו כן, אמר שר הבריאות, כי הציע לשובתים פתרון באמצעות עמותות וכספי תרומות עד חודש ספטמבר והוא הבטיח להם שידאג להם מאז ועד שנת 2007 שתחל תקציב חדש.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, גילה כי "נבחנת הצעה להקדים חלק מהתקציב של שנת 2007, כ - 300 מיליון ש"ח מתוך 400 מיליון שהוקצבו לשנת 2007, לשנת התקציב הנוכחית וכך ועדת הסל תתכנס ותקבע אילו תרופות ייכנסו לסל ואילו ישארו עדיין בחוץ". מדבריו ניתן להבין, כי לא בטוח שחולי סרטן מעי הגס יקבלו את התרופות שהם צריכים משום העדיפות הנמוכה יחסית ברשימות ועדת הסל.
חה"כ ישראל כץ (ליכוד) התפרץ לתוך דבריו של השר ואמר, כי "לא ייאמן מה שקורה, הממשלה מתעלמת מאחריות".
השר יזרי החל דווקא את הדיון בסקירת תוכניות משרדו לשנת התקציב הבאה. "לשנת 2006 התקציב כמעט מוכן ונגזר. אם יהיו אי אילו דברים שניתן להזיז, הם לא יהיו משמעותיים". לקראת שנת 2007 מבקש השר להתמקד בשלוש סוגיות. נושא הפסיכיאטריה, הגריאטריה ונושא בריאות הציבור.
בנושא הפסיכיאטריה מבקש השר להכניס תרופות ומכשור חדש להקל על החולים. בנושא הגריאטריה אומר השר, כי "יש להסתכל על הנושא מראייה אחרת. בעבר היו בתי אבות אולם היום יש בתי חולים גריאטריים היכולים לספק את השירות של מחלקות פנימיות בבית חולים, אם ניתן לבתי החולים הגריאטריים את התמיכה המתאימה". בנושא בריאות הציבור השר טוען, כי "הסוגייה מתחילה בנושא טיפות החלב לתינוקות ומגיעה לפיקוח עד כל דבר שמגיע מחו"ל".
חה"כ שלי יחימוביץ (עבודה) שאלה את שר הבריאות ומנכ"ל המשרד לגבי תרופת ה"הרצפטין" הניתנת לחולי סרטן השד. מנכ"ל המשרד השיב כי התרופה תתחיל להיות משווקת בימים הקרובים לאחר שתעבור את תהליך אישור הרישוי.

תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
100 אלף הקלטות היוו סלע המחלוקת בין אפל לפרקליטות    אפל כבר "זכה" לקבל לידיו 5,800 הקלטות אך דרש לקבל את כולן    "לא שוכנעתי שההקלטות יתרמו להגנתו של הנאשם", קבעה השופטת דורית רייך שפירא ודחתה את בקשתו
מחלקה ראשונה
בין התלונות: דחייה לא מוצדקת של מועד תחילת זכאות למלגה    עיכובים בביטול עיקולים שהוטלו על כלי רכב    מניעת רישיון נהיגה מתאים מנכה ועוד
אלעזר לוין
קונה את חלקם של שלושת משקיעי החוץ - גולדמן, פקטור וקריסטל - שהיו בעלי 33%    אולם אם לא יממש את העיסקה בתוך חודשיים - יכולים השלושה לקנות את חלקו של דורי ב- 36 מיליון דולר
אלעזר לוין
המוכרת - הכשרת הישוב ביטוח    ביטוח חקלאי קונה 57.5% מהמניות, עם אופציה להגדיל את חלקה לכ- 70%    רווח הון של 27 מיליון שקל להכשרה
טל בן יוסף
לאחר מכונית התצוגה בתערוכת פרנקפורט מודיעה אופל על ייצור סדרתי של האנטרה - רכב כביש שטח רך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il