X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תא"ל (מיל.) עיבל גלעדי, שהיה אחראי על תיאום ההינתקות, חושף כי "ההתכנסות" ביו"ש תבסס על ייבוש הדרגתי של ההתנחלויות במטרה לפינוי מרצון
▪  ▪  ▪

בהרצאה במרכז לחקר הביטחון הלאומי שרטט תא"ל (מיל.) עיבל גלעדי, לשעבר ראש מערך התיאום והאסטרטגיה במשרד ראש הממשלה, את התרחיש לתוכנית ההתכנסות: "הדינמיקה תביא לכך שרוב תושבי ההתנחלויות יתפנו מרצונם".
"לא תהיה הינתקות נוספת במתכונת של מבצע צבאי שבמהלכו יפנו כוחות צבא ומשטרה אנשים מבתיהם- לא בשנת 2006, לא בשנת 2007 וגם לא בשנת 2008. מה שכן נראה זה דינמיקה הולכת ומתפתחת שמאפשרת תחילת תנועה של אנשים שיזיזו את עצמם מרצונם", כך אמר היום (ג', 30.5.06) תא"ל (מיל.) גלעדי, לשעבר ראש מערך התיאום והאסטרטגיה במשרד ראש הממשלה, בהרצאה באוניברסיטת חיפה.
בהרצאתו שרטט גלעדי את התרחיש הצפוי, לדעתו, של פינוי ההתנחלויות המבודדות שמעבר לגדר ההפרדה: "שערו בנפשכם שבתחילת 2007 יצא חוק 'פינוי-פיצוי' מותאם לאנשים האלה ואנשים יתחילו לנוע מרצונם החופשי. אף אחד לא יפנה אותם. אני לא רואה מנהלת סל"ע ואני לא חושב שהממשלה צריכה לחזור על משהו שלא הצלחנו בו. אבל אנחנו נציע חבילת פיצוי פיננסית ואנשים יקבלו החלטות, יהיה להם זמן. לא בוער. זה לא הולך להיות פינוי תוך שלושה-ארבעה שבועות", אמר וציין כי הפיצוי הפיננסי יתבסס על מודל שיקח בחשבון את ערך הבית, העסק, הוותק ומרכיבים נוספים.
בהרצאה בנושא "תכנון אסטרטגי וביטחון לאומי" במרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה העריך גלעדי שהדינמיקה של עזיבת תושבי ההתנחלויות את בתיהן תביא לכך שחלק גדול מהם יתפנה מרצון. "ביישוב שבו יישארו 5-6 משפחות תרד רמת השירותים, לסופרמרקט כבר לא יהיה כדאי לעבוד וחלק גדול מהאנשים יתפנה מעצמו", אמר.
תא"ל גלעדי הודה שאיש לא חזה שהחמאס ישתלט על המערכת הפלשתינית ושיהיה לו רוב. "החמאס לא ינטוש את האידיאולוגיה שלו כל כך מהר ובכל כך קלות. זו אינה רק בעיה של החמאס. גם העם היהודי הסתובב 2000 שנה בגלות ולא נטש את האמונה שלו. מה שאפשר יהיה להשיג זה שינוי יסודי בדרך ההתנהלות ובדפוס ההתנהלות. אני מניח שתוך ארבעה-חמישה חודשים נראה שינוי. אני לא חושב שזה יהיה דרך בחירות, אבל יש סיכוי טוב שהמציאות תביא לכך שממשלת החמאס תיפול והם ירכיבו ממשלה נוספת שתהיה בה שותפות אחרת", ציין.

תאריך:  30/05/2006   |   עודכן:  30/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מציין כי עיקרי נקודות המחלוקת עם קדימה, נותרו, אך מעריך כי ניתן לגשר על הפער    "יציאתה של העבודה היא תנאי לכניסתנו", אמר
עומר שיקלר
שר התקשורת הורה לחברות הסלולר לפרסם את תעריפי שירותי הנדידה    עלות השימוש בחו"ל בטלפון סלולרי של מנויי חברות הסלולר הישראליות    שהן מציעות ללקוחותיהן בשקלים חדשים ולא במטבע זר
עומר שיקלר
בצה"ל ציינו את יום השמיעה הלאומי    מחפשים פיתרונות שיאפשרו שמיעת דיבור אך יבלמו קולות נפץ    כלי הנשק המרעישים ביותר - תותחים וטילי כתף
מחלקה ראשונה
קוראת לראשי הערים לפתוח בשביתת מגן החל ממחר    טענה כי רשויות שבהן אוכלוסיות דתיות נרחבות מקבלות תקציב גדול יותר מרשויות "חילוניות"
מחלקה ראשונה
בתפקידה הקודם שימשה שירלי עדרי כאחראית גיוס בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il