X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-2005 הסתכמו המכירות של חברות התוכנה בישראל בכ- 4.3 מיליארד דולר, גידול של כ- 12% היקף יצוא התוכנה בשנה הקודמת הסתכם בכ- 3.3 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

הצמיחה הכלכלית במשק, אשר נרשמה בשנה החולפת, באה לידי ביטוי בכמה מענפי הפעילות במשק. אחד הבולטים בהם הוא ענף התוכנה, אשר חל בו גידול בביקוש לעובדים, ונרשמה בו צמיחה של כ- 12% בסך המכירות של חברות יצור תוכנה ישראליות, אשר עמדו על כ- 4.3 מיליארד דולר ב-2005. כך עולה ממחקר מיוחד של קבוצת BDI על ענף התוכנה בישראל.
גם היקף יצוא התוכנה רשם גידול נאה במהלך השנה החולפת, והסתכם בכ- 3.36 מיליארד דולר, צמיחה של כ- 12% בהשוואה ל- 2004. בשנה החולפת המשיך תחום התוכנה להוות את אחד התחומים החזקים והמובילים בחדשנות ובפיתוח מוצרים ייחודיים. חברות הסטארט-אפ בתחום התוכנה ריכזו בשנה זו כ- 22% מסך ההשקעות של קרנות הון סיכון בחברות סטארט-אפ (הנתח השני בגודלו, לאחר תחום התקשורת). עם זאת, סך השקעות ההון סיכון בחברות תוכנה ישראליות רשם השנה קיטון של כ- 6%, ועמד על כ- 150 מיליון, זאת לאחר גידול עצום של מעל 60% ב- 2004.
מדירוג BDI-CODE 2006 עולה, כי אמדוקס מובילה את הדירוג, וניצבת במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות. הכנסותיה של אמדוקס הגיעו בשנה החולפת לכ- 9.6 מיליארד שקלים, גידול משמעותי של כ- 18% בהשוואה ל- 2004. צמיחתה של אמדוקס באה לידי ביטוי בין היתר ברכישת החברות לונגשיין הסינית ו- DST האמריקנית. כלכלני BDI מציינים, כי מהלכיה של אמדוקס מסמנים את התרחבותה לתחום הבילינג בחברות כבלים ולוויין, ובפרט לשוק הבילינג הסיני, שלפי הערכות, טומן בחובו פוטנציאל הכנסות לא מבוטל עבור אמדוקס.
במקום השני מדורגת חברת צ'ק פוינט, שבשנת 2005 פיתחה וחיזקה את סל המוצרים שברשותה, במטרה לתת מענה הולם להתפתחויות בשוק האבטחה, ולספק מערך פתרונות מקיף יותר ללקוחותיה. כחלק מאיסטרטגיה זו הודיעה החברה באוקטובר 2005 על רכישת חברת סורספייר, אשר אמורה להרחיב ולהשלים את מגוון הפתרונות של החברה. הכנסות צ'ק פוינט הסתכמו ב- 2005 בכ- 2.6 מיליארד שקלים, והיא הפגינה צמיחה מרשימה של כ- 12%, לעומת השנה הקודמת.
במקום השלישי מדורגת פורמולה מערכות, עם סך הכנסות של כ-2.3 מיליארד שקלים ב-2005. ריטליקס, זו השנה השנייה ברציפות, ממוקדמת במקום הרביעי בדירוג. ריטליקס רכשה בשנה החולפת את החברות IDS ו- TCI, רכישות שחיזקו אותה בתחומי ה- ERP ובפתרונות לניהול אסטרטגיית תמחור ממוחשבת. ב-2005 הסתכמו הכנסות החברה בכ-880 מיליון שקלים.
חברת מיקרוסופט נקטה במספר מהלכים בניסיון להתרחב בתחום היישומים לארגונים, ובראשם ה- ERP וה- CRM. ב- 2005 השקיעה החברה משאבים ומאמצים ניכרים בפעילות בתחומים אלה, בהמשך לפעילותה בשנת 2004. מיקרוסופט חותמת את החמישייה המובילה של דירוג ענף התוכנה עם סך הכנסות של כ-760 מיליון שקלים בשנת 2005.
NDS טכנולוגיות ואלדין מערכות מידע שידרגו את מעמדם השנה - NDS הגיעה למקום השישי השנה מהמקום השמיני אשתקד, ואלדין עלתה מהמקום העשירי בשנה שעברה למקום השמיני ב-2005.

תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
כמעט כל הרווח נובע מביטוחי רכב - 22.3 מיליון שקל לפני הוצאות    רווחים קטנים יחסית בביטוח חיים
אלעזר לוין
התאימו את קצב הבניה לקצב השכרת השטחים    מדווחים על השכרת 2,800 בלבד ממרכז מסחרי בן 18,000 מ"ר ברוטו    שונו תנאי ההלוואה מלאומי
עומר שיקלר
שר הפנים שיגר מכתבים לחברי הפרלמנט הפלשתיני מטעם החמאס המתגוררים במזרח ירושלים בו נקראו לבחור בין אזרחות ישראלית לחברות בפרלמנט
רונן ליבוביץ
נערה כבת 11 שיגרה בקשה לחה"כ גלנטי לשנות את גיל ההצבעה לכנסת לגיל הבר/בת מצווה
אריאל שמידברג
מוחמד שריף עזב את פקיסטן בגיל 10 וכמה שנים מאוחר יותר נידון לעונש מוות בערב הסעודית    בית המשפט זיכה אותו לאחר ערעור, אולם בפקיסטן לא ידעו על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il