X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהלי הקרנות ימנעו גם ממתן התחייבות למחיר פידיון מינימלי באמצעות פרסום דוח מיידי
▪  ▪  ▪

רשות ניירות ערך לא תיתן להבא היתר לתשקיף של קרן הכולל התחייבות למחיר פדיון מינימלי במועד כלשהו. על כך הודיעה הרשות בחוזר ששיגרה למנהלי קרנות הנאמנות ולנאמנים.
בחוזר, עליו חתומה היועצת המשפטית של המחלקה לפיקוח על קרנות נאמנות ברשות ניירות ערך, עו"ד דורית גילת, הורתה הרשות למנהלי הקרנות להימנע גם ממתן התחייבות למחיר פדיון מינימלי באמצעות פרסום דוח מיידי.
עם זאת, יורשו מנהלי הקרנות לציין בתשקיף במסגרת מדיניות ההשקעות כי ניהול השקעות הקרן מיועד להביא לכך שביום מסוים לא יפחת מחיר הפדיון ממחיר כלשהו - וזאת ללא התחייבות לפיצוי הקרן או משקיעים בה במקרה שבו מחיר הפדיון ביום שנקבע על-ידי מנהל הקרן ("היום הקובע") יהיה נמוך מהמחיר שצוין.
מחיר פדיון מובטח מראש בקרן נאמנות, גם אם לכאורה הוא עניין טכני הנובע מניהול השקעות הקרן, הוא בעייתי בשל שתי סיבות. ראשית, התנודתיות המאפיינת שוק ניירות ערך, והעובדה שהשוק לא תמיד משוכלל ומזומנות בו "הפתעות", אינה מאפשרת להבטיח תוצאה מסוימת בוודאות גמורה. קריסתה הפתאומית של קרן הגידור Long Term Capital Management ב-1998 קשורה ישירות לנושא זה.
שנית, מתן היתר לקרן המבקשת להבטיח מחיר פדיון מינימלי יגרור, קרוב לוודאי, מחקים בתחומים אחרים של ניהול תיקים, ובוואריאציות שונות של התחייבויות, ובגלל התחרותיות בשוק ההון - אולי גם תוך לקיחת סיכונים גדולים אף יותר. יתר על כן, להבטחת תשואה יש מחיר במונחי תשואה או סיכון.
הטענה כי קרנות אלה מאפשרות נגישות של המשקיע ה"קטן" לתשואות גבוהות שאחרת לא היה מגיע אליהן היא נכונה, אך לא הבטחת מחיר הפדיון המינימאלי מאפשרת את הנגישות אלא הנכסים שבהן משקיעה הקרן. הבטחת מחיר הפדיון משמשת רק כאמצעי שיווק של הקרן.
הרשות החליטה כי לגבי קרנות שהתחייבו למחיר פדיון מינימלי ומציעות כבר את יחידותיהן לציבור, ההתחייבות תעמוד בעינה, אך מנהל הקרן לא יהיה רשאי לחדש את ההתחייבות למועד נוסף על זה שכבר נקבע. בקרנות שלגביהן "היום הקובע" מאוחר ממועד חידוש התשקיף, יציין מנהל הקרן בתשקיף שיתפרסם את דבר ההתחייבות שניתנה על-פי התשקיף הקודם, את "היום הקובע" ואת ההתחייבות שנתן מנהל הקרן לפיצוי הקרן ב"יום הקובע" באם מחיר הפדיון באותו יום יהיה נמוך ממחיר הפדיון המובטח.
כמו כן הוחלט, כי לגבי קרן ש"היום הקובע" שנקבע בתשקיף הוא למועד המאוחר ביותר משנה מתאריך חידוש התשקיף - הרשות לא תיתן היתר לחידוש התשקיף עד לאחר "היום הקובע".

תאריך:  29/07/2002   |   עודכן:  29/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ייפגש עם שר הפנים הפלשתיני ובכירים נוספים; על-פי התוכנית: תועבר האחריות הביטחונית לפלשתינים אחרי שיינקטו צעדים נגד הטרור
שי פאוזנר
מעריך: הפסד של 14 מיליארד ש"ח צפוי לסקטור העסקי לבדו; קיצור שבוע העבודה יגדיל את האבטלה
גלית יצחק
מייק הרבי מסימנס: קיצרנו את זמן ההשקה של מוצרים חדשים; מערכות Agile נרכשו ויושמו ביותר מ-1000 לקוחות
מירב לוי
העיד באזהרה; האשים את המנהיגות בהיעלמות מהשטח; נחשד כי אישר שימוש רב בכדורי גומי; הורה על פתיחת כביש ואדי ערה; לא דיווח על השימוש בצלפים
גלית יצחק
עשרה שרי תקשורת מאירופה, דרום אמריקה, אפריקה ואסיה יבקרו בתערוכה היוקרתית;6 מדינות יקימו ביתני מדינות בתערוכת טלקום 2002
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il