X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבנק בא לרב
בנק הפועלים חתם על 'היתר עיסקא' התקף גם בבתי משפט ראשי הבנק הגיעו אל ביתו של הרב יוסף שלום אלישיב לסכם על הלוואה בריבית בדרך המותרת הלכתית
הרב יוסף שלום אלישיב מברך את מנכ"ל בנק הפועלים

במעמד הרב יוסף שלום אלישיב, מגדולי הפוסקים החרדיים, חתם השבוע צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, על שטר הרשאה להיתר עיסקא. מעמד החתימה התקיים בחדר הלימוד בביתו של הרב הישיש, בנוכחותם של מנהלי בנק הפועלים ורבנים. "ברכה והצלחה בכל הענינים", היתה ברכתו של הרב אלישיב לאחר חתימת השטר.
היתר עיסקא הינו היתר להלוות בריבית בדרך המותרת בהלכה. הרב אלישיב עקב מקרוב אחרי תהליך החתימה, שנערך על-פי הנחייתו ההלכתית. בתחילת המפגש ציין הרב אפרתי, שנכונות הבנק לערוך את היתר העיסקא ולכלול בו את ההיבטים ההלכתיים שעליהם העיר הרב אלישיב, מעידה על נכונותה של הנהלת הבנק לבוא לקראת לקוחות מהציבור החרדי, אשר מעניקים חשיבות רבה לניהול ענייניהם העסקיים כהלכה. הרב אפרתי העריך כי המהלך של בנק הפועלים כבנק המוביל במערכת הבנקאות הישראלית, עשוי להשפיע גם על בנקים נוספים "אשר יאמצו את הראייה ההלכתית".
מהצד החרדי נכחו הרבנים יוסף אפרתי - יד ימינו של הרב אלישיב, אריה דביר - מומחה לדיני ממונות, וכן יששכר פרנקנטהל ראש עיריית בני ברק והפרסומאי בני גל. את מנכ"ל בנק הפועלים ליוו בכירי הבנק: ציון קינן - מ"מ המנכ"ל והממונה על החטיבה הקמעונאית, עו"ד אלדד כהנא - מנהל אגף הייעוץ המשפטי המרכזי של הבנק, רפי רפאל - מנהל מחלקת התפעול במנהלת אזור המרכז ודוד ימיני - מנהל סניף בנק הפועלים בבני-ברק.

"התאמת הפעילות הכלכלית לרצון לקוחות חרדים"

המחמאות היו הדדיות. מנכ"ל הבנק אמר בפגישה כי "בנק הפועלים רואה חשיבות עליונה בהתאמת הפעילות הכלכלית לרצון הלקוחות החרדיים, בהם רואה הבנק קהל יעד מרכזי וחשוב. זהו ביטוי בולט למחויבותו של הבנק לציבור לקוחותיו. הבנק פועל בריכוזים החרדיים במשך שנים רבות, ונהנה מאמון ונאמנות של הלקוחות החרדיים. בנק הפועלים עומד בפני הרחבת פעילותו בריכוזים חרדיים נוספים", דברי צבי זיו.
עניין תוקפו של "היתר עיסקא" עלה לסדר היום הציבורי לפני שנים אחדות, כאשר פורסמה ברבים עמדתו של הרב אלישיב, ולפיה כל עוד ראשי הבנקים לא יקבלו על עצמם, באופן מפורש ובצורה מחייבת, לראות בהיתר עיסקא הסכם מחייב, כולל לעניין דיונים משפטיים בבתי משפט, וכן שלא יטענו שהם רואים בהיתר עיסקא מסמך דתי בלבד, אין כל תוקף להיתר עיסקא שעליו הם חתומים.
שטר ההיתר עיסקא נוסח על-ידי הרב אריה דביר על-פי הנחיות הרב אלישיב. בנק הפועלים, כשאר הבנקים, פועל זה שנים בהתבסס על היתר עיסקא שנערך, בשעתו, ע"י הרבנות הראשית לתל אביב, מקום מושבה של הנהלת הבנק, וכן על-פי היתר עיסקא שאושר על-ידי בד"צ העדה החרדית. בשנים האחרונות בעקבות מספר פסקי-דין במערכת בתי המשפט, אשר התייחסו לתוקפו המשפטי המחייב של היתר העיסקא, התעורר הצורך לתת גם תוקף משפטי לשטר ההיתר עיסקא, באופן שיחייב גם בעת התדיינות שלא בבית דין רבני. השטר כולל ניסוחים, המבהירים את התוקף המחייב של ה"עיסקא", לא רק בהיבט ההלכתי, אלא גם מבחינת הנפקות המשפטית.
שטר ההרשאה להיתר עיסקא שנחתם מקיף את כל פעילות הבנק, לרבות זו של החברות הבנות, כגון: קופות גמל, קרנות נאמנות וכו'. ההיתר יוצג לעין כל בסניפי הבנק השונים לצד שטרי היתר העיסקא של בד"צ העדה החרדית והרבנות הראשית בתל אביב.

הרב יוסף שלום אלישיב עם הרב אריה דביר ומנכ"ל בנק הפועלים בבדיקת ההיתר עסקה לקראת החתימה. בשולחן יושבים עוד ראש עיריית בני ברק יששכר פרנקהנטל, ציון קינן, מ"מ מנכ"ל בנק הפועלים, אלדד כהנא, היועץ המשפטי של הבנק. עומד מימין: הפרסומאי בני גל.
תאריך:  13/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
רשת ה- BBC בבריטניה החליטה שלא לשדר את משחקי הנבחרת הלאומית על מסכי הענק שלה שמפוזרים ברחבי המדינה    ההחלטה התקבלה בגלל גילויי האלימות בקרב הקהל במשחק ביום שבת
ברוך לוי
נשיא איגוד לשכות המסחר: חריגות השכר מערערות את הבסיס המוסרי של הממשל הציבורי, ופוגעות באמון שנותן בו ציבור משלמי המסים
ברוך לוי
רשות ההסתדרות לצרכנות דורשת מהמפקח על הבנקים להחזיר את עמלות הכספומטים לצו הפיקוח על המחירים, זאת בעקבות הפרסומים על העלאת עמלות המשיכה מכספומטים שאינם מוצבים בסניפי הבנקים    מנכ"ל הרשות, ירון לוינסון: להמן מעדיף את האינטרסים של הבנקים על-פני אלו של הציבור הרחב
ברוך לוי
היקף ההקצאה הסתכם בכ- 11.8 מיליון ש"ח    מנכ"ל בנק ירושלים: ההקצאה תאפשר את המשך הרחבת בסיס ההון של הבנק
שלומי דיאז
נגנבו במהלך פריצה לבסיס "חסה"    הבסיס עצמו ננטש על-ידי צה"ל    הרימונים יועדו לגורמים פליליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il