X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא יינתן זמן רב להחליט בנוגע לחבילת ההטבות שהוצעה תמורת הפסקת העשרת אורניום רייס: "אירן חייבת להשיב תוך שבוע" אירן: לא נפעל תחת איומים
▪  ▪  ▪

ארה"ב מזהירה את ממשלת אירן ומזכירה לה כי לא יינתן לה זמן רב להחליט בנוגע לחבילת ההטבות שהוצעה לה, תמורת הפסקת פרויקט הגרעין. בארה"ב דואגים להדגיש (יום ו', 2.6.06) כי חלון ההזדמניות לקיום מגעים דיפלומטיים לא יישאר פתוח זמן רב וכי אירן תיענש אם לא תחליט במהרה.
"זה חייב להיות השבוע", אמרה מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, בראיון לרשת NBC, בהתייחסות לתשובה שאירן אמורה לספק בנוגע לתוכנית "המקל והגזר" שהוצעה לה מצד ששת המעצמות שנפגשו בווינה, בירת אוסטריה, ביום ה'.
ההחלטה, הכוללת חבילת תמריצים - עליהם הסכימו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, יחד עם נציגים מגרמניה, כוללת מנגד גם עונשים למדינתו של מחמוד אחמדינג'אד, במידה וזה לא יסכים להספיק באופן מייד את העשרת האורניום, שלדעת המעצמות, ישמש את אירן בעתיד ליצור של פצצה גרעינית.
לפי הערכות, ההצעה לאירן תימסר באופן רשמי מידי צרפת, בריטניה וגרמניה - שלוש המדינות מהאיחוד האירופי שניסו לקיים מגעים עם אירן בנושא בחודש אוגוסט 2005. אירן תקבל הזמנה להתחיל ולקיים מגעים תוך ימים ספורים.
רוסיה וסין, שתיהן בעלות זכות להטלת וטו במועצת הביטחון, צפויות גם הן להצטרף למגעים עם טהרן. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי ההצעה לאירן עליה הסכימו החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם אינה כוללת איום בשימוש בכוח צבאי. "אני יכול לומר באופן שלא משתמע לשתי פנים שכל ההסכמים מהפגישות אתמול שללו שימוש בכוח צבאי בכל הנסיבות", אמר. לברוב הוסיף: "לא נקבע דד-ליין לתשובת אירן", אבל הוא טען כי זו צפויה להשיב תוך מספר ימים.
כזכור, ארה"ב הודיעה השבוע, במפתיע, כי היא תסכים לקיים מגעים דיפלומטיים עם טהרן. ארה"ב ואירן לא ניהלו שיחות רשמיות מאז ניתוק היחסים ביניהן לאחר ההפיכה האיסלאמית במדינה, ב-1979. בשבועות האחרונים שללו דיפלומטים אמריקנים אפשרות לפגישה בין נציגים משני הצדדים, אבל המכתב ששלח נשיא אירן לנשיא ארה"ב לפני כמה שבועות, וסידרה של פרסומים על מאמצי אירן להגיע להידברות, אילצו את הממשל לקבל החלטה.
רייס אמרה בראיון לתוכנית רדיו בארה"ב, כי היא מוכנה להיפגש עם עמיתה האירני, מנושר מותקי, כל עוד טהרן תסכים להפסיק את העשרת האורניום.
שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר סטנמייר, אמר כי הוא בטוח שבעתיד הקרוב עוד יהיו סימנים בולטים שיצביעו על הצלחתה העתידית של התוכנית: "כולנו תקווה כי בצד האירני ירגישו מחויבות וישקלו היטב את ההזדמנות שניתן לה". "קיימת חשיבות גדולה לכך שארה"ב צפוייה ליטול חלק בשולחן המשא-ומתן".
בהודעה שנמסרה ביום ה' מטעם המעצמות שהשתתפו בפגישה בווינה, נמנעו הצדדים מלדווח על פרטי ההסכמות, לרבות אילו תמריצים יינתנו או יוצעו לאירן. דיפלומטים שיצאו מהפגישה מסרו כי חבילת ההטבות תיכלול, ככל הנראה, סיוע לפיתוח תשתיות האנרגיה באירן והטבות כלכליות נוספות.
נציגי המדינות חששו כי אירן תסרב לקיים מגעים אם הם יפרסמו באופן מפורט את הסנקציות שיינקטו נגשדה אם היא תסרב.
"אנו מוכנים להתחיל לקיים מגעים דיפלומטים עם אירן אם זו תפסיק כל המהלכים להעשרת אורניום. אם אירן נענית לקראיה ומסכימה לקיים מגעים, אנו נספיק כל פעולה נגדה מטעם מועצת הביטחון", אמרה שר החוץ הבריטית, מרגרט בקט.
אירן, מצידה, ממשיכה לטעון ללא הרף כי תוכנית הגרעין שלה מיועדת אך ורק לייצור אנרגיה גרעינית, וללא לייצור נשק גרעיני. שר החוץ האירני, מנושר מותקי, קיבל בברכה את רצונה של ארה"ב לקיים מגעים עם מדינתו, אולם ציין כי לא יעשה כך תחת איומים או תנאים כלשהן.
ג'ון נגרופונטה, ראש המודיעין האמריקני, אמר כי אירן תייצר פצצה גרעינית כבר בשנים הקרובות: "אנו מעריכים כי בתחילת העשור הבא או באמצע העשור הבא, אירן תהיה מוכנה לייצר פצצה גרעינית".

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
שני המנהיגים ייפגשו במטרה לדון על נסיגת הכוחות האיטלקים מעירק    כעת ישנם 2,700 חיילים איטלקיים בעירק
קריות באינטרנט
עיריית קריית ביאליק שלחה מכתבי התראה לתושבים על חובות של עד 2 שקלים; עלות המכתבים גבוהה מסכום החוב
הדר פרבר
בעמותה טוענים כי עמותות אחרות שאינן מבצעות המתות למעשה אכן עושות זאת כשהן סוגרות את הדלת בפני כלבים וחתולים שנשארים ברחוב ומתים מרעב וצמא    הפתרון האמיתי: עיקור וסירוס
שלומי דיאז
המותקף נפצע קשה, אחיו נפצע קל    עד ראיה: התוקף דרס אותם פעם אחת, נסע לאחור ודרס אותם בשנית    3 הרוגים, בהם ילד בן שש, בתאונות דרכים
מחלקה ראשונה
הירדנים רואים בהתכנסות סכנה ממשית לאינטרסים שלהם; "זה מרוקן את הסכם השלום מתוכנו"; 'אל-קודס אל-ערבי' מביא הלכי הרוח מבית המלוכה ההאשמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il