יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יורם מוקדי, הורה לחברות הכבלים והלוויין לנקות את מסך ערוץ המונדיאל מכל פרסום סמוי. לכן, לקראת המשחק שמשודר כעת בין הולנד לסרביה ומונטנגרו, הסירו בכבלים ובלוויין את לוגו בנק לאומי מעל גבי המסך ועל גבי שולחנות משתתפי הפאנל כבר לא מונח אף בקבוק בירה.
את ההנחיה להסיר את הפרסום הסמוי קיבלו ערוצי הכבלים והלוויין עוד בשעות הבוקר, לאחר שבמשחקים הקודמים ששודרו קיבלו חברות מסחריות חשיפה שיווקית רחבה, בניגוד להנחיות מועצת הכבלים והלוויין אשר אוסרות פרסום סמוי בערוצים שאינם ממומנים בפרסומות.
במקרה של ערוץ המונדיאל, מדובר היה בבעיה חמורה במיוחד כיוון שעלות הערוץ לצופה היא 309 שקל, המחיר הגבוה ביותר ששולם בישראל עד כה עבור צפייה בערוץ בודד. הנפגעת העיקרית מהנחיית מועצת הכבלים והלוויין היא חברת צ'רלטון, שקיוותה להרוויח הן מדמי המנוי על הערוץ והן מעסקות הפרסום הסמוי בו.
צ'רלטון שיבצה פרסום סמוי של שני גופים במשחקים - בנק לאומי ובירה קורונה. הלוגו של בנק לאומי הופיע לאורך כל השידור, לצד השעון המורה על דקות המשחק. גם בתוך האולפן הופיע הלוגו של הבנק.
כזכור, לאומי יצא בקמפיין עם חברות הכבלים והלוויין לרכישת הערוץ ב- 99 שקל. בירה קורונה, המשווקת על-ידי חברת תימקו, קיבלה אף היא נוכחות רחבה באולפן: בקבוק קורונה הונח ליד כל אחד מהמשתתפים בפאנל.
פרסום סמוי של אלכוהול בכלל, ובירה בפרט, אסורים גם במדינות המתירניות ביותר בכל הנוגע לפרסום סמוי. על-פי הערכות, גבתה צ'רלטון עשרות אלפי דולרים עבור הפרסום הסמוי של לאומי.