X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יורי שטרן בדיון שהתקיים בוועדה בעניין חידוש רשיונה של חברת "השמירה" שפגעה בזכויות עובדים ח"כ שלי יחימוביץ' "גם הכנסת עוברת על החוק"
▪  ▪  ▪

מצבם של מאבטחים בישראל אף פעם לא היה מן המשופרים. שכר פחות מהמותר בחוק, הפחתת שעות על-ידי המעסיק, ופיטורים שרירותיים לפני צבירת זכויות סוציאליות הם רק חלק מסאת הייסורים העוברת על המאבטח הממוצע.
הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה דיון (יום ב', 5.6.06) על אי אכיפת חוקי עבודה באחת מחברות האבטחה הגדולות בארץ - חברת "השמירה", וחידוש רשיונה על-ידי הוועדה במשרד המשפטים. בין היתר, הוחלט בישיבה לפנות למבקר המדינה ולבקש את חוות דעתו על הפרת זכויות עובדים, על-ידי חברות השמירה.
בדיון שהתנהל, מתח ח"כ יורי שטרן, יו"ר הוועדה, ביקורת נוקבת על אוזלת היד של הממשלה באכיפת חוקי העבודה "נגד חברת 'השמירה' הוגשו מאות תביעות. חברת השמירה הפרה חובותיה כלפי עובדים. המצב שבו הכנסת ממשיכה לחוקק מבלי שיש אכיפה זה בניגוד לדמוקרטיה". שטרן, הוסיף ואמר כי "המדינה לא ממלאת את תפקידה לא דואגת לאכיפת החוקים הקיימים. רק 24 פקחים אמורים לפקח על אכיפת חוקי עבודה בכל רחבי הארץ. המדינה לא ממצה את הדין עם המעסיקים העבריינים. המדינה היא המעסיקה הגדולה ביותר ואף היא עוברת על החוק".
לדבריו של שטרן, הצטרפה חברת הכנסת הטריה שלי יחימוביץ. "שלילת רישיון מחברה שהיא עבריינית היא לא רק מומלצת היא נדרשת. יש להחמיר את הסנקציות. היד הקלה וחוסר הדיווח על חברות עברייניות זה סוג של מסר בקריצת עין. גם בכנסת יש העסקה נצלנית של עובדי קבלן ואני הולכת לטפל בזה", אמרה יחימוביץ.
לעומת השניים, סימה רמתי, מזכירת איגוד השמירה בהסתדרות, היתה נחרצת פחות "לפסול רישיון לחברת שמירה פירושו לגרום ל- 10,000 עובדים ללכת הביתה ולכן יש ללכת לפתרונות אחרים. במכרזים הבאים יהיה סף מחיר שהחברה תהיה חייבת לעמוד בו".
שטרן, סירב לקבל את הדברים "חברות עברייניות לא יכולות להישאר בשוק". יו"ר הוועדה, פנה להסתדרות בבקשה למצוא פתרון שימצא איזון בין הגנה על זכויות העובדים ובין הסנקציה של אי מתן רישיון.
בסיום הישיבה, הוחלט לבקש ממבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, את חוות דעתו באשר להפרת זכויות עובדים על-ידי חברות השמירה. במקביל ביקשה הוועדה מההסתדרות להציע נוהל מסודר של פתרון לתעסוקת העובדים במקרה של שלילת רישיון מחברות.

תאריך:  05/06/2006   |   עודכן:  05/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
בשנה החולפת נרשמה עלייה ריאלית בערך הייצור החקלאי, ונמשכו מגמות הגידול בייצוא, בהכנסות ובצמיחת הענף
ברוך לוי
יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית: התעשיה הקיבוצית מהווה יעד אטרקטיבי למשקיעים לטווח ארוך
ברוך לוי
הודיע על מימוש האופציה למניעת דילול, ושומר על החזקה של 8.72% בחברת פוקס גם לאחר רכישת 10% מהחברה על-ידי לב לבייב
מתי טוכפלד, רונן ליבוביץ
יד אחת מפנה ויד אחת תומכת    בעוד אולמרט מגייס תמיכה בינלאומית לתוכניתו, הממשלה תעביר עשרות מיליוני שקלים ליישובי יהודה ושומרון שאמורים להתפנות במסגרת ההתכנסות    האיחוד הלאומי מפד"ל תקבל 122 מיליון ש"ח    ישראל ביתנו - 185 מיליון ש"ח
עומר שיקלר
יו"ר הרשות התייאש מהשיחות עם החמאס והפלגים והחליט ללכת למשאל עם    נפגש עם נציגי ועדת הבחירות במטרה ללמוד את ההליכים החוקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il