X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אישה המתגוררת בצפון שכחה את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה באוטובוס אגד היא התקשרה למודיעין החברה ונמסר לה שהמכשיר נמצא אך בהגיעה לקבלו נאמר לה שהוא נמסר כבר לאדם אחר "חברת אגד יכולה היתה להתקשר למספר הטלפון כדי לוודא שהאדם שקיבל אותו הוא אכן בעל המכשיר", כתבה השופטת בנר וחייבה את החברה לפצות את האישה
▪  ▪  ▪

אזרחים רבים שוכחים חפצים באוטובוסים הציבוריים, אך אשה אחת ששכחה את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה באוטובוס אגד לא ויתרה ודרשה מהחברה להשיב לה את האבידה - ועקשנותה השתלמה.
ראשיתו של הסיפור במאי 2005, אז שכחה שמחה חושנגי את מכשיר הטלפון הנייד שלה באוטובוס של חברת "אגד" בעכו. היא טרחה והתקשרה למודיעין "אגד" בעכו, תיארה את המכשיר בפני פקידה ששמה נורית ונמסר לה כי נהג האוטובוס מצא את המכשיר והעבירו לפקידת המודיעין בעכו.
כשהגיעה האישה לעמדת המודיעין על-מנת לקחת את המכשיר, התברר לה כי המכשיר נמסר לאדם אחר, לנער אשר בכל שבוע היה קונה מהפקידה כרטיסיות.
חושנגי, שהביעה תמיהה על כך שהמכשיר נמסר לאחר על אף שיחת הטלפון עם "פקידת האבידות", הגישה תביעה נגד חברת אגד לביהמ"ש לתביעות קטנות וטענה כי הפקידה העבירה את המכשיר לנער מבלי לחקור האם המכשיר אכן שייך לו. ודרשה את החזר המכשיר או פיצוי בסך 2,000 שקלים.
חברת אגד טענה בבית המשפט כי האישה אומנם התקשרה לחברה על-מנת לברר לגבי המכשיר, אך עשתה זאת לאחר שהמכשיר נמסר לגבר שמסר סימנים לגבי המכשיר והמכשיר נמסר לו. "אין לנו שום אחריות לעניין", סיכמו אנשי החברה.
השופטת זהבה בנר לא קיבלה את טענות החברה, והזכירה כי אגד "מצאה עצמה שלא מרצונה מטפלת באבידות של חפצים", אך אין בחברה נהלים מסודרים של טיפול באבידות.
בנר טענה כי חברת אגד למעשה מתפקדת כ"שומר חינם", כך שעל-פי החוק תהיה חייבת החברה בפיצוי במידה והתרשלה. "בנסיבות אלו כאשר המאמץ מצד המחזיק הוא קטן ביותר בהשוואה לנזק או לאבדן, ניתן לחייבו בנקיטת פעולות מסויימות", כתבה בנר בפסק דינה.
הסתפקותה של פקידת האבידות בשאלות שלא היה בהם כדי לעמוד על זהותו האמיתית של בעל המכשיר, לא עומדת לדעת בנר "ברף ההתנהגותי הראוי בנסיבות אלו". היא אף ציינה כי לו היתה הפקידה מבררת עם הבחור את מספר הפלאפון ובודקת אמיתות תשובתו ע"י חיוג המספר ממכשיר חיצוני אחר, היתה יכולה לעמוד על הזיקה בין המבקש לבין המכשיר והיתה "יוצאת ידי חובתה".
"שאלות בדבר צבעו של המכשיר אינן מספיקות לצרכים אלה. מדובר במאמץ זניח שהיה ראוי להינקט ומשלא ננקט, יש לחייב הנתבעת על הנזק שנגרם", חתמה בנר את פסק הדין וחייבה את אגד לשלם לנוסעת השכחנית פיצוי בסך 550 שקלים.

תאריך:  13/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כוחות צה"ל הגיעו לעיר כדי לבנות חומה סביב בית של משפחה פלשתינית    נעצרו 20 צעירות שיידו אבנים ובקבוקים
יפעת גדות
מחקרים מראים כי חלק מהמזון על הצלחת שלכם והמשקה שבכוס שאתם שותים עשוי לשמור על איכות חייכם ועל תוחלת החיים שלכם
הדר פרבר
החתול הנבחר יהיה הטועם הראשי של חברת המזון שיזמה את התוכנית
הדר פרבר
קוראים להעביר את ההופעה למקום עירוני    ההופעה במסגרת תוכנית "מוזיקאים בטבע"
יפעת גדות
מנתונים של הקרן הבינלאומית לסוכרת:"הסוכרת מתגלה במהירות כאחד האסונות הבריאותיים העולמיים הגדולים ביותר מאז ומעולם    תכריע את מקורות שירותי הבריאות בכל מקום, אם הממשלות לא יתעוררו וינקטו באופן מיידי בצעדים הנדרשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il