X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאה אלף תיקי הוצאה לפועל וחוב של מיליארדים רבים בשל אי תשלום מזונות הביאו את שר המשפטים חיים רמון להקמת ועדה שתבחן האם תוכל המדינה לעזור בגביית מזונות האם בקרוב יגיעו אנשי מנגנון גבייה לאב סרבן מזונות ויחייבו אותו בתשלום המזונות?
▪  ▪  ▪

שר המשפטים חיים רמון הכריז על הקמת ועדה מיוחדת במשרד המשפטים, אשר תבחן באופן מקיף את נושא מזונות הילדים במדינת ישראל ואת אופן גבייתם. הוועדה תשקול את אחריות המדינה, על מוסדותיה השונים, לפעול בנושא המזונות בדרכים שונות להבטחת גבייתם.
אחד הזרזים המשמעותיים בגינם הוקמה הוועדה היא העובדה שכיום מתנהלים כמאה אלף תיקי הוצאה לפועל שנפתחו בגין אי תשלום מזונות. בדיקה שנערכה במשרד המשפטים העלתה כי סכום החוב המצטבר בגין תיקי המזונות בהוצאה לפועל עמד כבר בשנת 2003 על 18 מיליארד שקלים.
המצב חמור אף יותר במוסד לביטוח לאומי. המוסד, המשלם את מזונות הילדים במקרים מסוימים כאשר האב אינו מקיים את חובת המזונות המוטלת עליו, מצהיר כי חובות העבר בגין מזונות הגיעו לסך של 2.4 מיליארד שקלים.
בראש הוועדה יעמוד פרופ' פנחס שיפמן, מומחה לדיני משפחה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וחברים בה שופטים, עורכי דין ואנשי דת יהודים ומוסלמים.

אמנת האו"ם מחייבת סיוע המדינה בגביית המזונות

באופן ברור, האחריות לדאוג למזונות הילדים מוטלת על הוריהם. עם זאת, מעגנת אמנת האו"ם לזכויות הילד גם את חובתה הישירה של המדינה להבטיח את האחריות הזו, ואף לסייע להורים כדי שיוכלו לממש את חובתם וכן לדאוג לגביית המזונות.
יש לציין, כי בעשורים האחרונים התפתחו במדינות העולם מודלים חקיקתיים אשר מבטאים את אחריות המדינה למזונות ילדים והבטחת גבייתם. המודלים כוללים את קביעת גובה מזונות הילדים והבטחת גבייתם, תוך חתירה לצמצום התדיינויות בנושא המזונות, והפרדת נושא המזונות מנושא הגירושין.
במדינות העולם קיימים כיום מנגנונים של הפעלת אמצעי גבייה מן ההורה החייב, אשר כוללים ניכוי תשלומי מזונות הילדים מהכנסות במקור, איתור ההורה המתחמק מתשלום המזונות, מקורות הכנסותיו ונכסיו - וכן הקמת מאגרי מידע שהמדינה מנהלת לצורך גביית המזונות. בנוסף, ננקטים הליכי הוצאה לפועל והטלת סנקציות נגד ההורה שמתחמק מתשלום המזונות על-ידי המדינה - ולא ע"י ההורה שהילדים בהחזקתו.

המצב הנוכחי פוגע בילדים

במשרד המשפטים צינו כי מסיבות שונות, במהלך הליכי גירושין ולאחריהם, נפגעים תשלומי המזונות הילדים. במקרים רבים מצב זה נמשך גם אחרי הגירושין, ולכך יש השפעה ממשית הן על מצבם הכלכלי של הילדים והן על שמירת הקשר בינם לבין ההורה החייב במזונות.
במדינת ישראל מטפלים מספר גופים בתביעות מזונות - בתי המשפט לענייני משפחה, בתי דין דתיים, הביטוח הלאומי ומערכת ההוצאה לפועל.
כיום, ההליכים בנושאי המזונות במערכות אלה הן רבים וקיימים פערים גדולים בגובה המזונות הנפסקים בכל ערכאה וערכאה. בנוסף, מזכירים במשרד המשפטים שנושא מזונות הילדים הוא חלק מהמשא-ומתן לצורך הגירושין והדבר פוגע לעיתים קרובות בטובתם של הילדים.

תאריך:  06/06/2006   |   עודכן:  06/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יו"ר האיחוד האפריקני ונשיא הרפובליקה של קונגו נפגש עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על-מנת לדון במצב בסומליה
שלומי דיאז
חברי הרשת, תושבי לוד ואריאל, גייסו נשים דרך מודעה בעיתון    פעלו בעיקר בישראל ובקנדה
עומר שיקלר
כתוצאה מעבודות תשתית דחופות של חברת מקורות באיזור השרון צפויים היום ומחר שיבושים קשים באספקת המים במספר ערים בשרון
מירב לוי
הפרס מוענק מעל 30 שנה כאות הוקרה על הישגים בתחומים שונים    הפרסים מוענקים לעמוז עוז על ספרו "סיפור על אהבה וחושך" ולסופר חנוך ברטוב על ספרו "מתום עד תום"
אורון חדי
אהרון הנדלמן הגיש בקשות לביטול פיטוריו מהסתדרות העובדים החדשה אך כל בקשותיו נדחו    ערעור שהגיש לביה"ד הארצי לעבודה התקבל, אך הוחלט לפסוק לו פיצויי פיטורין שאותם לא התבקש לתת    כעת עותר הנדלמן לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת ביה"ד, בטענה שכלל לא התבקש לפסוק בעניינים הכספיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il