X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
משאל עם יערך ב- 26 ביולי "המשאל אינו על העקרונות המקודשים שלגביהם אין ויכוח" בחמאס מתנגדים אך גם מבינים שהכול עדיין פתוח
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן), פרסם (שבת, 10.6.06) צו המורה על עריכת משאל עם סביב יוזמת הפיוס הלאומי של האסירים. זאת בעקבות כישלון השיחות בין הפלגים הפלשתינים בנושא. עד לשעות אחר-הצהריים לא היה ברור האם אבו מאזן אכן יפרסם את הצו, לאור ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה.
במסיבת עיתונאים שכינס במוקאטעה ברמאללה לצורך ההכרזה על משאל העם התייחס היו"ר הפלשתיני לפעילות צה"ל בעזה ביום שישי, במהלכה נהרגו שיבעה אזרחים, בהם חמישה ממשפחה אחת. "אנחנו לא יכולים למצוא מילה שתתאר את מעשי ישראל הנפשעים נגד עמנו... זהו פשע וזילות באנושיות של העם הפלשתיני שמושיט ידו לשלום", אמר אבו מאזן.
בשעות הערב (מוצ"ש) נפגש בעזה היו"ר אבו מאזן עם ראש הממשלה הפלשתיני, עיסמעאיל הנייה כדי לדון באירועים האחרונים ברצועה. בפגישה השתתף גם שר הפנים הפלשתיני, סעיד סיאם.
משאל העם - ב- 26 יולי 2006
בצו הנשיאותי נכתב, כי משאל העם ייערך ביום רביעי, ה-26 ביולי 2006, בין השעות 07:00 בבוקר ל-19:00 בערב. אבו מאזן הבהיר, כי אין מדובר במשאל על עקרונות העם הפלשתיני, "עקרונות מקודשים, שאין לגביהם ויכוח", לדבריו. הוא ציין, כי אין בחוק הפלשתיני סעיף האוסר על עריכת משאל עם, מה גם ש"משאל עם נזכר לא פעם בקוראן". השלטון שייך לעם, נימק אבו מאזן את החלטתו.
בימים האחרונים שקדו שתי ועדות שמינה אבו מאזן על ניסוח המשאל ובחינת ההיבט המשפטי של חוקיותו. הוחלט כי המשאל יכיל את השאלה הפשוטה הבאה: "האם הינך מסכים/מה למסמך הפיוס הלאומי - מסמך האסירים, כן או לא?".
בחמאס, שם מתנגדים לעצם עריכת המשאל, בוודאי מגלים התנגדות לנוסח פשטני שכזה, לאור האיזון המעוות שנוצר לכאורה כתוצאה ממנו בין סוגיות מהותיות לסוגיות פחות חשובות - המונחות זו לצד זו באותו המסמך.
על קיום המשאל תפקח ועדת הבחירות הפלשתינית המרכזית. יום המשאל יוכרז כיום חופש. יש לסייג ולומר, שגם לאחר ההכרזה, יש באפשרות אבו מאזן להורות על ביטול המשאל, באם החמאס יתגמש ויסכים לאמצו, או לכל הפחות נוסח דומה עם תיקונים קלים.
בסביבתו של אבו מאזן אופטימיים לגבי תוצאות המשאל. היום אמר שר ההסברה לשעבר, נביל שעת', כי אילו היה המשאל נערך בימים הקרובים, היה זוכה לתמיכת 70% מהרחוב הפלשתיני. גם במידה ויש אמת בדבריו, הרי שעד סוף יולי יכול המצב להשתנות מקצה לקצה. מקורבי אבו מאזן עדיין לא נתנו את הדעת לתרחיש שבו הציבור הפלשתיני יאמר "לא" למשאל העם - מה שיבשר בהכרח על סיום הקריירה הפוליטית של אבו מאזן והשתלטות החמאס, אם לא להלכה אז למעשה, על מוסד הנשיאות הפלשתיני, לאחר שכבש בסערה את הממשלה והפרלמנט.
לפי שעה עדיין לא ברור אם אבו מאזן ייצא כמתוכנן לרצועת עזה. לדברי מקורות פלשתינים, הוא צפוי לרדת לשם כבר הערב לביקור שיימשך שלושה ימים. על הפרק: פגישה עם ראש ממשלת החמאס, איסמאעיל הנייה, וראשי הפלגים הפלשתינים. לפני כמה ימים דווח שאבו מאזן מתנה נסיעתו לעזה בהוצאת הכוח הביטחוני המיוחד של ממשלת החמאס מהרחובות. החמאס הסכים השבוע לפרוס את אנשיו מחוץ לרחובות והרחק ממוקדי החיכוך עם מנגנוני הביטחון הפלשתינים.

תאריך:  10/06/2006   |   עודכן:  10/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליה סרנר
נמשכת הפריחה בסחר ההדדי בין ישראל לקנדה המסתכמת כיום במיליארד דולר    בכל שנה עולה היקף המסחר ב- 25%    הקהילה הישראלית והיהודית היא שוק אטרקטיבי ליצואנים מישראל
יהונתן דחוח-הלוי
ערב יציאתו לבריטניה שולל אולמרט את מסמך האסירים הפלשתינים, טוען שאין בסיס למו"מ עם אבו מאזן "החלש", ומאשר שאישתו השפיעה מאוד על עמדותיו המדיניות
אלי אליהו
בטקס חגיגי נפתח אתמול מונדיאל 2006 בגרמניה. אחרי הטקס נערכו שני משחקים. להלן סקירה של מה שהיה ומה שצפוי באירוע הספורט הגדול בעולם
גלית יצחק
עונת המדוזות החלה ואנו עתידים לסבול בחופי הים מההפרשות הצורבות שלהן    מה עושים???    ד"ר אורי מלר ממליץ: לשטוף את העיניים במים מלוחים ולא לשפשף את העיניים
גלית יצחק
התינוק שלכם סובל כל פעם מחדש מפריחה מחיתולים? מנהלת אגיסטן בייבי ממליצה: להחליף לעיתים קרובות את החיתול, לא להגזים בשימוש בסבון ולמרוח משחה מרגיעה
רשימות נוספות
רוסיה תומכת במשאל העם ברשות  /  אריאל שמידברג
החיסולים בשטח הרצועה - כמו בעירק  /  יוסי עבדי
אבו מאזן מעניק 3 ימים נוספים לחמאס  /  עומר שיקלר
החמאס עדיף  /   שלמה אידן
כביש עוקף חמאס  /  גורי גרוסמן
ועדות ההתנגדות - ארגון טרור  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il