X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הירדנים רואים בהתכנסות סכנה ממשית לאינטרסים שלהם; "זה מרוקן את הסכם השלום מתוכנו"; 'אל-קודס אל-ערבי' מביא הלכי הרוח מבית המלוכה ההאשמי
▪  ▪  ▪

הירדנים נערכים לנהל מאבק נגד יישום תוכנית ההתכנסות של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שלטעמם עלולה להגביר את הלחץ על גבולותיהם ולהוביל להגירה של כחצי מיליון פלשתינים לשטח הממלכה ההאשמית. מדובר בהערכות של גורמים רשמיים בירדן. כך מדווח (ו', 2.6.06) העיתון הערבי 'אל-קודס אל-ערבי', היוצא בלונדון.
הירדנים רואים בתוכנית ההתכנסות מעטפת חיצונית בלבד להקמת גדר ההפרדה, שתכליתה שרטוט גבולות הקבע החדשים של מדינת ישראל. כך למשל, שר החוץ הירדני לשעבר, שעובד כעת על כתיבת ספר חדש על פועלו הפוליטי, קובע כי גדר ההפרדה כבר מזמן אינה סוגייה ביטחונית מבחינתה של ישראל, אלא הפכה לסוגייה מדינית מובהקת.
המצב שיווצר כתוצאה מכך הוא מבחינת הירדנים הרה-אסון ומערער באופן ממשי על יציבות המשטר. באחרונה מקיים עבדאללה מלך ירדן שיחות עם בכירי ממשלו בנושא, ומסר ברוח זו העביר השבוע לבכירים בוושינגטון.
על-פי ההערכות, האוכלוסיה בירדן מונה כיום קרוב לשישה מיליון נפש, כ-60% מתוכם פלשתינים (אם כי ישנן הערכות שונות בשאלת אחוז הפלשתינים באוכלוסיה). במערכת הביטחון עולות באחרונה ספקות באשר ליציבות המשטר הירדני בטווח הבינוני, לאור התמורות באזור.
המטרה שהוגדרה אם כן בעמאן הינה לנטרל את תוכנית ההתכנסות של אולמרט, לרסק אותה בכל מחיר. לנהל מערכה מדינית ומשפטית בינלאומית נגדה, בכל מובן המילה, בדיוק כשם שירדן ריכזה בשילוב עם הרשות הפלשתינית את המאמצים נגד גדר ההפרדה, מה שהוביל בשעתו להחלטה בבית הדין בהאג בגנות הקמתה.
הקולות שנשמעים עתה בירדן תקיפים יותר מאי-פעם. על-רקע התוכנית מסתמן אולי אחד המשברים החריפים ביותר שידעה ישראל עם ירדן בעידן של שלום. "הפרטנר הישראלי לשלום מכריז מלחמה מדינית על האינטרסים הירדניים", אומרים שם בחדרי חדרים. הירדנים אומרים בפירוש: ההתכנסות מרוקנת למעשה מתוכן את הסכם השלום עם ישראל.
האסטרטגיה ההסברתית הירדנית מתחלקת לשתיים, והיא כבר נמצאת בשלב הביצוע: ראשית, לומר לעולם שיש פרטנר בצד הפלשתיני, הלוא הוא יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן), ועל כן אין צורך במהלך חד-צדדי דוגמת ההתכנסות; שנית, לשכנע את העולם שישראל היא שמתעקשת לא לדבר עם החמאס, ומכאן גם נובעת התנגדות ממשלת החמאס להידבר עמה.

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
איש שירותי הביטחון הסוריים נהרג אף הוא בחילופי אש כאשר מחבלים הסתערו על מבנה הנמצא בצמוד למתחם הטלוויזיה והרדיו הממשלתיים בדמשק
עומר שיקלר
שני חמושים נהרגו בגבול ישראל-מצרים    השלישי נמלט    החמושים לבשו מדים של צבא מצרים וענדו דרגות קצונה    השר פרץ הורה: תחקיר משותף עם מצרים
הילה רפופורט
ישיבת אופ"ק הפכה זירה לביקורת קשה על ארה"ב מצד ונצואלה    אופ"ק אישרה החלטה להותיר את מחירי הנפט על כנם    מחירי הנפט מאמירים - בגלל אירן
יהונתן דחוח-הלוי
מחמוד א-זהאר אמר בדברים שנשא בעת ביקורו בסין, כי ממשלת החמאס "בוחנת ברצינות ובחיוב את קבלת יוזמת השלום הערבית"    היוזמה קוראת לנסיגה מלאה של ישראל ולשיבת הפליטים בתמורה ל"יחסים נורמאליים" עימה
יהונתן דחוח-הלוי
סרט חדש במימון של "היוזמה הציונית של וויניפג" בקנדה מציג את האיום של האיסלאם הרדיקלי על העולם המערבי    הקהילה המוסלמית מגיבה ודורשת לפסול את הסרט בגלל: "פשעי שנאה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il