X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר בחזית העממית נלכד פצוע בבית חולים בשכם

ההרוגים מאש צה"ל: שוטרים מצרים

שני חמושים נהרגו בגבול ישראל-מצרים השלישי נמלט החמושים לבשו מדים של צבא מצרים וענדו דרגות קצונה השר פרץ הורה: תחקיר משותף עם מצרים
▪  ▪  ▪
זירת התקרית [צילום: דו"צ]

שר הביטחון, עמיר פרץ. הורה על תחקיר משותף, כדי למנוע הישנות חדירות מגבול מצרים.

סוכל ניסיון חדירת מחבלים לישראל. שני חמושים פלשתינים נהרגו לפנות בוקר בחילופי אש עם חיילי צה"ל. חמוש שלישי הצליח להימלט לשטח מצרים. ההיתקלות התרחשה בחלקו המרכזי של גבול ישראל-מצרים, באיזור הר-שגיא. לפנות ערב, לאחר שבוצעו תחקירים, הועברו הגופות לידי המצרים.
בצה"ל מציינים כי השלושה הגיעו לאזור הר-שגיא בניסיון לחדור לשטח ישראל משטח מצרים. משטרת מצרים הודיעה כמה שעות לאחר התקרית, כי ההרוגים הינם שוטרים מצרים ולא ברור מדוע ניסו להיכנס לשטח ישראל.
מייד עם ההיתקלות ירו החמושים לעבר החיילים. חיילי כוח השיריון אשר פעלו במקום השיבו אש. כוחות נוספים, ובהם מסוק, הוזעקו לאזור. בחילופי האש נפצע קל מאוד חייל צה"ל מפריקת כתף ופונה מהמקום.
בשטח התקרית נמצאו שני רובי קלצ'ניקוב, בהם החזיקו שני החמושים שנהרגו. כמו כן נמצאו תשע מחסניות תואמות ומכשיר קשר.
בתחקיר הראשני שנערך לאחר התקרית מסרו החיילים, כי החמושים שנהרגו לבשו מדים של צבא מצרים וענדו דרגות קצונה. המידע נמצא בבדיקה, ונבדק האם מדובר בחיילים מצרים או באנשי טרור שהתחפשו לאנשי צבא כדי לחצות את הגבול. כאמור, משטרת מצרים הודיעה כי מדובר בשניים מאנשיה - קצינים במשטרה.
במערכת הביטחון הזהירו כבר מספר פעמים מאפשרות של חדירת מחבלים היוצאים מרצועת עזה לשטח סיני ומשם חודרים לישראל לאורך גבול ישראל מצרים, שאינו מגודר. כמו כן, קיימת הערכה כי גורמי טרור שונים, ובהם אנשים הנמנים עם אנשי ארגון אל-קאעידה, הקימו בסיסים בעומק סיני.
שר הביטחון, עמיר פרץ, הורה לקיים תחקיר משותף עם שלטונות מצרים, כדי לבדוק כיצג הגיעו שלושה חמושים לגבול ישראל-מצרים; והאם אכן מדובר בשוטרים מצרים. פרץ מבקש להגיע לשיתוף פעולה מעמיק, ככל שניתן, כדי למנוע חדירות משטח מצרים לישראל.

נעצר ראש החזית העממית בשכם כשהוא מאושפז בבית חולים

סוכנות הידיעות AP מצטטת גורמים פלשתינים המדווחים כי לפנות בוקר פעלו חיילי צה"ל בבית חולים האנגליקני בשכם ועצרו פלשתיני אשר מאושפז במקום. גורמי צבא בישראל ציינו, כי העצור הוא ג'וועד קעבייה, ראש התשתית של החזית העממית בשכם. הוא נלכד בפעילות משותפת לשב"כ ולצה"ל.
הפלשתינים מציינים כי החיילים אשר לוו ברופא צבאי נכנסו לבית החולים ועצרו את קעבייה, אשר מאושפז במקום כשהוא פצוע באורח קשה. מקורות רפואיים בבית החולים סיפרו לסוכנות הידיעות כי הוא נפגע מקליעים בביטנו במהלך פעולה של צה"ל בשכם ביום ג' במחנה הפליטים בלאטה בעיר.
הפלשתינים מציינים, כי הרופא הישראלי תשאל את הרופאים הפלשתינים על פציעתו של הפלשתיני, על הטיפול שעבר וכן ביקש את תיקו הרפואי. ד"ר טאריף אבו-שלח, רופא בבית החולים בשכם, סיפר כי לאחר מכן החיילים לקחו את הפצוע מבית החולים.
גורמי צבא עידכנו, כי הפצוע הועבר לבית חולים בישראל לקבלת טיפול רפואי, בהמשך הוא יועבר לחקירת כוחות הביטחון. לדבריהם, קעבייה נפגע השבוע במהלך חילופי אש עם חיילי צה"ל.
בצה"ל דיווחו, כי במהלך פעילות הכחות בלילה נזרק מטען חבלה לעבר הכוחות הפועלים בעיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
גייס מחבלים מתאבדים, יצר מטעני חבלה וחגורות נפץ
בחודשים האחרונים עמד קעבייה בראש התשתית הצבאית של החזית העממית בשכם, והיה אחראי על גיוס שורה ארוכה של מחבלים מתאבדים, וניסה להוציא אל הפועל פיגועי התאבדות ופיגועים במתווים שונים נוספים. כמו כן, היה אחראי על ייצור חומר נפץ וחגורות נפץ של תשתית החזית העממית בשכם.
בשנה האחרונה היה קעבייה מעורב בשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע שהבולט בהם הכוונת פיגוע מטען לעבר עמדה צבאית בכפר ג'ית, במקרה זה המטען נחשף והפיגוע סוכל. בינואר 2006 גייס מספר צעירים ובניהם קטינים לטובת פיגוע התאבדות בישראל, הפיגועים סוכלו עם מעצרם של המחבלים המתאבדים.
במהלך חודש דצמבר 2005 פעל להוצאת פיגוע רכב תופת לעורף ישראל.
בנוסף, הוא היה מעורב בהכוונה לביצוע פיגוע ירי בעיר שכם, ניסיונות להנחת מטענים בצירים הראשיים במרחב העיר וכן גיוס מתאבדים.

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
ישיבת אופ"ק הפכה זירה לביקורת קשה על ארה"ב מצד ונצואלה    אופ"ק אישרה החלטה להותיר את מחירי הנפט על כנם    מחירי הנפט מאמירים - בגלל אירן
יהונתן דחוח-הלוי
מחמוד א-זהאר אמר בדברים שנשא בעת ביקורו בסין, כי ממשלת החמאס "בוחנת ברצינות ובחיוב את קבלת יוזמת השלום הערבית"    היוזמה קוראת לנסיגה מלאה של ישראל ולשיבת הפליטים בתמורה ל"יחסים נורמאליים" עימה
יהונתן דחוח-הלוי
סרט חדש במימון של "היוזמה הציונית של וויניפג" בקנדה מציג את האיום של האיסלאם הרדיקלי על העולם המערבי    הקהילה המוסלמית מגיבה ודורשת לפסול את הסרט בגלל: "פשעי שנאה"
יהונתן דחוח-הלוי
הפרות הסדר בפרברי פריז התחדשו במהלך הימים האחרונים    צעירים מוסלמים הציתו מכוניות והתעמתו עם כוחות הביטחון שנשלחו בכוחות מתוגברים להפגין נוכחות מרתיעה ובניסיון למנוע התפשטות מעשי האלימות
שלומי דיאז
גנבו על-פי החשד אמל"ח מהבסיסים בהם שרתו    סייעו לארגון הפשיעה והחיזקו בבתיהם חומרי לחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il