X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפני כשנה הוחלט להקים מאגר בו יהיה ניתן לרכז את כל הידע הרפואי הקיים על כל אזרח פרופ' אחיטוב: הרשומה תחסוך אשפוז של יום עו"ד דלית דרור: ברגע שיש מאגר מידע מאוחד, יש סכנה של דליפת מידע
▪  ▪  ▪

רשומה רפואית לאומית אחודה אומנם יכולה לחסוך יום אשפוז וזמן יקר, אך היא אינה מבטיחה הגנת פרטיות וחיסיון רפואי.
לפני כשנה הוחלט להקים רשומה רפואית לאומית אחודה וממוחשבת, בה ניתן יהיה לרכז את כל הידע הרפואי הקיים על כל אזרח.
כיום ישנה בעיה כלל עולמית בנושא זה. אצל כל רופא בתחומו קיים מאגר מידע פרטי המכיל נתונים ובדיקות שנערכו באותה מרפאה. כאשר החולה ניגש למרפאה אחרת, הרופא אינו יכול לפרוס על צג המחשב את הבדיקות שאותו חולה עשה במקומות אחרים, אלא החולה הוא זה שצריך לעדכן את הרופא ולעיתים הרופא מבקש מהחולה לעבור את אותן בדיקות שנית. לכן, הוחלט להקים מאגר מידע שישמש כתיק כללי של כל חולה וכאשר המטופל מגיע לרופא, הוא יוכל לפתוח את המאגר לבדוק את כל המידע הקיים לגביו.
המאגר אומנם חוסך זמן לרופאים ולחולים וטירחה מצד החולה לספר שוב ושוב לרופאים השונים את עברו הרפואי, אולם ישנם פציינטים שאינם מעונינים לחשוף את עברם, כגון: נטיות נפשיות, בחורה שמעוניינת לבצע הפלה, אנשים שחלו במחלות מין, גיל, עיסוק, ניתוח פלסטי, רופא שיניים ולא לכל רופא נתונים אלה בכלל רלוונטיים.
בכנס שנערך אתמול במרכז לאתיקה בירושלים בנושא זה אמר פרופ' אחיטוב, ראש מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב, כי על-פי מחקר שנערך ב"הדסה" וטרם פורסם, רשומה רפואית לאומית אחודה חוסכת אשפוז של יום. המידע הזמין שיש לרופא מאפשר לו שלא לערוך מחדש בדיקות רפואיות שבוצעו בעבר.
פרופ' אבינועם רכז, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית ומנהל תחום אתיקה במרכז לאתיקה, מסר: "הדרך הטובה ביותר למנוע חיטוטים בתיקים זה לאפשר לחולים להיכנס לתיק הרפואי כל יום ולבדוק מי נכנס לתיק שלהם. כל אחד ידע שכניסה לתיק ללא הצדקה היא עבירה שהמדינה מענישה עליה".
לדברי עו"ד דלית דרור, ראש תחום משפט ציבורי במשרד המשפטים, "מערכת רפואית אחודה מצטיירת כ"אח גדול" כי היא מקיפה מידע עצום על האזרחים. יש חשש לפגיעה עצומה מצד המדינה בעלת הזרועות התמנוניות. ברגע שיש מאגר מידע מאוחד, יש סכנה של דליפת מידע. מספיקה לכך חוליה עבריינית אחת. כמו-כן, ישנו חשש שהמערכת תנוצל ככלי משמעתי ומשפטי נגד רופאים".
עוד הוסיפה, כי בעולם אין תקדים לרשומה רפואית ברמה לאומית והמדינות בעלות הניסיון הרב ביותר בנושא הן אוסטרליה, קנדה וארה"ב.

תאריך:  06/06/2006   |   עודכן:  06/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מצעד הספרים הראשון התקיים בשנת תשנ"ה בהשתתפות 100 בתי ספר    השנה השתתפו במצעד כ- 1,000 בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים מכל רחבי הארץ    הספר האהוב על כיתות א'-ג': השד על ההר    הספר האהוב על התיכוניסטים: רודף העפיפונים
אורון חדי
שני תושבי קריית ארבע המשמשים כאנשי ביטחון ביישוב תקפו שני בדואים משום שהתרועעו עם בנות היישוב    השופט רובינשטיין: "כיהודי ובן לעם שסבל 2,000 שנים" על בית המשפט לאמץ ענישה מרתיעה שתמנע הישנות עבירות כאלו
גלית יצחק
חברת נטלי מציעה לחברות הביטוח להשתמש בשירותי ביקור רופא בחיוב לפי קריאת שירות בפועל ולא לפי תשלום חודשי קבוע לפני מספר המבוטחים כפי שנהוג כיום
מתי טוכפלד
כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל    יחימוביץ' ומרציאנו תיאמו עמדות עם פרץ, שאף שיבח את פועלם בוועדות הכנסת בישיבת הסיעה
הדר פרבר
אדם נכנס לאזור האריות בגן החיות בקייב וצעק: "אם יש אלוהים הוא יציל אותי"    תפילותיו לא נענו והוא מצא את מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il