X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אחד מתושבי גוש קטיף בדיון בוועדה לביקורת המדינה על מצבם של המפונים בוועדה ניתנה סקירה של נציגי משרד מבקר המדינה על פעילות משרדי הממשלה ומנהלת סל"ע
▪  ▪  ▪

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה היום לדיון על מצבם של מפוני גוש קטיף. הדיון התבסס על ביקורת שנעשתה על-ידי משרד מבקר המדינה שסקר את פעילות הפינוי החל מחודשיים לפני הפינוי ועד לשמונה חודשים לאחריו. לדיון הוזמנו נציגי המתיישבים, כמו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה ונציגי מבקר המדינה.
גולן שמואל, משנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה, הציג את הממצאים העיקריים של הדוח. ההתמקדות של המשרד היתה בשלושת הרשויות המקומיות שקיבלו את רוב המפונים. המועצות חוף אשקלון, עיריית אשקלון ונחל סורק. כמו כן עוסק הדוח בתהליך הפינוי, הנחיות מנהלת סל"ע, קליטת ותשתיות ובחלק מתחום החינוך ותחום הרווחה.
שמואל אמר בדיון, כי "הרשויות נדרשו לקלוט מאות תושבים תוך זמן קצר ביותר, דבר שחייב הערכות מיוחדת". המבקר הציג כי אוכלוסיית חוף אשקלון גדלה ב- 35% ושל נחל סורק גדלה ב- 65%".
אולם, טען שמואל, "מנהלת סל"ע ומשרדי הממשלה הקדישו מעט מאוד תשומת לב לנושא ההערכות. בסופו של דבר נאלצו הרשויות המקומיות להתמודד ולבצע כמעט הכל בעצמן".
מבחינת בעיית המימון כתוב בדוח המבקר "שלא היו קריטריונים ברורים ולכן נוצר מצב של שתדלנות והמועצה שהייתה חזקה בנושא זה, קיבלה יותר". כמו כן, היה גם חוסר שת"פ של המפונים, דבר שהקשה על עבודתם של מנהלת סל"ע ומשרדי הממשלה.
בנושא החינוך אמר המשנה למנכ"ל, כי משרד החינוך עזר אך לא מספיק. בנושא הגנים, נאמר כי "יש חוסר בתשתית במקומות הארעיים אליהם פונו התושבים ולרשות המקומית איך תקציב להעביר לעניין".
בסופו של דבר אי הוודאות היתה גדולה ובחלק מהמקומות היתה צריכה להיות הערכות יותר טובה. לא היה די גיבוי ממשרדי הממשלה השונים והרשויות למעשה הושארו לבד והיו צריכות למצוא פתרונות.
אחד מתושבי נווה דקלים אמר, כי "אנחנו פה הקורבן. גירשו אותנו מהבית ועכשיו אנשים מובטלים, לא יודעים לאן הם הולכים. עכשיו הכל התרסק, אנשים מפורקים וממש אין בשביל מה לקום בבוקר".
ח"כ עמי איילון (עבודה) אמר בדיון, כי "תושבי גוש קטיף היו שליחים של המדינה וככאלה קיבלו זכויות שאזרחים רגילים לא זכו להם. עכשיו הם יורדים חזרה לדרגה של אזרחים רגילים וזהו מצב קשה. יש לתקן את החוק כדי שניתן יהיה לתת לאנשים את מה שמגיע להם".
ח"כ אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר, כי "היום הולכים להעביר את תקציב 2006 בו חסרים 2 מיליארד ש"ח לטיפול במגורשים".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, סיכם את הדיון וביקש להתייחס יותר לדוח הביקורת ולא לאידיאולוגיה. "יש לי מלוא ההערכה למתיישבים ואמפטיה גדולה אליהם. יש בעיה של סמכות ואחריות במשרדי הממשלה, סמכות במקום אחד ואחריות במקום אחר. יש סתירות לא מעטות בתוך הדוח וקשה לי מאוד לקבוע מה הלקח שאני צריך להבין מהדוח".

תאריך:  06/06/2006   |   עודכן:  06/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
יו"ר הרשות הפלשתינית קיבל את אישור המועצה המחוקקת של אש"ף להוציא לדרך את משאל העם, אך החליט להמתין עוד מספר ימים לפני הכרזה רשמית
הדר פרבר
היום, 6.6.06, נישאו מאות זוגות מתוך אמונה כי המספר 6 הוא מספר מזל
גלית יצחק
לפני כשנה הוחלט להקים מאגר בו יהיה ניתן לרכז את כל הידע הרפואי הקיים על כל אזרח    פרופ' אחיטוב: הרשומה תחסוך אשפוז של יום    עו"ד דלית דרור: ברגע שיש מאגר מידע מאוחד, יש סכנה של דליפת מידע
מירב לוי
מצעד הספרים הראשון התקיים בשנת תשנ"ה בהשתתפות 100 בתי ספר    השנה השתתפו במצעד כ- 1,000 בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים מכל רחבי הארץ    הספר האהוב על כיתות א'-ג': השד על ההר    הספר האהוב על התיכוניסטים: רודף העפיפונים
אורון חדי
שני תושבי קריית ארבע המשמשים כאנשי ביטחון ביישוב תקפו שני בדואים משום שהתרועעו עם בנות היישוב    השופט רובינשטיין: "כיהודי ובן לעם שסבל 2,000 שנים" על בית המשפט לאמץ ענישה מרתיעה שתמנע הישנות עבירות כאלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il