X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה הפלשתיני לא מוכן לקבל את הצעת משאל הם של אבו מאזן באשר למסמך האסירים אבו מאזן האריך את האולטימטום ביומיים, עד יום שלישי
▪  ▪  ▪

ממשלת החמאס ברשות הפלשתינית דחתה (יום א', 4.6.06) את האולטימטום של יו"ר הרשות, אבו-מאזן, בעניין קבלת "יוזמת האסירים", אשר באופן מרומז מכיר בזכותה של מדינת ישראל לקיום. ראש הממשלה, איסמעיל הנייה אמר כי הצעתו של היו"ר, אבו מאזן, לקיים משאל עם בנושא, הוא דבר בלתי חוקי. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
זמן לא רב לאחר מכן הודיע איש הפת"ח עזאם אל-אחמד כי גם במידה והחמאס יתמיד בסרובו אבו מאזן יכריז על משאל עם. "במידה והחמאס לא יספק תשובה חיובית, עבאס [אבו מאזן] יעניק צו נשיאותי אשר מכריז על משאל עם", אמר אל-אחמד במסיבת עיתונאים ברמאללה.
דבריו של הנייה בצהריים מהווים הוכחה גורפת לכך שבחמאס לא מתכוונים בשום אופן לצדד בהצעתו של אבו מאזן לקיים משאל העם שעשוי להוביל להכרה רשמית במדינת ישראל. אבו מאזן מצידו, החליט לתת הארכה נוספת לחמאס, ועל הארגון להחליט על עמדתו בנושא באופן סופי עד יום שלישי השבוע.
"חוקי היסוד והייעוץ שאנו מקבלים מפי מומחים במשפט בינלאומיים, מצביעים על כך שמשאל עם אינו דבר חוקי בשטח הרשות", אמר הנייה לעיתונאים. למרות זאת, ציין הנייה כי בכוונתו להמשיך ולקיים מגעים על הנושא עם היו"ר, אבו מאזן.
אבו מאזן הציג את האולטימטום לקראת סוף חודש מאי, במהלך מאבקי כוח ניכרים בין הארגונים ברשות. ארגון החמאם חצוי מבחינה אידיאולוגית, וככל הנראה, הצהרותיו של הנייה באות במטרה למשוך זמן. בחמאס חשדנים בנוגע לתוכניתו של אבו מאזן.
כשהדד-ליין מתקרב, נציגי הפת"ח והחמאס נפגשו מוקדם הבוקר בגדה על-מנת לדון בהצעה, אולם בסוף הפגישה טענו כי לא הושגה התקדמות כלשהי. מאז החמאס ניצח בבחירות לפרלמנט הפלשתיני בחודש ינואר, נציגיו דורשים להעביר את הדיונים לרצועת עזה, שם נמצאים מרבית מנהיגיו: "אנו מוכנים להעביר את הדיאלוגים לעזה. אנו מוכנים לתרום בכל דרך כדי שהדיאלוג בין הצדדים (חמאס ופת"ח) יצליח", אמר הנייה. אולם ממשלת ישראל לא מאפשרת למנהיגי חמאס מהגדה לעבור לרצועת עזה.
מאז עלה לשלטון במרס, החמאס נמצא תחת לחץ בינלאומי כבד לנטוש את דרך האלימות ולהכיר באופן רשמי במדינת ישראל. בעקבות סירובו לכך, מדינות רבות בעולם הפסיקו להעביר סיוע לרשות, ועל-כן, החמאס מתקשה מזה חודשים לעמוד בתשלומי המשכורות לעובדי הרשות. הבעיות הכלכליות, רק תרמו למתיחות נוספת בין הפלגים ברחובות.
אבו מאזן דוחף מזה זמן רב את החמאס לקבל תוכנית במסגרתה תוקם מדינה פלשתינית לצידה של מדינת ישראל. תוכנית זו עוצבה על-ידי אסירים פלשתינים אשר מרצים מאסר בפועל בישראל. אבו מאזן מאמין כי אם החמאס יסכים ויקבל את הצעת האסירים, זה יתקבל בעין יפה במערב והרשות תזכה שוב בסיוע כספי. במסגרת התוכנית, על הרשות לקיים מגעים עם ישראל להשגת שלום באזור.
עזם אל-אחמד, מבכירי ארגון החמאס, אמר כי "אבו מאזן יתחיל לקדם משאל עם במידה ולא יקבל תשובה חיובית מן החמאס בנוגע למסמך האסירים עד יום שלישי". סקר שהתפרסם בשבוע שעבר הצביע על כך שקרוב ל- 90% מן הפלשתינים תומכים בהצעת האסירים.
בכירים בחמאס טוענים, כי קיימים חילוקי דעות ניכרים בתוך הארגון. המתונים, ביניהם מנהיגים בגדה, רואים בהצעת האסירים דרך לצאת מהמבוי הסתום ומוכנים להעניק לאבו מאזן הזדמנות לקיום מגעים עם ישראל. המתונים פחות, ביניהם מנהיגים רבים של החמאס בעזה, בלבנון ובסוריה, סבורים כי קבלת הצעה זו תחליש את ארגונם.
תאריך:  04/06/2006   |   עודכן:  05/06/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קיימות עדויות לא מעטות לכך ששתיית יין אדום עשויה להוריד את הסיכון למחלות לב
גלית יצחק
כך הודיע המשרד לאיכות הסביבה    הנגיף התגלה באזור המועצה האזורית חוף הכרמל    ד"ר שלום מציע להתגונן מפני עקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית, ומריחת תכשירים דוחי יתושים
אריאל שמידברג
למרות ההתקדמות במגעים, תלמידי התיכון לא מתכוונים לוותר עד שישיגו נסיעות חינם בתחבורה הציבורית עבור כלל התלמידים
מתי טוכפלד, ענבל אביב
דיכטר דרש פעולה צבאית נרחבת בעזה ואילו פרץ שלל את הרעיון    גם לגבי מסמך האסירים נחלקו השניים    אולמרט: אפעל לחיזוק הקשר עם המדינה הערבית החשובה באזור
אריאל שמידברג
33,000 רובי קלשניקוב התקבלו הלילה    70,000 רובים נוספים יגיעו לוונצואלה עד סוף השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il