X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטובת הקשישים הנוהגים להתנייד בקלנועיות פיתחה חברת אפיקים קלנועית עם תא נהג סגור
▪  ▪  ▪

אחת הבעיות הגדולות של קשישים היא הניוד. בגיל מסויים כבר אי אפשר לנהוג במכונית ומנגד השימוש בתחבורה הציבורית הוא גם קשה וגם מחייב את הקשיש להכפיף את לוח הזמנים שלו ללוח הזמנים של האוטובוסים.
בכדי לאפשר לאותם קשישים המשך חיים עצמאיים פותחו לפני שנים הקלנועיות - רכבי ניוד חשמליים המאפשריים נסיעה עירונית קלה ופשוטה. אחת הבעיות של אותן קלנועיות היה מזג האוויר. מכיון ש"תא הנהג" פתוח, היה זה בלתי אפשרי להשתמש בכלי בתקופת החורף והפתרון נמצא בדמות "אילתורים" שונים שמצאו המשתמשים.
ובכן, כעת נמצא הפתרון גם לבעיה הזו כשחברת אפיקים רכב חשמלי, העוסקת ביצור סקוטרים חשמליים לשוק המקומי ולחו"ל, השיקה לראשונה קלנועית בעלת קבינה המיועדת לנסיעות בתנאי מזג אויר חורפיים. הקלנועית, מדגם בריז 4, הוצגה לראשונה בתערוכה הבינלאומית לאביזרי ניידות לגיל הזהב שהתקיימה באוסלו לפי מספר ימים.
הבריז 4 הינו הדור החדש של הקלנועית והוא מיועד לשמש גם "כרכב" פרברים ושכונות - בישראל מורשה הקלנועית לנוע בשולי הכביש ובמדרכות - המשלב יכולת תנועה בדרכים סלולות, דרכי עפר, שדות ומדרונות. החידוש העיקרי הוא תא הנהג הסגור הבנוי מחומרים קשיחים עם מבנה של פרופילי פלדה וכיסויי פלסטיק. לקבינה חלונות רחבים במיוחד המאפשרים שדה ראייה רחב והיא מצוידת בשתי דלתות רחבות הניתנות להסרה בקיץ.
מכיוון שמדובר בקבינה סגורה צויידה הקלנועית בבמגב לחלון קדמי עם התזת מים, פנסי תאורה אחוריים וקדמיים, תאורה פנימית, מנעולים בדלתות, מראות צדדיות, ותאי איחסון.
לדברי החברה, מדובר ברכב חשמלי עירוני שהוטמעו בו טכנולוגיות מתקדמות מתחום תעשיית הרכב דוגמת מושב אורטופדי ואפשרות (בעתיד) למערכת מיזוג אויר, רדיו דיסק ודיבורית. בחברה טוענים גם, כי לבריז כושר תמרון גבוה במיוחד ונוחות רבה בזכות בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים.
מכיוון שהכלי ישמש בעיקר את גיל הזהב הותקנו בו גם מנגנוני אבטחה העוצרים את הרכב באופן אוטומטי אם הנהג מאבד שליטה. טווח הנסיעה של הבריז לטעינת מצבר אחת מגיע ל- 45 ק"מ והמהירות המרבית המותרת של הבריז היא 12 קמ"ש. הקלנועית עומדת בתקני בטיחות בינלאומיים.

תאריך:  07/06/2006   |   עודכן:  07/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מגדל "ONE" בן 28 קומות בפארק צמרת    דופלקס נמכר ב-2.5 מיליון דולר    6,000-4,000 דולר למ"ר    אנגלו-סכסון ת"א תשווק בלעדית    הקבלן - דניה-סיבוס    מו"מ למכירת מגרש ל-250 דירות בר"ג לאפריקה-ישראל
טל בן יוסף
מעוצבנים מהעמידה הממושכת בפקקים? פרופ' אילן סלומון מהאוניברסיטה העברית טוען כי הפקקים הם דווקא סימן טוב
מחלקה ראשונה
בכנס השנתי למדעי הבקר הודיע שר החקלאות שבשנת 2006 לא יפוטרו עובדים בשה"מ, אולם בכוונתו לבצע מהלך של שינוי ארגוני בשנת 2007
רונן ליבוביץ
"זהו רגע היסטורי וקדימה לעבודה", כך סיים את דבריו המנכ"ל החדש של הכנסת, אבי בלשניקוב שנבחר פה אחד בוועדת הכספים של הכנסת    יו"ר הכנסת הכריזה כי יהיו צמצומים במצבת עובדי הכנסת
אלעזר לוין
העסקה תניב רווח של 12 מיליון דולר ומיועדת להקטנת חובות לבנקים    חברה באדום - חייבת לבנקים 464 מיליון שקל, הפסידה 63 מיליון שקל, גרעון של 244 מיליון שקל בהון העצמי    תמכור גם את מתחם עץ הזית בפ"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il