X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דירוג 500 הישראלים העשירים ביותר של מגזין TheMarker חושף:

משפחת ורטהימר הדיחה את שרי אריסון מראשות הרשימה

עושרם של עשירי ישראל גדל ב- 16% במונחים דולריים יחסית לרשימה הקודמת בשנה שעברה מנוע ההתעשרות העיקרי היה השקעות בנדל"ן בחו"ל, ואילו ענף ההיי-טק היה דומיננטי פחות לעומת שנים קודמות
▪  ▪  ▪

גיליון יוני של מגזין TheMarker, היוצא לאור מחר (יום ג', 6.6.06), חושף את רשימת 500 האנשים העשירים בישראל על-פי דירוג TheMarker. זוהי השנה הרביעית ברציפות, בה מציג העיתון נתונים חדשים על מפת ההון והעושר בישראל.
בפרויקט, הנחשב אחד הפרויקטים המרכזיים והיוקרתיים של מגזין TheMarker, חוזרת להוביל את הרשימה בגדול, לאחר שנה של הפסקה, משפחת ורטהימר שביצעה לאחרונה את האקזיט הגדול בהיסטוריה הישראלית עם מכירת ישקר לוורן באפט בתמורת ל- 4 מיליארד דולר. אקזיט שיצר הון כולל של 6 מיליארד דולר למשפחה. הון שצבירתו החלה ממסגרייה אחת קטנה.
מגזין TheMarker הינו הראשון, שזיהה את משפחת ורטהימר ברשימת העשירים של ישראל בשנת 2003 ושילב אותם ברשימת 500 העשירים, זאת למרות שכל פעילותם הינה פרטית ולא ציבורית. משפחת ורטהימר דורגה לראשונה במקום הראשון ברשימת 500 העשירים של המגזין בשנת 2004.
שרי אריסון, שדורגה בשנה שעברה במקום הראשון, דורגה השנה במקום השני עם הון של 5 מיליארד דולר. במקום השלישי דורג איש העסקים לב לבייב עם הון מוערך של 3-2.5 מיליארד דולר. במקום הרביעי דורגה משפחת עופר עם הון של 2.5 מיליארד דולר ובמקום החמישי דורג יצחק תשובה עם הון מוערך של 1.5-1 מיליארד דולר.
לדברי מייקי דגן, עורך המגזין, "הדמיון בהשוואה לרשימה שערכנו בשנה שעברה הוא שהשינויים הגדולים בהונם של עשירי ישראל אינם נובעים מפעילות מקומית. ההבדל היחיד בין הרשימות הוא שהענפים השתנו. אם עד כה ההייטק היווה מנוע ההתעשרות המקומי העיקרי, בשנה שחלפה הוא היה דומיננטי פחות, ובוודאי נפוץ פחות. יותר מכל, נדמה שהשנה שחלפה היתה שנת הנדל"ן. אמנם, מחירי הדירות בישראל עולים וצפויים לעלות עוד, אך לא מעט אנשים מתעשרים מכך בזירה המקומית, בעיקר דרך מניות חברת הנדל"ן שברשותם".
לדברי נתן ליפסון, עורך החדשות של אתר The Marker וראש פרויקט 500 העשירים, "אנו רואים השנה שעושרם של עשירי ישראל גדל ב- 16% במונחים דולריים מאז הדירוג הקודם ונוספו השנה מיליארדרים חדשים ולכן מספרם גדל, עם זאת, האצת הצמיחה והעלייה במחירי המניות נמנו עם מנועי ההתעשרות - אך הן העשירו שכבות רחבות באוכלוסיה כולה, ולאו דווקא את העשירים. ההתעשרות הזאת ניכרת בצריכה הפרטית, בעלייה במחירי הנדל"ן, בעודף גיוסי המסים של הממשלה ובמקטעים כלכליים רבים אחרים. מהמנועים החזקים ביותר - השקעות בנדל"ן בחו"ל והשקעות בענף ההימורים המקוונים - כבר נהנו מעטים יחסית".
גיליון ה- 500 הוא בעל השפעה רבה במגזר העסקי והפרטי כאחד, והוא מעורר התעניינות רבה בקרב קהלי יעד מגוונים בכל המעגלים המשיקים למפת העושר בישראל. בנוסף הוא משמש ככלי עבודה לחברות וארגונים רבים בארץ ובחו"ל.
הדירוג מבוסס על תחקיר עיתונאי רחב היקף של מערכת המגזין. במהלך התחקיר מתקיימות שיחות עם בנקאים, אנליסטים, בעלי מניות, מקורבים, ועם בעלי ההון עצמם, בנוסף לאיסוף וניתוח מקורות מידע כמו דוחות כספיים של חברות וכיו"ב. הדירוג נעשה על-פי הון עצמי מנוכה ממס והתחייבויות - ולפיכך, בעלי הון רבים המוכרים לציבור, אשר הונם ברובו ממונף ומתבסס על הלוואות בנקאיות וכדומה, אינם כלולים ברשימה.

תאריך:  05/06/2006   |   עודכן:  05/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
פעלו בישוב ניצן שליד אשקלון    חלק גדול מהפריצות בוצעו במהלך ההפסקות בלימודים    6 נעצרו, עוד שניים מבוקשים
מירב לוי
לראשונה נבחנים התלמידים על-פי תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך    תוכנית הלימודים החזירה שינון פסוקים בעל-פה    מעל 87% בממוצע עוברים את הבחינה בהצלחה
מירב לוי
הפיתוח התאפשר באמצעות שילוב של קוטל עשבים חדש עם נוגדן שמפרק אותו    התוצאות עשויות לפתוח פתח לשיטות חדשות של קטילת עשבים
עומר שיקלר
הפלשתינים לא יודעים בשלב זה להסביר את מקור הפיצוץ, בתחילה חשבו כי מדובר בפעולה של חיל האויר, אולם בצה"ל הודיעו כי לא פעלו ברצועה
הדר פרבר
בעקבות דבריו כי סנקציות יסכנו את משלוחי הנפט מהאזור, זינק מחיר הנפט ב- 90 סנט ל- 73.23 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני באסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il