X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך הדיון הקשו השופטים: מדוע לא תיפתח חקירה נגד שמולביץ בגין עדות שקר; העלו בפני בא-כוחו של דרעי הצעה להסתפק בקביעתם כי שמולביץ שיקר, ולהמשיך עם קביעה זו בבקשתו התלויה ועומדת למשפט חוזר
▪  ▪  ▪

התפתחות משמעותית בפרשת דרעי: שופטי בית המשפט העליון שדנו בעתירתו של אריה דרעי (יום ג', 30.7.02), המבקש לפתוח בחקירה פלילית נגד העד המרכזי, יעקב שמולביץ, ולהעמידו לדין בגין עדות שקר, הסכימו, במהלך הדיון, ואף קיימו את הדיון על בסיס הסכמה זו, כי יעקב שמולביץ אכן שיקר בעדותו במשפט דרעי.
השופטים הודיעו בסוף הדיון, כי ההכרעה תינתן במועד אחר.
הדיון התקיים עתה (יום ג'), לאחר שכבר הוצא לפני מס' חודשים צו על-תנאי, המחייב את היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להשיב מדוע לא יורה על פתיחת חקירה כמבוקש.
הדיון התקיים בפני השופטים: דליה דורנר (אב"ד), אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי. במהלך הדיון העלו השופטים הצעה/שאלה: האם יסתפק דרעי בקביעת בית המשפט, לפיה שמולביץ אכן שיקר במשפט, וכי עם קביעה זו יוכל דרעי להתקדם ולהציג פסיקה זו בהליך השני שהוא מנהל בפני הנשיא אהרן ברק - שבו הוא מבקש משפט חוזר.
על כך השיב בא-כוחו של דרעי, עו"ד נבות תל-צור, כי מן הראוי להניח בפני הנשיא ברק את התשתית העובדתית, במלואה - זו הנוגעת לעדותו הכוזבת לכאורה של שמולביץ, קודם שייפסוק לכאן או לכאן בבקשת דרעי למשפט חוזר.
במהלך הדיון שאלה השופטת דורנר את בא-כוחו של רובינשטיין, מדוע לא תיפתח חקירה. היא ציינה, כי היא אומנם מבינה כי מדיניות התביעה היא שלא להורות על פתיחת חקירה בגין עדויות שקר בבית המשפט. ואולם, היא הטעימה, מדובר כאן במקרה חריג, באיש ציבור שנאלץ להתפטר ממשרתו כשר במדינת ישראל, ובעד מדינה שעדותו היא המרכזית במשפט דרעי.
השופט דורנר אמרה, כי גם כאשר מדובר במדיניות, יש יוצאים מן הכלל וכזהו מקרה זה. "למה לא לחקור?, אמרה. יש לאזן בין הדברים ציינה, והסבירה כי בעניין זה קיימת חשיבות ציבורית.
השופט אדמונד לוי שאלה את עו"ד ניצן, האם עכשיו, לאחר שנפתחו כל הניירות, האם גם עתה מחזיק היועמ"ש בעמדה לפיה שמולביץ לא שיקר. על כך השיב עו"ד ניצן בחיוב. השופט אדמונד לוי לא הסתיר את מורת רוחו מעמדת היועמ"ש.
השופטת אילה פרוצ'יה שאלה את עו"ד תל-צור, מה תגובתו לעמדת היועמ"ש, לפיה כבר במהלך המשפט ידעו דרעי ובא-כוחו אותה עת, עו"ד דן אבי-יצחק, כי שמולביץ שיקר בעדות, וכי אז הם נמנעו מלהעלות זאת במשפט כדבעי. עו"ד תל-צור הכחיש זאת, מכל וכל. עו"ד שי ניצן שהתייחס אף הוא לנקודה זו, רמז כי קיימת סתירה בין דבריו של אריה דרעי, בעניין זה, לבין תצהירו של עו"ד אבי-יצחק, בעניין זה, וכי דבר זה אולי ראוי לחקירה.
_______________
[הערה שלי (י.י.): היועמ"ש ובא-כוחו משקרים במצח נחושה, כאשר הם טוענים פעם אחר פעם, כי שמולביץ לא שיקר כשטען שהוא טוהר בהליכים נגדו בשוויץ. כפי שנחשף כאן פעמים רבות, נגד שמולביץ הוגש בשוויץ כתב אישום בעבירות מירמה חמורות והוא הורשע בהן, י.י.].

תאריך:  30/07/2002   |   עודכן:  02/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי, גלית יצחק
בניתוח התעשיינים עולה: 3500 עובדים פוטרו ב-5 החודשים הראשונים השנה, ירידה של 0.2% במועסקים ושל 0.1% בשעות העבודה; מעריך: גידול של 1.4% בתפוקת התעשייה והמשך פיטורי עובדים
רנית נחום-הלוי
האזרח, רנה מור יוסף עולה ממרוקו התקשה להבין את המאבטח ונורה. הוא פונה לבית החולים ברזילי, נותח ומצבו כעת מוגדר בינוני
גלית יצחק
בנק טפחות מציע לכל לקוחות הבנקים תוכנית חיסכון לשלוש שנים; התוכנית המיועדת מוצעת ללא עמלות וללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש
גלית יצחק
רוני שדה מונה לעמוד בראש אגף טכנולוגיות מידע ואינטרנט; אראלה כרסנטי - למנהלת שיווק לקוחות פרטיים
רנית נחום-הלוי
מנכ"ל החברה אמר כי לפני 10 שנים היה שיא הביקוש 5010 מגוואט עליה של 75%; בחברת החשמל מודיעים כי החברה לא נערכה לעליה וכי עד 2004 לא תוקם יחידת החשמל בהיקף של 400 מגוואט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il