X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בטקס קבלת תואר דוקטור לשם כבוד באוניברסיטה העברית טוען: אם האוניברסיטאות רוצות לשמור על כוחן ולהשאיר את ישראל בחזית המדעית, עליהן לגייס כספים נוספים. כסף זה לא צריך לבוא מכספי הממשלה
▪  ▪  ▪

"אם האוניברסיטאות בישראל רוצות לשמור על כוחן, יהא עליהן לגייס כסף רב, ועל כסף זה לבוא מהעלאה משמעותית של שכר הלימוד אותו משלמים כיום הסטודנטים". כך אמר (יום א', 11.6.06) נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בנאום שנשא באוניברסיטה העברית בירושלים.
פרופ' פישר הוא אחד מעשרת מקבלי תואר דוקטור לשם כבוד, בעצרת חגיגית שהתקיימה (יום א') בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית. בנאום הפתיחה למושב ה- 69 של אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, הציג פישר תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית. פישר הוסיף ושיבח את הישגיה של האוניברסיטה העברית, אך ציין, כי "המערכת האוניברסיטאית נמצאת תחת מתח רב".
לדברי פישר, "בעבר, מרבית הישראלים שלמדו לדוקטורט בחו"ל שבו ארצה. כיום, בעיקר בעקבות הפרשי המשכורות וההיצע הנמוך של משרות, מרביתם אינם שבים. אם האוניברסיטאות רוצות לשמור על כוחן ולהשאיר את ישראל בחזית המדעית, עליהן לגייס כספים נוספים. כסף זה לא צריך לבוא מכספי הממשלה".
פישר טוען, כי אין די במימון המגיע מרישום פטנטים וממכירת קניין רוחני, דרך בה פועלת האוניברסיטה העברית. "על-מנת לחזק את האוניברסיטאות, יהיה צורך להעלות את שכר הלימוד", אמר הנגיד.
על-אף התנגדותם של הסטודנטים בעבר, טוען פישר, כי "שכר לימוד גבוה יותר הכרחי על-מנת לאפשר לאוניברסיטאות למשוך אליהן את הסגל האקדמי לו הן זקוקות ולהמשיך לתרום לקידום הטכנולוגיה הישראלית.
עם זאת, ציין פישר, כי יש להעלות את שכר הלימוד בלי לפגוע בזכותם של הסטודנטים להשכלה גבוהה, ובכך הציע וריאציה לתוכנית האוסטרלית, המציעה הלוואות סטודנט, אותן יש להחזיר לאחר השתלבות במעגל העבודה.
לסיום, ציין פישר, כי "מעבר להיותה של אוניברסיטה מקור לקידמה טכנולוגית, היא מהווה בראש ובראשונה מקור לידע, לתרבות, לערכים ולחברה, ובשל כך על ישראל להוקיר את מערכת ההשכלה הגבוהה ולתמוך בה".

ח"כ מילר: הרעיון של פישר יעצור את החברה

"רעיונותיו של סטנלי פישר יעצרו את החברה הישראלית", אמר ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) בעקבות דברי נגיד בנק ישראל.
ח"כ מילר ציין, כי "אם כל הכבוד למדיניות של הנגיד משמעות דבריו היא הגדלת הפערים החברתיים בישראל. המשאב האנושי הוא המשאב היחידי שלנו, ועלינו להמשיך ולשאוף שכל החפץ בכך יוכל לצאת ולהשכיל. העלאת שכר הלימוד תשאיר את ההשכלה הגבוהה לאליטות העשירות בלבד, ותעצור לחלוטין את שיווין הזדמנויות בחברה הישראלית ובכך את החברה כולה".
עוד הוסיף ח"כ מילר כי "את האוניברסיטאות צריכה לחזק המדינה ואין הדבר צריך לבוא על גבם של הסטודנטים הנאנקים גם ככה תחת עול שכר הלימוד".
הנגיד מנותק מהמציאות
גל דאי, יו"ר ארגון הסטודנטים אמר כי "הנגיד מנותק מהמציאות. הרעיון של להטיל את העול על האזרח ולהתנער מתיקצוב ראוי ואלמנטרי להשכלה גבוהה יפגע קשות בפיתוח מצויינות הסטודנט".

תאריך:  12/06/2006   |   עודכן:  12/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
נשיא הבונדס, יהושע מצא: ניישם את כל המשימות, אשר תטיל עלינו מדינת ישראל
רונן ליבוביץ
כך טען ח"כ וקנין בדיון בוועדת הכנסת שנערך בעניין ההעלאה הצפויה של 4% במחירי החלב ומוצריו    רוב חברי הכנסת הביעו התנגדות    נציגי הענף הסבירו כי ההעלאה דרושה להם כדי להתקיים בכבוד
גלית יצחק
שעות ספורות לפני תאונת הרכבת בצומת יהושוע דיווח שר התחבורה כי רכבת ישראל הגישה למשטרה בחודש שעבר כ- 150 תלונות על מעבר נהגים באור אדום במחסומי רכבת
עומר שיקלר
בלייר יוצא במוצהר נגד תוכנית ההינתקות ומדגיש כי הדרך היחידה לשלום - מפת הדרכים ופיתרון של שתי מדינות    אולמרט ציין כי יפגש עם אבו מאזן ויתן סיכוי למהלך מדיני, אך במידה ויכשל ישראל תבצע מהלך חד-צדדי
מתן פריידין
בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל (א') החלטת קצין תגמולים להפסיק תשלומים חודשיים לחייל שנפצע בשירות מילואים    המדינה: הוא מתחזה לנכה    בית המשפט: המדינה תמשיך לשלם עד להחלטה סופית של ועדת הערעורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il