X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
שרת החוץ הקפיאה כל המינויים במשרדה עד להנחיות מזוז

המבקר יפרסם דוח חמור על המינויים במשרד

כתוצאה מכך מתעכבים יותר מ-50 מינויים של שליחי המדינה בחו"ל, שאמורים לצאת לתפקידם בקיץ הקרוב, ובהם כ-20 שגרירים וקונסולים כלליים
▪  ▪  ▪

שרת החוץ, ציפי לבני, הקפיאה את פעולת ועדות המינויים של משרד החוץ, עד שתקבל הנחיות מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כיצד לארגן ולהפעיל אותן מחדש. כתוצאה מכך מתעכבים יותר מ-50 מינויים של שליחי המדינה בחו"ל, שאמורים לצאת לתפקידם בקיץ הקרוב, ובהם כ-20 שגרירים וקונסולים כלליים.
ועד העובדים של המשרד פנה ללבני, וביקש ממנה לזרז את איוש התפקידים בחו"ל. במצב הנוכחי, נציגויות חשובות עשויות להישאר ללא שגריר בראשן, ועשרות משפחות של דיפלומטים ואנשי מינהל המועמדים לתפקידים בחו"ל נתונות בחוסר ודאות, היכן יחיו בעוד כמה חודשים. הבעיה חריפה במיוחד במשפחות עם ילדים שצריכים להירשם לבתי ספר, במקומות שבהם נהוגה הרשמה מוקדמת ללימודים.
לבני שוחחה השבוע עם מזוז, שהבטיח לה תשובה בימים הקרובים. אתמול שיגרה שרת החוץ מכתב לעובדי המשרד, שבו נאמר כי "שרת החוץ מכירה בצורך להשלים במהירות האפשרית את המינויים התלויים ועומדים, ופועלת לשם כך". ועד העובדים הודיע שהתשובה אינה מספקת אותו, "ובמידה ולא יימצא פתרון מיידי אנו שומרים לעצמנו את הזכות להפעיל את סכסוך העבודה התלוי ועומד, ולפנות לערכאות משפטיות".
מקורות מדיניים בכירים אמרו אתמול שסיבה נוספת לעיכוב המינויים היא חילופי המנכ"לים במשרד. ביום ראשון הקרוב ייכנס לתפקיד אהרן אברמוביץ', שיחליף את רון פרושאור. בחודש האחרון, שבו המתין המשרד לחילופים, לא היה טעם לכנס ועדת מינויים בהשתתפות המנכ"ל היוצא.

הצורך בארגון מחדש של ועדות המינויים התעורר בעקבות דוח חמור שכתב מבקר המדינה על המינהל והמינויים במשרד החוץ. פרסום הדוח מתעכב, אך מסקנות המבקר והמלצותיו הועברו לגורמים הרלוונטיים כבר לפני שבועות אחדים. אפשר להעריך, שהמבקר מתח ביקורת על מעורבות יתר של הדרג הפוליטי במינויים מקצועיים במשרד. המלצותיו נוגעות להרכב ועדות המינויים ולקריטריונים שלהן בשיבוץ עובדים. צוות משותף של היועץ המשפטי לממשלה, נציבות שירות המדינה והנהלת משרד החוץ, למד את הצעות המבקר במטרה לגבש נוהלים חדשים.
לפני יותר מחודשיים הגיעה לבני לסיכום עם נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, שנועד להפחית את המעורבות הפוליטית במינויים בשירות החוץ. לפי הנוהל, שר החוץ ישתתף רק בדיונים הנוגעים למינוי ראשי נציגויות וסמנכ"לים, ראש המטה של השר לא יהיה חברה בוועדות המינויים, ולוועדה יצורף נציג ציבור שתמנה הנציבות. בשני דיונים שהתקיימו לפני שבועות אחדים השתתפו מטעם הנציבות גמלאים של שירות החוץ.

תאריך:  01/06/2006   |   עודכן:  01/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לאחר שקיבלו תזונה עשירה בסוכר, הראו חולדות סימנים לתלות כימיקלית בסוכר
הדר פרבר
איגוד עובדי הציבור של קנדה מחרים את ישראל "עד שתכיר בזכותם של הפלשתינים להגדרה עצמית" ותמלא אחר דרישות האו"ם    באיגוד 450 אלף עובדים
יפעת גדות
השאירו את התינוק ללא חיתול לתקופות קצרות
גלית יצחק
בעוד מספר שעות כל אחד הולך לסעוד עם משפחתו    הפעם בתפריט: הרבה גבינות    מספר דיאטניות מציעות טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם מאכלי החג
אריאל נוי
לראשונה בישראל הוצג מושג חדש לאפיון מצבם החברתי והכלכלי של העולים בישראל - מדד רופין    התוצאות לא היו מפתיעות: העולים מאתיופיה הם הקבוצה החלשה    מיד אחריהם ברשימה: העולים מחבר העמים שעלו בשנות התשעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il