אמנם עדיין קשה לחזות מי תהיה המנצחת במונדיאל, אך מפסידה גדולה אחת כבר יש - חברת HOT. כך לפחות עולה מנתוני חברת DemandWise, המתמחה בחיזוי ביקושים.
חובבי הכדורגל הישראלים המתינו עד לרגע האחרון בהזמנת חבילת המונדיאל בשל הפרסומים הרבים על המאמצים להביא להוזלתה. הייתה זאת התנהגות רציונלית מאוד, שכן הלחץ הצרכני הוכיח את עצמו, ואכן הביא בסופו של דבר להוזלה של ממש בחבילה. אולם כתוצאה מכך נוצר עם תחילת המשחקים עומס הזמנות עצום, שמערכת ההזמנות של הוט לא חזתה אותו מראש ולא נערכה אליו - מה שגרם לה להפסיד הכנסה בהיקף משוער של כ- 100 אלף דולר ביום.
בניסוי שערכה חברת DemandWise לחיזוי ביקושים התקשרו אתמול (יום א', 11.6.06) שלושה מקורות נפרדים למוקד ההזמנות של הוט בין השעות ארבע אחר-הצהריים לשבע בערב בפרקי זמן שבין 7 ל-14 דקות. ניסיונות ההתקשרות נעשו למספר - 6900 או 1-801-705-705 ואלה היו תוצאות הניסוי:
1) אף לא קריאה אחת זכתה למענה.
2) שתי קריאות המתינו בין 15 ל-18 דקות (לאחר שחויגו הספרות 1-1-3 כדי להגיע לשלוחה הרצויה) אך נתקלו בסופו של דבר בצליל "תפוס".
3). כל שאר 58 הניסיונות נתקלו מיד לאחר החיוג הראשון, עוד בטרם הופנו לשלוחה הרצויה, בצליל "תפוס".
4) לאחר השעה 7.05 בערב זכה כל מתקשר למענה קולי של הוט, שבו נאמר לו כי בשל ביקוש בלתי צפוי, אין ביכולתה של המערכת לקלוט לקוחות חדשים, וכי לקוחות קיימים, בעלי ממירים דיגיטליים יכולים לרכוש את חבילת המונדיאל באמצעות ערוץ 400.
כאמור, להערכת DemandWise, הפסידה הוט לפחות 100 אלף דולר ביום במהלך ארבעת הימים האחרונים, והיא ממשיכה להפסיד הכנסות גם עכשיו בגלל אי יכולתה לשדרג את מערכת ההזמנות הטלפוניות שלה נוכח הביקוש "הבלתי צפוי" לחבילת המונדיאל.