X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרים צוערים שסיימו קורס חילוץ והצלה הגיעו לסיור ייחודי בעיר החרדית "אין ספק שזה נתן לנו פרספקטיבה אחרת על הציבור החרדי", אמר אחד הקצינים בתום הביקור
▪  ▪  ▪

סג"ם שריאל בן ארי, קצין חינוך המשמש כמתרגל בקורס חילוץ והצלה של פיקוד העורף, בחר לערוך לחייליו סיור חינוכי בלתי שיגרתי דווקא ברחובותיה של העיר החרדית בני ברק.
השבוע (יום ה', 31.5.06) הסתיים קורס חילוץ והצלה לקצינים בחיל האוויר. עשרים חיילים, הכוללים שלושה עשר צוערים, ארבעה אנשי סגל ושלוש משקיות, התלוו לסיור בלב ליבה של בני-ברק והתוודעו לאורח חייה היומיומי.
"הרעיון עלה דווקא מאבי, שלו חברת אזעקות", מספר בן ארי בראיון ל-Nfc. "רציתי שהחיילים שלי יקבלו סיור מיוחד ושונה מהסיורים הרגילים. אבי קישר אותי עם ראש האגף לביטחון ולשירותי חירום בבני-ברק, חיים נוגלבלט". נוגלבלט התלהב מהרעיון ואירגן את הסיור.
החיילים הגיעו בבוקר מבה"ד 16 בצריפין וקיבלו שיעור מהרב המקובל יצחק זילברשטיין, רב שכונת רמת אלחנן, שהעלה בשיחה שנשא בפניהם דילמות מוסריות, ופתרונות שניתנו להן במקורות היהודים. "מה תעשו כאשר אתם מחלצים פצועים ופתאום משום מקום מגיח מטוס מכוחותינו וממטיר עליכם פצצות, האם מותר לכם להפיל את המטוס?", היקשה לחיילים שהשיבו תשובות מתשובות שונות, שלאחריהן גולל הרב בפניהם דיון הלכתי נרחב שנמשך דרך סוגיות כמו: האם חל על הטייס דין רודף כיוון שמסכן חיים, או האם הריהו כשליח בית-דין, הזרוע המבצעת של ראש הממשלה ושר הביטחון, ואסור לפגוע בו, וכלה בשאלות בנושא פיקוח-נפש.
בתום הפגישה אף ביקש מכל החיילים למסור לו את שמותיהם. בסוף היום התבררה הסיבה: לכל חייל וחיילת הוענק כשי הספר "חיי עולם" של הרב יעקב קנייבסקי, כשעל כל ספר מוטבע השם.
לחיילים נקבעה פגישה עם ראש עיריית בני-ברק, הרב יישכר פרנקנטל, שברגע האחרון לא יכול היה להגיע ושיגר ברכה, ובמקומו נפגשו באולם הישיבות של מועצת העיר עם אברהם טננבוים, מזכיר העיריה, ועם הדובר, שסקרו בפניהם את הייחודיות שבעיר, המשלבת גם חיי תורה וגם חיי מסחר.
בברכה ששיגר, קרא ראש העיר לחיילים לזכור לפני חג השבועות שהתורה ניתנה לעם ישראל כאשר היו שרויים באחדות, כמאמר הפסוק: "ויחן שם ישראל" - "כאיש אחד בלב אחד". לא היתה זו הפעם האחרונה שהחג הממשמש ובא הוזכר בדברי המרצים.
הרב ישכר דב בייגל, ראש מערך ראש אגף החינוך ומטפל בכיבוי האש בעיר, הירצה בפני הצוערים על התמודדות במצבי לחץ, תוך שהוא שם דגש על האחדות בין החיילים, וזאת כהכנה לקראת הסכנות בהן הם עלולים להיתקל בשירותם הצבאי.
את ארוחת הצהריים סעדו החיילים דווקא בבית התמחוי: "בית התבשיל", של הרב ישראל לייכטר והרב שמחה קרקובסקי. "שמענו שם דברי תורה", מספר סג"ם שריאל בן ארי, החי באורח חיים חילוני ביומיום. הסועדים בירכו אותנו, כי החיילים היו מחזה לא שיגרתי עבורם".
הצוערים ביקרו גם בבור של זק"א, שם צפו בסרט על עבודת הקודש של הארגון, ושמעו הרצאה מפי נוגלבלט על אופי הפעולה והדרך להתמודד עם הקושי הרב.
בן ארי מספר גם על הביקור בארגון גמילות החסד "חסדי נעמי": "ארזנו חבילות מזון ובדקנו אותן אחת לאחת, אך לצערנו בסוף לא יצא לנו לחלק אותן לנזקקים. התרשמנו מאוד מהנכונות לתרום ולעזור לחיילים. אין ספק שזה נתן לנו פרספקטיבה אחרת על הציבור החרדי".

תאריך:  01/06/2006   |   עודכן:  01/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
המכתב, פרי כתב ידו של קולומבוס, נכתב בדרך חזרה מ"העולם החדש" במאה ה-15    המחיר ההתחלתי למכירה הפומבית: 900,000 אלף דולרים
אריאל שמידברג
ההחלטה: להעניק תמריצים תמורת השעיית פרויקט הגרעין    רייס: אם אירן תסרב, היא תיענש    הנשיא בוש: אם לא תפסיק את הפרויקט, יובא הנושא להכרעת מועצת הביטחון
רונן ליבוביץ
יו"ר המטה למען א"י הציב אולטימטום של שיבעה ימים לחה"כ בן-ששון לפרסם התנצלות על מספר ביטויים שפורסמו בשמו
אריאל שמידברג
הזיהום נובע בעיקר מהזרמת שפכים למקורות מים    19,000 תושבים טופלו בבתי החולים
הדר פרבר
לא ברור מה גרם לפיצוץ או מי עומד מאחוריו, יתכן כי מדובר בצינור גז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il