X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בלייר יוצא במוצהר נגד תוכנית ההינתקות ומדגיש כי הדרך היחידה לשלום - מפת הדרכים ופיתרון של שתי מדינות אולמרט ציין כי יפגש עם אבו מאזן ויתן סיכוי למהלך מדיני, אך במידה ויכשל ישראל תבצע מהלך חד-צדדי
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר לפני שנפגש (ב', 12.6.06) עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הוא תומך במשא-ומתן ישיר לשלום בין ישראל לפלשתינים - על פני פיתרון חד-צדדי ישראלי. בתום הפגישה ציינו השניים כי יש לפעול לקידום המו"מ בין ישראל לפלשתינים.
בלייר: יש להכיר בעובדה שתקום מדינה פלשתינית
במסיבת עיתונאים משותפת בין שני האישים אמר בלייר, כי "יש למצוא את הדרכים ללכת קדימה במו"מ. העקרונות להסכם הם ברורים: יש להכיר בעובדה שתקום מדינה פלשתינית, ובמקביל להכיר בקיומה של מדינת ישראל". לדבריו, כל הסכם צריך להתבסס על מתווה מפת הדרכים "שמוסכם על הקהילה הבינלאומית".
בלייר אמר עוד, כי כל העולם שותף לדעה כי הפיתרון היחיד הוא הקמת שתי מדינות. "אני בטוח כי ראש ממשלת ישראל הוא כן ברצונו למצוא דרך להסכם שלום". לדבריו, במהלך הפגישה דנו במצב במזרח התיכון, במו"מ עם הפלשתינים וכן על הסוגייה האירנית.
תנאי בסיסי למו"מ - סיום הטרור
אולמרט הודה לבלייר על שנפגש עימו ועל האירוח. "אנו בישראל עושים מאמצים רבים כדי להתקדם וללכת בדרך האמצע לקראת העתיד. אני מודה לך על ידידותך לישראל ועל מחוייבותך האישית לשלום במזרח התיכון", אמר וציין, כי הוא מוטרד מפעילות הטרור במזרח התיכון.
"תנאי בסיסי למו"מ על-פי מפת הדרכים הוא סיום הטרור. אני מבטיח לך כי אני עושה כל מאמץ לקדם את הדיאלוג עם הפלשתינים על בסיס מפת הדרכים ואני אפגש עם אבו מאזן", אמר אולמרט, אך הוסיף, כי התנאי המוקדם למו"מ הוא זניחת הטרור. "איננו יכולים לדבר עם העוסקים והתומכים בטרור", הוא הדגיש.
אולמרט: ללא התקדמות נלך למהלך חד-צדדי
אולמרט הסביר, כי במידה ולא תהיה התקדמות במו"מ עם הפלשתינים, ישראל תלך למהלך חד-צדדי, כולל פינוי יישובים לשטח ישראל, "אך העדיפות הראשונה של ישראל היא קיום מו"מ. זו הייתה המדיניות בעבר וזו המדיניות גם עכשיו. בשבועות הקרובים נקיים מפגשים כדי ליצור את התנאים שיאפשרו לקיים מו"מ עם הפלשתינים", הוא ציין. אולמרט אמר, כי מוכנה לעשות צעד גדול לקראת השלום ואף מוכנה לסגת משטחים רבים בגדה המערבית במטרה לאפשר רציפות בשטחי המדינה הפלשתינית שתקום לצד ישראל.
ביחס לאירן ציין אולמרט, כי על העולם לפעול לעצירת הפרויקט אשר מדאיג את כל מדינות העולם. הוא ביקש מבלייר להמשיך לפעול יחד עם מדינות האיחוד כדי למנוע מאירן את השגת היכולות הגרעינית.
אנשי אולמרט: המלאכה קשה
אתמול בערב נחת אולמרט בלונדון לקראת פתיחת מסע הדילוגים במספר בירות אירופאיות, במטרה להציג את תוכנית ההתכנסות ולהשיג תמיכה אירופית. עוד לפני שיצא את ישראל הבין אולמרט כי מדובר במלאכה קשה, שהפכה קשה עוד יותר בעקבות הריגת שבעה מבני משפחת רלייה בחוף הים בצפון רצועת עזה. למרות שבשלב זה לא ידוע האם המשפחה נהרגה כתוצאה מירי צה"ל, בדעת הקהל העולמית מופנית אצבע מאשימה כלפי ישראל.
אנשי פמליית אולמרט הודיעו, כי בכוונתו של רה"מ להודיע לאישים עמם יפגש כי ידו מושטת לשלום והוא מעוניין לקיים מו"מ עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן.
אולמרט הצהיר כבר מספר פעמים, כי בכוונתו לנסות במשך שנה לפתוח במו"מ, ובמידה וזה לא יעלה על פסים חיוביים הוא יפעל באופן חד-צדדי כדי לקבוע את גבולות המדינה.
לפני פגישת שני האישים במעונו הרשמי של רה"מ בריטניה ברחוב דאונינג 10 בלונדון אמר דוברו לעיתונאים, כי בלייר מברך את אולמרט על כוונתו לנהל מו"מ לשלום, "מאחר שזו העדפה ברורה שלנו", אמר הדובר.
"אנחנו מזהים באופן כי קיים פרטנר למו"מ בצד הפלשתיני, אבל אנחנו מאמינים כי הסכם אשר יושג במו"מ הוא אינטרס ברור של שני הצדדים", אמר הדובר והוסיף, כי "בואו נהיה ברורים, לכל ברור כי הפיתרון לנושא הוא פיתרון של שתי מדינות, ולכן ככל ששני הצדדים יקדימו לדבר על הנושא, כך ייטב".

תאריך:  12/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל (א') החלטת קצין תגמולים להפסיק תשלומים חודשיים לחייל שנפצע בשירות מילואים    המדינה: הוא מתחזה לנכה    בית המשפט: המדינה תמשיך לשלם עד להחלטה סופית של ועדת הערעורים
הדר פרבר
כך עולה מדוח של הנציבות העצמאית הבוחנת את מקרה הירי למוות בבריזלאי דה-מנדס לאחר הפיגועים ביולי 2005
מחלקה ראושנה
צוות הנשים הישראלי מצוי כעת בעיצומן של ההכנות לגביע העולם בשייט יאכטות לצוותי נשים
רונן ליבוביץ
בפתח ישיבת סיעת העבודה התייחס שר הביטחון לאירועי הימים האחרונים    חקירת התקרית בעזה עשויה להסתיים מחר בלילה
עידן יוסף
המדובר בירידה בעקבות יחידת האכיפה שהוקמה במשרד האוצר לפני שבע שנים והביאה לחיסכון משמעותי בקופה הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il