X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
סגרו את השמיים לטיסות יוצאות

נתב"ג חזר לפעול לאחר שנסגר לשעתיים

החל מ- 16:00 בוטלו המראות והטענת מטענים בנתב"ג לקראת השעה 18:00 חזרו הטיסות שדה התעופה באילת הושבת ונפתח מחדש ועד העובדים: פגעו בחוזי העבודה
▪  ▪  ▪
שדה התעופה באילת הושבת בשעות הצהרים [צילום: עומר שיקלר]

נמל התעופה בן-גוריון הושבת החל מהשעה 16:00 להמראות, זאת בעקבות סכסוך עבודה עליו הכריז ועד העובדים הכללי. כמו כן, אין הטענת מטענים (cargo) למטוסים. לקראת השעה 17:30 הורה ראש הסתדרות העובדים על סיום ההשבתה וחזרה מיידית לעבודה.
מוקדם יותר (13:00) נסגר שדה התעופה באילת ונפתח מחדש אחר-הצהריים להמראות ונחיתות. מהנהלת רשות שדות התעופה נמסר, כי ועד העובדים הודיע על השבתת נמל התעופה בן-גוריון ללא הגבלת זמן. עשרות טיסות בוטלו בנמל התעופה של אילת ושמונה טיסות עוכבו בשדה התעופה בן-גוריון.
ועד העובדים הכללי של רש"ת הודיע, כי הוא מכריז על סכסוך עבודה, אשר מאושר על-ידי ההסתדרות, בעקבות אי-כיבוד הסכמי עבודה קיבוציים על-ידי הנהלת רשות שדות התעופה.
עובדי רש"ת החליטו לנקוט בעיצומים, בעקבות קליטת עובדי קבלן שלא על-פי ההסכמים, ביצוע מנויים בפועל של כ-170 עובדים ללא הודעה על מכרז וקבלת 40 עובדים לעבודה על בסיס חוזה אישי, ולא על-פי ההסכם הקיבוצי המוסכם על ועד העובדים.
"אנו מתריעים על המצב מספר חודשים, ואין התייחסות מהנהלת רשות שדות התעופה לעיוותים", נמסר מוועד העובדים.
הנהלת רש"ת מסרה בתגובה: "ועד העובדים הכללי ממשיך בהתנהלותו הדורסנית והפוגעת בציבור נוסעי התעופה הבינלאומית והפנימית בישראל, והכל במטרה להשיג מטרות לא לגיטימיות לטובתו שלו בלבד. הוועד הכריז על שביתה פראית, שלא קיבלה את אישור הגופים המוסמכים כנדרש בתחום יחסי העבודה, תוך שהוא זורה חול בעיני הציבור באשר למניעים האמיתיים של צעדיו".
עוד נאמר, כי "רש"ת לא תיכנע לסחטנות של ועד העובדים הכללי אשר חתום על הסכמי עבודה עד לשנת 2007, ולא כיבד אותם מרגע החתימה עליהם. היא לא תיסוג מעמדתה להנחיל בארגון נורמות ניהול תקין הכוללות שקיפות, שיווניות ופומביות; רש"ת הינה חלוץ לפני המחנה בכל הקשור בהבטחת תנאי עובדיה הקבועים ועובדי החברות המספקות שירותים עבור מתקניה, וכל טענה אחרת של ועד העובדים הכללי, בעניין זה או אחר, הינה הטעייה גסה ומכוונת".

שוב הופך ציבור הנוסעים ככלי ערובה בסכסוך עבודה

יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, מסר כי "על המדינה לדאוג להוריד את המסך על המחזה החוזר על עצמו פעם אחר פעם, של השבתת נמל התעופה הבינלאומי של ישראל ושיתוק התנועה אליה וממנה".
"שביתה שכזו", הוסיף פתאל, "פוגעת גם בזכות הבסיסית של האזרח הישראלי לתנועה חופשית ולא פחות מכך במוניטין של ישראל המצטיירת כמדינה שאי אפשר לקיים בה תנועת תיירות מסודרת ועקבית".
עוד מסר פתאל, כי ההתאחדות חוזרת ומציעה למדינה לנקוט בשתי פעולות לפתרון הבעיה: להפריט לאלתר את טרמינל 1 ולהעבירו לידיים פרטיות ולהשתמש בשדות התעופה הצבאיים כחלופה במקרים שבהם מתקיימת שביתה בנתב"ג.

תאריך:  06/06/2006   |   עודכן:  06/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
שלי לנצמן מונתה למנהלת קבוצת מכירות למגזרי הפיננסים, בנקאות, שירותי בריאות ותעשיות ביטחוניות בחטיבת לקוחות ושותפי ה- Enterprise במיקרוסופט
עומר שיקלר
התנועה לאיכות השלטון בישראל פנתה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את נושא הפסקות החשמל היזומות של חברת החשמל    מדובר במצב בלתי מתקבל על הדעת אשר מחייב ביצוע בדיקה מיידית
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח עומד להוציא תקנה שתאפשר לחברות הביטוח ולקרנות הפנסיה להטיל על המבוטחים והחוסכים לממן את הוצאות ההשקעות בחו"ל    ההיטל - בנוסף לדמי הניהול
מירב לוי
הישראלי מעדיף להזמין את החופשה באמצעות סוכן הנסיעות    התאחדות סוכני הנסיעות מדווחת על יציבות במספר היוצאים לחו"ל לעומת התקופה מקבילה אשתקד
מתי טוכפלד
מתלוננים על שכר נמוך ומצוקת חנייה במשכן    עשרות עוזרים קיימו ישיבה והחליטו להקים ועד פעולה מול הבוסית החדשה, דליה איציק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il