X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בצה"ל ציינו את יום השמיעה הלאומי מחפשים פיתרונות שיאפשרו שמיעת דיבור אך יבלמו קולות נפץ כלי הנשק המרעישים ביותר - תותחים וטילי כתף
▪  ▪  ▪

בצה"ל מודעים לסכנות הגלומות ברעש הרב הנגרם מהפעלת הכלים השונים וניצלו את יום השמיעה הלאומי (יום ג', 30.5.06) לצורך חידוד הצורך בשימוש באמצעי מיגון מתאימים. במהלך היום נערכו פעולות הסברה רבות ביחידות השונות. חולק חומר הסברה וכן שוגרה איגרת מיוחדת מטעם חיל הרפואה.
בצה"ל מציינים, כי במשך היום התקיים מגוון פעילויות במטרה להביא להגדלת המודעות לנושא בקרב ציבור החיילים. סא"ל ד"ר אמנון דובדבני, ראש תחום אקוסטיקה וקרינה אלקטרומגנטית במפקדת קצין רפואה ראשי, אמר ל- Nfc כי בצה"ל קיימת חשיפה לרעש בעוצמה שלא קיימת באזרחות. הוא הדגיש, כי לעיתים, גם חשיפה חד-פעמית לרעש בעוצמה גבוהה, ללא מיגון מתאים, עשויה לגרום לנזק בלתי הפיך.
נושא השמיעה בצה"ל בא לידי ביטוי בעיקר בנזקי חשיפה לרעש בשעת מטווחים, נסיעה של כלי רכב משוריינים, ירי ארטילרי וטנקים ובשירות במקומות עבודה רועשים כסדנאות חימוש, נגריות, מסגריות, יחידות שיקום ואחזקה, כלי שיט ובסיסי חיל האוויר.
סא"ל דובדבני מציין כי ירי מרובה M16 הוא בעוצמה של 160 דציבל בעוד שירי תותחים עולה על 180 דציבל.
"ביחידות הלוחמות אנחנו בוחנים את כל האמצעים אשר מפתחים או עומדים לרכוש וקובעים את רמת המיגון הנדרשת, אנחנו קובעים את טווחי הבטיחות וטווחי הפעולה" הוא מסביר ומציין שכבר היו מקרים בעבר כי לא אושר רכש של ציוד מאחר שהיה רועש מדי ויכל לגרום לפגיעה בשמיעה. "אנחנו יכולים לפסול את הציוד, היו בעבר מקרים שכלי נשק נפסלו משימוש בגלל הרעש או שדרשנו שיפור".
סא"ל דובדבני מציין, כי התחום עליו הוא אחראי בוחן שורה של פיתוחים שונים כדי לאפשר מיגון טוב יותר לחיילים. בין היתר נבחנים אטמי אזניים מתקדמים אשר מאפשרים שמיעת דיבור, אך מנטרלים קולות נפץ. אמצעי זה יאפשר ללוחמים למגן עצמם בעת פעילות מבצעית או מטווחים תוך כדי שהוא מאפשר שמיעת הפקודות וההנחיות. סא"ל דובדבני אומר, כי מערכות דומות כבר פעולות בקסדות השיריונרים.
"ישנה בעיה שהחיילים הפועלים בשטח לא עושים שימוש באמצעי המיגון", הוא מסביר, "יש הוראות שמחייבות שימוש באמצעי מיגון גם בפעילות מבצעית, אך לא תמיד נעשה בה שימוש כדי לשמוע את ההנחיות והפקודות. אנחנו מנסים להגביר את המודעות לבעיות ולסיכון כדי שישתמשו באמצעי מיגון שמיעה גם בפעילות שכזו".
סא"ל דובדבני אמר עוד, כי כלי הנשק הבעייתיים ביותר הם תותחים, וטילי הכתף היוצרים רעש רב. כמו כן הוא הוסיף כי הרצת מנועי מטוסים ורעש מנועי הרק"מ וכלי השיט הם גורמים נוספים הגורמים לפגיעה בשמיעה.

תאריך:  30/05/2006   |   עודכן:  30/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
קוראת לראשי הערים לפתוח בשביתת מגן החל ממחר    טענה כי רשויות שבהן אוכלוסיות דתיות נרחבות מקבלות תקציב גדול יותר מרשויות "חילוניות"
מחלקה ראשונה
בתפקידה הקודם שימשה שירלי עדרי כאחראית גיוס בחברה
עומר שיקלר
שני הפלשתינים נרצחו במחנה הפליטים בלאטה בשכם על-ידי חמושים של גדודי חללי אל-אקצה בחשד כי העבירו מידע מודיעיני וביטחוני לשירותי הביטחון של ישראל
הדר פרבר
ההודעה העלתה את התקוות כי אירן תגיב בחיוב לחבילת התמריצים של האיחוד ותסכים להקפיא את תוכנית העשרת האורניום    מזכ"ל הליגה הערבית קרא למזרח-תיכון ללא נשק גרעיני
הדר פרבר
כיום יודעים, כי לא תמיד מדובר בחרדת נטישה אלא במה שנקרא "בעיות פרידה" שאחת מהן היא חרדת נטישה    אם יודעים לאבחן - אפשר גם לטפל ולהפוך את חיי הכלב ובעליו לטובים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il