X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש סבורה כי יש לקדם תוכניות חינוך שידגישו בפני תושבי העולם כיצד נדבקים בווירוס וכיצד להימנע מכך
▪  ▪  ▪

הגברת הראשונה האמריקנית, לורה בוש, אמרה בכנס בנושא "איידס" (יום ו', 2.6.06), כי יש מקום לשפר את החינוך בנוגע לדרכי ההידבקות במחלה, וקראה למדינות השונות לקחת יוזמה ולקדם תוכניות חינוך שיעזרו לאזרחים "לקבל החלטות נבונות יותר".
בנאום קצר שנשא מול ישיבה מיוחדת של האו"ם בנושא איידס, הזהירה בוש כי אף מדינה לא יכולה להתעלם ממשבר האיידס, מחלה אשר הצליחה להביא למותם של 25 מיליון בני אדם תוך 25 שנים מאז היא התגלתה. כעת ישנם 40 מיליון נשאי איידס ברחבי העולם.
בוש אמרה, כי מודל ה-ABC abstain, be faithful and use condom - להימנע מקיום יחסי מין בקשרים רופפים והתחלתיים, להיות נאמנים, ולהשתמש בקונדום) מצליחה להביא לתקווה במדינות רבות בעולם והצליחה להוריד במספר אחוזים את מימדי ההידבקות במחלה. אולם, טוענת בוש, אנשים רבים עדיין לא יודעים כיצד נדבקים במחלה, עקב כך, גם אינם יודעים כיצד להיזהר.
"יותר אנשים צריכים להבין ולדעת כיצד נדבקים במחלה. זאת האחריות של כל מדינה ומדינה לחנך את התושבים בנידון. על כל מדינה לקדם את החינוך המיני, בעיקר לנשים ולצעירות, כדי שהן יוכלו להיות יותר זהירות, תקבלו החלטות נכונות וישמרו על בריאותן", אמרה הגברת בוש.
בוש הביעה את הדברים ביום השלישי והאחרון בכנס מיוחד באו"ם, בו נציגים מכל העולם חתמו על מסמך בו הם מתחייבים לבצע מאמצים על-מנת לצמצם את מימדי המחלה תוך תקופה של 10 שנים.
למרות הרצון הטוב שבדבריה, בוש נמנעה מלדבר על הנושא החשוב ביותר כשמתיימרים לטפל במחלה: תקציבים. על-מנת לקדם תוכניות חינוך שיצלחו להשפיע על אוכלוסיות בעלות סכנה גבוהה להידבקות (כמו עובדי זנות, גברים הומוסקסואליים ומכורים לסמים) נדרשים, כמובן, תקציבים נרחבים.
בוש ציינה כי התוכנית שקידם בעלה, ג'ורג', באפריקה בשנים האחרונות, ובמסגרתה הועברו 15 מיליארד דולרים מספר למדינות, הקלה עמוקות על המצב באזור והצליחה להעניק טיפול תרופתי ל-560,000 אנשים.
בעתיד אמורים לציין בארה"ב "יום לבדיקת איידס", אשר מטרתו להעלות למודעות התושבים את חשיבות הבדיקה, וגם, שאלה שנשאים את הוירוס, יהיו מודעים לכך. טרם נקבע לכך מועד מדויק.
הכנס התקיים בניו-יורק, לאחר שהמשרד המטפל בסוגיית האיידס באו"ם קבע כי מדינות העולם נכשלו וכי לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו בנוגע לצמצום מימדי המחלה אשר נקבעו ב-2001.

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
לא יינתן זמן רב להחליט בנוגע לחבילת ההטבות שהוצעה תמורת הפסקת העשרת אורניום    רייס: "אירן חייבת להשיב תוך שבוע"    אירן: לא נפעל תחת איומים
אריאל שמידברג
שני המנהיגים ייפגשו במטרה לדון על נסיגת הכוחות האיטלקים מעירק    כעת ישנם 2,700 חיילים איטלקיים בעירק
קריות באינטרנט
עיריית קריית ביאליק שלחה מכתבי התראה לתושבים על חובות של עד 2 שקלים; עלות המכתבים גבוהה מסכום החוב
הדר פרבר
בעמותה טוענים כי עמותות אחרות שאינן מבצעות המתות למעשה אכן עושות זאת כשהן סוגרות את הדלת בפני כלבים וחתולים שנשארים ברחוב ומתים מרעב וצמא    הפתרון האמיתי: עיקור וסירוס
שלומי דיאז
המותקף נפצע קשה, אחיו נפצע קל    עד ראיה: התוקף דרס אותם פעם אחת, נסע לאחור ודרס אותם בשנית    3 הרוגים, בהם ילד בן שש, בתאונות דרכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il