X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קורא לצה"ל ומשטרת ישראל לפעול לשיפור מיידי של התיאום והקשר המבצעי ביניהם במסגרת פעילות הביטחון
▪  ▪  ▪

המבקר המדינה ערך דוח מיוחד בנושא מרחב התפר (31.7.02), ובו קבע, כי נוכח כשלים וחוסר תיאום, מרחב התפר באיזור ירושלים אינו מוגן ואינו מאובטח כראוי.
במרחב התפר באיזור ירושלים מתגוררים כ-650,000 יהודים וכ-220,000 מוסלמים ונוצרים. בעקבות האירועים בעיר הציג פיקוד מג"ב מסמך, שסיכם את הדרישה המבצעית להיערכות ביטחונית מיוחדת במרחב עוטף ירושלים.
המסמך מציג שלושה איומים: איום מהאינטרס הפלשתיני, איומים פנימיים והאיום המרכזי.
האיום מהאינטרס הפלשתיני נובע מהיעד הפלשתיני להקים מדינה שבירתה במזרח ירושלים. איום זה מורכב מניסיון לקבוע עובדות בשטח, באמצעות יצירת כתר יישובים סביב הבירה, יצירת חיבור דמוגרפי בין יהודה ושומרון, והגדלת ההשפעה של תושבי מזרח ירושלים.
האיום הפנימי כולל שני מרכיבים: פעילות חבלנית עוינת בתוך העיר וסביבתה, ואפשרות הסלמה לאלימות המונית. האיום המרכזי הוא החדרת מכוניות תופת למרכז העירוני. כמחצית מהפיגועים בין חודש ינואר לאוקטובר 2001 נעשו בירושלים.
המבקר מציין שעד למועד סיום הביקורת, גיבשו משטרת ישראל וצה"ל תוכנית מבצעית הכוללת תפיסה של הכוחות במרחב משני צדי התפר במרחב עוטף ירושלים. למג"ב לעומת זאת לא היו פעולות מבצעיות מוכנות עד לסיום הביקורת.
בנוסף קובע המבקר, כי הפעילות המבצעית של פלוגות מג"ב בעוטף ירושלים מצומצמת מאוד. רובה המכריע נעשית בתוך שכונות העיר ובקו התפר הפנימי שלה. המבקר מעריך, כי 95% מפעולות מג"ב מתבצעות בתוך ירושלים ובקו התפר הפנימי.
המבקר התייחס גם להיעדר הבקרה היעילה במחסומים, על אלפי כלי הרכב העוברים בהם מדי יום בימו. המבקר מוסיף כי אין בנמצא אמצעים טכנולוגיים הדרושים לפיקוח ובקרה על מעבר כלי רכב.
המבקר מסכם כי במרחב עוטף ירושלים לא קיים מערך מבצעי הכולל שדר כוח ייעודי. אין פעילות מתואמת בין הכוחות הפועלים במרחב.
בנוסף קובע המבקר, כי על צה"ל ומשטרת ישראל לפעול לשיפור מיידי של התיאום והקשר המבצעי ביניהם. הליקויים בתקשורת זו עשויים לפגוע ביכולתם לספק מענה הולם לאיומי הטרור בירושלים.

תאריך:  30/07/2002   |   עודכן:  31/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
משך שנים לא הוקמו מרכיבי הביטחון הנחוצים למיגון היישובים במרחב התפר; חלק מפעולות הגופים הממונים על האבטחה פועלים ללא תיאום עם פיקוד העורף
גלית יצחק
במשטחים להעברת סחורות לא מתקיימת אבטחה של שוטרים או חיילים; כשלים בתחום המחסומים נובעים כתוצאה מתחלופה גבוהה של כוח האדם, אשר אינו מספיק לרכוש מיומנות מקצועית
רנית נחום-הלוי
צה"ל והמשטרה מבצעים תוכניות נפרדות ולא באופן מתואם, חוסר התיאום ביניהם, נכתב בדוח מבקר המדינה, פוגע ביכלתם לקיים פעילות מתואמת ואפקטיבית במרחב
שי פאוזנר
התוכנית ל-2003 אושרה ברוב של 14 שרים נגד 12; שרי העבודה ושרי ש"ס התנגדו; מחוץ ללשכת רה"מ נפגשו פקידי האוצר עם שרים והבטיחו מיליונים למשרדיהם; פשרה בהיקף הפגיעה בהבטחת ההכנסה כמעט "קנתה" קולות שריה של ש"ס
גיל איל
המבקר קובע: העומס על תחנות המשטרה והחוקרים הובילו לשחרור המוני של שוהים בלתי חוקיים בלא משפט; החקיקה בנדון ופעולות האכיפה לא הביאו לשינוי בכמות השב"חים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il