X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תגובות כועסות במערכת הפוליטית על ההחלטה להטיל חרם אקדמי על ישראל "השיח נסוב על זכות קיומה של מדינת ישראל"
▪  ▪  ▪

המערכת הפוליטית הגיבו (יום ב', 29.5.06) בכעס על החלטת ההתאחדות הלאומית של מורי ההשכלה הגבוהה בבריטניה להטיל חרם על ישראל עקב "מדיניות האפרטהייד".
שרת החינוך יולי תמיר (עבודה) אמרה כי "ההחלטה להחרים את המוסדות האקדמיים היא צעד הראוי לגינוי וסלידה. מי שמטיל כעת את החרם, פוגע בעצמאותה של האקדמיה והופך אותה כלי שרת בידי כוחות פוליטיים".
יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאור (מימד-העבודה) הודיע כי יכנס דיון דחוף של הוועדה בתגובה להחלטה להטיל חרם אקדמי על ישראל. חה"כ מלכיאור אמר, כי "יש לגנות את ההחלטה בכל לשון. הבריטים צריכים להבין שאי אפשר לעשות שלום על חשבון אחד הצדדים".
חה"כ מלכיאור שביקר בסוף השבוע בלונדון, הוסיף כי החרם מעיד על התפתחות תופעה מדאיגה. "בעיית השיח באנגליה ובמקומות נוספים באירופה חריפה יותר ממה שמקובל לחשוב אצלנו. השיח העמוק שם כבר לא נסוב על הכיבוש, אלא על עצם זכות קיומה של מדינת ישראל".
יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, חה"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), פנה היום לעמיתיו בפרלמנטים בארצות המערב בדרישה לגנות את החלטת איגוד המרצים הבריטי שקרא להחרים את מרצים במוסדות אקדמיים בישראל.
חה"כ אורלב אמר כי "זהו מבחנו של העולם החופשי. אנו מצפים מכם להוקיע את ההחלטה האנטישמית והגזענית וכן לעודד את מוסדות ההשכלה הגבוהה במדינותיכם להדק את שיתוף הפעולה עם מוסדות המדע, הטכנולוגיה וההשכלה הגבוהה בישראל".

צעדים פוליטיים מחריפים את העימות הערבי ישראלי

הליגה נגד השמצה פרסמה גינוי על ההחלטה של האקדמאים הבריטים, אשר לדבריה "שוב שמו להם את ישראל כמטרה". הליגה גם הפיצה עצומה שעליה חתמו עד כה 12 אלף איש, העצומה מוקיעה את החרם כ"מתקפה על החופש האקדמי", והיא נשלחה לשולחנו של נשיא האיגוד הבריטי, ג'ון וילקין.
מצער לראות כי איגוד המרצים הבריטים מחפש לשרוף גשרים וקשרים במקום לבנות אותם
רקטור אוניברסיטת בר-אילן ויו"ר המועצה האקדמית העליונה לחופש אקדמי, פרופ' יוסף ישורון, מתח הערב ביקורת חריפה על החלטת איגוד מרצים הבריטי ואמר, כי "מצער לראות כי האיגוד החליט לאמץ גישה שלילית המחפשת לשרוף גשרים וקשרים במקום לבנות אותם". לדבריו, המועצה, (IAB), רואה בהחלטת איגוד המרצים מתקפה חמורה על העקרונות הבינלאומיים של החופש האקדמי ופגיעה קשה במאמצים להשגת שלום והבנה במזרח התיכון.
"חרם אקדמי פירושו איום חתרני על עולם האקדמיה. במקום לשפוט אקדמאיים ע"פ איכות עבודתם, אקדמאיים יוערכו ע"פ דעותיהם הלאומיות והפוליטיות. כיום רק ישראל מוחרמת, אך אין לדעת כיצד זה יגמר", אמר ד"ר ג'ונתן ריינהולד חבר המועצה.
פרופ' ג'ראלד שטיינברג, מנהל התוכנית הבינלאומית ליישוב סכסוכים בבר-אילן וחבר במועצה, הוסיף כי: "צעדים פוליטיים שכאלה מחריפים את העימות הערבי-ישראלי. הם גם הורסים תהליכים אקדמיים שכן לא נוכל יותר לתת אמון באובייקטיביות ובמקצועיות של אקדמאים המעורבים בחרם, בכתבי העת שהם עורכים ובביקורת המדעית שלהם".
יו"ר המועצה, פרופ' ישורון, מבקש להודות לכל אלו בארץ ובעולם אשר ניסו למנוע את החלטת איגוד המרצים הבריטי: "למרות כשלון המאמצים המשותפים, הצלחנו ליצור מודעות משמעותית לאופי הפגום והמוטה של החלטת איגוד המרצים הבריטיים ואנו משוכנעים כי המילה האחרונה בסוגיה טרם נאמרה" סיכם פרופ' ישורון.
אגודת הסטודנטים של ת"א: חופש הביטוי הוא החשוב ביותר
יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, מוסר בתגובה: "לא יתכן שגוף אקדמי בריטי יחרים את האקדמיה בישראל. בעולם הנאור והמערבי, חופש הביטוי הוא החשוב ביותר בעיקר בעולם האקדמי, כל עוד הוא אובייקטיבי ומדעי. מה שעושים לנו כיום זו אותה הגזענות שמשטר האפרטהייד עשה לשחורים בדרום אפריקה ולא להפך כפי שטוענים כלפינו.
אנו מוחים על הטלת החרם הזה וקוראים למדינת ישראל ולמשרד החוץ, לצאת במערך הסברה בשביל ולמען מדינת ישראל ומוסדות ההשכלה הגבוהה שלה".

תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  30/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ממתיק מלאכותי הנמצא כבר במסטיקים ומשקאות מסויימים עשוי, במינון נכון ולאורך תקופה ארוכה, להפחית את הריקבון בשיניים
הילה מלקי
המעבר למסלול שיחות מוזלות עלה ביוקר ליהונתן סוויסה מנתניה שבזכות ערנותו נחשפה פרשת הונאה של סוכן מכירות בפלאפון    סוויסה: "מדי חודש אני בודק את החיובים בכרטיס האשראי שלי, ופתאום הופיעו לי חיובים של פלאפון על סכומים שלא התחייבתי"    פלאפון: "מדובר במקרה חריג של עובד שסרח"
אלעזר לוין
המנכ"ל: הרווח ירד בעיקר בגלל ירידה בהכנסות מהשקעות    החברה נקטה במה שהיא מגדירה כ"מדיניות חיתום זהירה"
אריאל שמידברג
ניתן יהיה לרכוש כרטיסים לכלל הצגות התיאטרון דרך האינטרנט החל מ-1.6.06
אריאל שמידברג
בפגישה שהתקיימה בין שרי החוץ של שתי המדינות, הופעל לחץ על לבני לחדש את המגעים עם הרשות, תוך טענה כי תוכנית ההתכנסות איננה מובילה לפיתרון בסכסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il