X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"האמריקנים גרמו לפולארד להאמין שהפקרתי אותו כחלק משיטת החקירה שלהם", טוען השר איתן בתשובה לעתירה שהגיש המרגל היהודי-אמריקני "אין אמת בטענה שהיה בידי לעשות דבר שיסייע לפולארד ונמנעתי מכך", מצהיר השר מטעם הגימלאים ומבקש מבג"צ לדחות על הסף את עתירת הזוג פולארד
▪  ▪  ▪

עוד שלב במערכה בין המרגל היהודי הכלוא בארה"ב לשר רפי איתן. הבוקר (א',11.6.2006) הגיש השר רפי איתן, תגובה לעתירת פולארד לבג"צ שבה דרש האחרון למנוע את מינויו לשר בממשלה. בתגובתו לבג"צ ביקש איתן למחוק על הסף את עתירת בני הזוג פולארד משום שהיא אינה מביאה כל נימוק שיביא לפסילת מינויו לשר בממשלה.
איתן, המיוצג על-ידי עו"ד יורם אלרואי, התייחס בתשובתו לבג"צ אל ההאשמות שהטיח בו פולארד. ההאשמה המרכזית שהופנתה כלפי איתן, היתה הפקרתו של המרגל שהפעיל לידיים אמריקניות. לטענתו של פולארד, כאשר הגיע לשגרירות ישראל בוושינגטון כדי לבקש מקלט נתן איתן הוראה שלא להכניסו והפקיר אותו. איתן מכחיש את הדברים לחלוטין.
בתגובה שהגיש הבוקר טען איתן, כי "פולארד מסביר, כי את המידע הזה (על כך שאיתן הפקיר אותו, א.ח.) למד לדעת מפי האמריקנים במהלך חקירתו. "אכן", אומר איתן, "אפשרי בהחלט שהחוקרים סיפרו לפולארד שאיתן הפקיר אותו ו"זרק אותו לכלבים".
לטענתו של איתן, "ברור שאם הדברים נאמרו, היתה מטרתם להעלות את חמת פולארד על איתן ולגרום לכך שיחשוף את מידת מעורבותו של איתן בפרשיית הריגול. זו שיטת חקירה שכיחה, ובודאי אין מקום להניח, שדברי החוקרים האמריקנים בנסיבות אלה היו אמת". עו"ד אלרואי ציין כי אין אמת בטענה, שהיה בידי איתן לעשות דבר שיסייע לפולארד והוא לא עשה כן.

"רפי איתן מפחד להביט לפולארד בעיניים"

בוועד לשחרור יהונתן פולארד מתחו היום ביקורת קשה על רפי איתן, וטענו כי כאשר רצה איתן להיבחר לכנסת הוא השתמש בשמו של פולארד על-מנת להשיג לעצמו כותרות ראשיות בעיתוני סוף השבוע ולמשוך תשומת לב לריצתו לכנסת.
לדברי אנשי הועד, כאשר הוחתמה עצומת ח"כים למען פולארד לפני פגישת אולמרט-בוש רפי איתן עבר מחבר כנסת אחד למשנהו ושכנע אותם שלא לחתום על העצומה בטענה שהנושא צריך להיות מטופל בשקט.
לטענתם, "צביעותו של איתן איננה יודעת גבולות". בוועד מציינים כי בכל יום שעובר הוא ממשיך לעורר את זעמם של האמריקנים ברעש שהוא יוצר בעצם כהונתנו כשר ולאחר מכן פועל באופן אקטיבי לסיכול יוזמות לשחרורו – בטענה שצריך לשמור על השקט בנושא.
"רפי איתן", סיכמו אנשי הועד, "מפחד פחד מוות מהיום שבו יהונתן ישוחרר והוא ייאלץ להסתכל לו בעיניים".

אין לאיתן שום מסמך שיוכל לעזור לפולארד

איתן הזכיר בתשובתו לבג"צ, כי לאחר שהתגלתה עובדת חקירתו של פולארד הוא זומן על-ידי שר הביטחון דאז, יצחק רבין ז"ל, וזה הורה לו למשוך לחלוטין את ידיו מהטיפול בפרשה.
שר הגימלאים אף התייחס לטענת פולארד לפיה בידי איתן מצוי מכתב אשר מסירתו לאמריקנים עשויה להצילו. לדבריו, "אין בידיו כל מסמך או כל העתק של מסמך הקשור בפולארד, אין בידיו לתת לאיש מסמך כזה, 'הגורמים המוסמכים בממשלת ישראל' מעולם לא ביקשו ממנו מסמך כזה ואין הוא מכיר מסמך העשוי להציל את פולארד".
עו"ד אלרואי הסביר הבוקר כי עתירת הזוג פולארד "חסרת בסיס ואינה נתמכת בראיה כל שהיא". לטענתו, ההאשמות כלפי השר איתן אינן אמת וכי "אין ולא היה בהתנהגותו של איתן כדי להטיל בו רבב ולהצביע על כך שאינו ראוי לכהן כשר בישראל".

תאריך:  11/06/2006   |   עודכן:  11/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא גרימלנד
המגזין "רד הרינג" פירסם השבוע כתבת שער נרחבת ומפרגנת על תעשיית ענף ההיי-טק, תעשיית הון הסיכון ועולם הסטארט-אפים הישראלי
גלית יצחק
כך עולה ממסיבת עיתונאים שנערכה לקראת שבוע המודעות למניעת סרטן העור וגילויו    בשנים האחרונות מאובחנים 1,000 חולים חדשים, כאשר למעלה מ- 30% מהם מאובחנים כשהמחלה בשלב מוקדם ביותר
יפעת גדות
חוקרים הראו כי פירות טריים שנחתכו לא איבדו את תכולת החומרים המזינים שלהם גם לאחר תשעה ימים
מחלקה ראשונה
ההתאחדות הלאומית של מורי ההשכלה הגבוהה בבריטניה החליטה להסיר את החרם האקדמי מעל ישראל    בישראל מגיבים בחשדנות
גלית יצחק
ברק, 38, מונה למנהל אגף IBM & Lenovo    יהיה אחראי על פעילות השיווק של מוצרי חברות אלו בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il