X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי המועצה שיגרו לראש הממשלה ולשרים מכתב בו הם מציעים לשקול אישור תוואי חלופי לגדר ההפרדה באיזור ירושלים כדי למנוע פגיעה כלכלית, ביטחונית והומניטרית
▪  ▪  ▪

המועצה לשלום ולביטחון בראשות נשיא המועצה, האלוף (מיל.) דני רוטשילד, שיגרה לראש הממשלה ושרי הממשלה מכתב תחת הכותרת "גדר בירושלים – אסון ביטחוני ואורבני". אנשי המועצה הציגו את המלצתם לתוואי חלופי לתוואי אותו אישרה הממשלה.
בפנייה הם מציינים, כי כבר לפני שנתיים, ביוני 2004 הגישו לחברי הממשלה ולחברי הכנסת, את הצעתם לתוואי גדר הביטחון בירושלים. "אמנם קיבלנו מכתבי תודה", הם מדגישים בפנייה, "אך לצערנו המשיכה המדינה בהקמת גדר הפרדה על-פי תוכניתה". הם מוסיפים, כי מחקרים רבים מוכיחים שתוואי הגדר שאושר בממשלה מהווה אסון ביטחוני, אנושי ואורבני.
"הכללת מאתיים אלף פלשתינים לישראל בתחום הגדר בירושלים, פוגעת ברציונל ההפרדה בין ישראלים ופלשתינים ומאיימת על יעילותו של כל מכשול הביטחון", הם כותבים.
במכתב לחברי הממשלה ולעומד בראשה הם מציינים: "אנו חוזרים וקוראים לממשלת ישראל לבנות את גדר הביטחון בירושלים בתוואי ביטחוני אמיתי המגן על השכונות היהודיות ואינו כולל שכונות פלשתיניות".
"אנו מדגישים: גדר אשר משני צידיה גרים פלשתינים איננה גדר ביטחונית!" הם מציינים ומוסיפים, "כוחות הביטחון יתקשו לפעול בלב השכונות הפלשתיניות משני צידי הגדר. במקרה הטוב היא לא תהיה יעילה. במקרה החמור היא תשמש שדה פעולה למחבלים ומלכודת לכוחות הביטחון. שעה שהפגיעה המיותרת בתושבים הפלשתינים, תתסיס את האוכלוסיה ותביא להתפרצויות אלימות, לא יהיה מכשול פיזי בין השכונות היהודיות לפלשתיניות הנכללות בתוך הגדר".
במועצה לשלום וביטחון מספרים, כי מחקרים וממצאים שהתפרסמו, מוכיחים שהתוואי הנבנה על-ידי הממשלה גורם ליצירת חבית נפץ ביטחונית ואנושית ההופכת את ירושלים לעיר חלשה יותר ומביא להידלדלות האוכלוסיה היהודית בה. הם מציינים, כי הפגיעה בקשרים המשפחתיים והכלכליים, ובזיקות למוקדי דת של רבבות תושבים פלשתינים, גורמת לתנודות אוכלוסיה.
"נוצרו בעיות קשות של צפיפות ואכלוס יתר בחלק המוגן על-ידי החומה, וגם תופעות של שכירת ורכישת דירות לפלשתינים בשכונות היהודיות. אובדן מקומות עבודה בעיר ומחוצה לה, יגרום לעלייה ביוקר המחייה ולירידה בכוח הקניה", הם כותבים.
לדבריהם, תושבי רמאללה ובית לחם והשכונות הפלשתיניות שיישארו מחוץ לגדר הכוללים כמיליון נפש, היו קשורים בעבר למוסדות השלטון בירושלים. "לא ניתן למצוא בתקציב המדינה את המשאבים הדרושים ליצירת מערכות חלופיות מחוץ לחומה. קריסת השירותים הללו תפגע בחוסנה של העיר כולה".
בסיום המכתב הם מגדישים: "המועצה לשלום ולביטחון חוזרת ומציעה תוואי שונה לגדר, המעניק ביטחון ואינו פוגע במרקם הכלכלי והחברתי הטבעי, של האוכלוסיה בירושלים ומסביב לה".

החלופות המוצעות על-ידי אנשי המועצה לשלום וביטחון
תאריך:  04/06/2006   |   עודכן:  04/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
ביהמ"ש לעניינים מנהליים בבירה הקפיא את המכרז לבקשת בנק יהב    הבנק טוען כי המכרז מהווה הפרת חוזה של המדינה כלפיו וכי הדבר יפגע בו בצורה אנושה    ההקפאה - עד להכרעה סופית בעתירה שהגיש הבנק
גלית יצחק
פרופ' הרב אברהם שטיינברג הודיע על הצטרפותו לוועדה המדעית של קבוצת טבורית
מחלקה ראשונה
נתקבלה קריאה במוקד ההצלה לבעלי חיים של "תנו לחית לחיות" לפיה חמור עם רגל קדמית שבורה משוטט על הכביש העולה מצומת אשתאול לצובה
ברוך לוי
עופר עיני: אם הממשלה לא תפתור לאלתר את משבר השכר ברשויות בדרך של הידברות, אאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים כלל משקיים    הבוקר הפגינו 800 עובדי רשויות ערביות מול משרד ראש הממשלה במחאה על הלנת השכר המתמשכת
אורון חדי
11 חודשי מאסר בפועל נגזרו על אדם שאיים על אישה בשל סירובה לקשר רומנטי    "באיומים יש כדי להשליט פחד ומורא בליבה של המתלוננת והם אינם מאפשרים לקיים אורח חיים נורמלי", נימקה השופטת רז-לוי את העונש החמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il