X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא בוש הגיע לביקור פתע בעירק
תחת אבטחה כבדה ובסודיות מוחלטת, עזב אמש הנשיא בוש את קמפ-דייוויד בדרך לפגישה עם ראש ממשלת עירק לפי התכנון, השיחה בין המנהיגים היתה אמורה להתקיים באמצעות הווידאו, אולם בוש החליט להפתיע

נשיא ארצות הברית, ג'ורג בוש, הגיע (יום ג', 13.6.06) לביקור פתע בעירק תחת אבטחה כבדה ויוצאת דופן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
ללא כל הודעה מוקדמת, עזב אמש הנשיא בוש במסוק את המתחם קאמפ דייוויד. בגלל צרכי ביטחון, בוש נמנע מלטוס במסוק שבדרך כלל מלווה אותו (מסוק בצע ירוק ולבן) וטס לבסיס חיל האוויר בפרברי הבירה וושינגטון. שם עלה למטוס הנשיאותי Air force one דרך הפתח האחורי (בעוד במרבית המקרים הוא נוהג לעלות למטוס דרך הפתח הקדמי)ף כשהוא חובש כובע בייסבול, מכנסיים וחולצה (ללא עניבה)
לאחר 11 שעות, כשבעולם כולו חשבו כי בוש נמצא עדיין בקאמפ דייוויד, נחת הנשיא האמריקני בשדה התעופה בבגדד הבירה, ועלה למסוק לנסיעה בת 6 דקות בלבד, עד שהגיע ל"אזור הירוק". נסיעה קצרה זו נחשבה לשלב המסוכן ביותר במסעו של בוש, היות והמסוק נאלץ לטוס בגובה נמוך יחסית, בקרבת גגות הבתים. בוש הגיע לעירק פחות משבוע לאחר שהכוחות האמריקנים חיסלו את מנהיג ארגון אל-קאעידה בעירק, אבו מוסעב א-זרקאווי. בוש צפוי להישאר בעירק במשך 5 שעות בלבד.
סוכנויות הידיעות מדווחות כי אף אחד מהקצינים האמריקנים בעירק לא ידע על הביקור עד לרגע האחרון.
"טוב לראות אותך", אמר לבוש נורי אל-מאליקי, ראש ממשלת עירק, אשר היה בטוח כי הוא יקיים היום שיחת וידאו בשידור חי עם הנשיא בוש, אשר לדעת כולם בממשל העירקי, היה עוד בקאמפ דייוויד. בוש נפגש עם מנהיג עירק כדי לדון על הצעדים הבאים של ארה"ב בעירק, בה הצבא האמריקני נמצא למעלה משלוש שנים. "אני מודה לך על כך שאתה מקבל אותי", ענה בוש בנימוס.
קבוצה מצומצמת ביותר של עוזרים ועיתונאים מלווים את הנשיא האמריקני בביקורו בעירק.
בממשלו של בוש ציפו כי חיסולו של א-זרקאווי וכינונה של הממשלה החדשה בעירק יביאו לעלייה בתמיכה הציבורית הירודה לה זוכה בוש לאחרונה, בעיקר בגלל המלחמה בעירק.
בנוסף לפגישה עם ראש הממשלה העירקי, צפוי בוש לפגוש את הנשיא, ג'אלל טאליבאני, ואת יו"ר הפרלמנט. בנוסף, ייפגש בוש עם קצינים בכירים בצבא האמריקני.
זהו ביקורו השני של הנשיא בוש בעירק מאז פרצה המלחמה. ב-2003 הוא הגיע לבקר את כוחותיו. כ-132,000 חיילים אמריקנים שוהים כעת בעירק, והנשיא בוש נמצא תחת לחץ ציבורי כבד להתחיל את נסיגת הכוחות. בוש טוען כי הנסיגה תלויה ביכולתה של המנהיגות העירקית לשלוט על המקום ללא סיוע או עם סיוע מינימאלי.
כ-2,500 חיילים מכוחות הקואליציה מתו בעירק מאז פרצה המלחמה במרץ 2003. בהתאם לסקרים האחרונים שפורסמו בארה"ב, כ-33% בלבד מהציבור האמריקני תומך בנשיא בוש, מה שמצביע על שפל חדש בתמיכה הציבורית לה בוש זוכה.

תאריך:  13/06/2006   |   עודכן:  13/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
"בכל פעולה אנו עושים הכל כדי שאזרחים חפים מפשע לא ייפגעו", כך אמר שר הביטחון עמיר פרץ, במליאת הכנסת
עידן יוסף
בנק הפועלים חתם על 'היתר עיסקא' התקף גם בבתי משפט    ראשי הבנק הגיעו אל ביתו של הרב יוסף שלום אלישיב לסכם על הלוואה בריבית בדרך המותרת הלכתית
אריאל שמידברג
רשת ה- BBC בבריטניה החליטה שלא לשדר את משחקי הנבחרת הלאומית על מסכי הענק שלה שמפוזרים ברחבי המדינה    ההחלטה התקבלה בגלל גילויי האלימות בקרב הקהל במשחק ביום שבת
ברוך לוי
נשיא איגוד לשכות המסחר: חריגות השכר מערערות את הבסיס המוסרי של הממשל הציבורי, ופוגעות באמון שנותן בו ציבור משלמי המסים
ברוך לוי
רשות ההסתדרות לצרכנות דורשת מהמפקח על הבנקים להחזיר את עמלות הכספומטים לצו הפיקוח על המחירים, זאת בעקבות הפרסומים על העלאת עמלות המשיכה מכספומטים שאינם מוצבים בסניפי הבנקים    מנכ"ל הרשות, ירון לוינסון: להמן מעדיף את האינטרסים של הבנקים על-פני אלו של הציבור הרחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il