X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר מאבק משפטי תפתח התערוכה בעיר באר שבע יוצגו תמונות ויישמעו עדויות על החיים במחסום
▪  ▪  ▪

לאחר שורה של עיכובים ודיונים משפטיים תערוכת הצילומים של נשות מחסום ווטש תוצג בבית ההסתדרות בבאר שבע. אירוע פתיחה יתקיים ב-18.6.06 בשעה 18:30.
במסגרת התערוכה יוצגו צילומים שצולמו על-ידי נשות מחסום ווטש בשנים 2006-2001. הצילומים מלווים בטקסטים ובסרטי וידאו. נשות הארגון יישהו במקום במהלך התערוכה, ישוחחו עם המבקרים ויספקו עדויות והסברים.
ב- 2.4.06 אמורה היתה להפתח תערוכת צילומים של ארגון מחסום-ווטש בבאר שבע, לאחר שהוצגה כחודש ימים במדרשה לצילום גיאוגרפי בתל אביב. התערוכה אמורה היתה להיות מוצגת במשך עשרה ימים במרכז מורים בעיר. עם זאת, ראש עיריית ב"ש, יעקב טרנר, התערב בנושא והורה לא לאפשר את הצגת התערוכה במרכז המורים תוך שהוא מביע את התנגדותו לתכנים הפוליטיים המוצגים בה.
בארגון מציינים, כי עוד קודם להתערבות ראש העיר התערוכה תואמה עם נציגת העיריה אשר אחראית על המבנה ועם לשכת ראש העיר מראש.
בעקבות עתירה של מחסום ווטש, פסק ביה"מ העליון כי על העיריה לאפשר הצגת התערוכה באחד המבנים שלה. פסיקת בג"צ שינתה את פסיקת ביה"מ בב"ש שקבע כי לעיריה יש "חופש ביטוי" וזכות שלא להציג את התערוכה. יחד עם זאת, קיבל ביה"מ העליון את בקשת העיריה שלא להציג את התערוכה במרכז המורים.
פעילות מחסום ווטש מקיימות מדי יום, החל משנת 2001, תצפיות בלמעלה מ- 40 מחסומים, רובם בעומק הגדה המערבית. הן מתעדות את אשר הן רואות ומנסות להביא לסיום מדיניות מגבלות התנועה בתוך השטחים. עבודתן של הפעילות מעוררת כעס רב בקרב גורמים שונים הטוענים כי הן מפריעות לפעולות החיילים ומחבלות בהליכי הבידוק, תוך סיכון הביטחון.
במסגרת התערוכה יוצגו צילומים אשר צילמו במהלך עבודתן. בהודעה לעיתנות של הארגון נאמר: "בצילומים נראים מגוון מצבים שיוצרים תמונה כוללת - שני מיליון פלשתינים בתוך הגדה המערבית נאלצים לעבור מדי יום במבוך אינסופי של מחסומים, חסימות דרכים, כבישים אסורים. בשפה היבשה של החוק הבינלאומי זה נקרא "ענישה קולקטיבית", במושגים של הצבא "סגר", "כתר", "עוצר", "הפסקת חיים", "בידול" ובעיניים שלנו מיליוני בני אדם כלואים, מושפלים שאיבדו כל שליטה בחיים היומיומיים שלהם - איבדו את יכולת התנועה, את היכולת לתכנן את הזמן, את החופש".
במהלך אירוע הפתיחה שיתקיים בבית ההסתדרות במעמד ראש משלחת האיחוד האירופי בישראל רמירו סבריאן אוזאל יתקיים רב שיח בהשתתפות פרופסור זיוה בן פורת - אוניברסיטת ת"א, פקולטה לספרות השוואתית, פעילה במחסום WATCH; לאה שקדיאל, פעילה דתית במחסום WATCH מירוחם ומרצה במכללת ספיר; גבי לסקי וסמדר בן נתן, עורכות דין המייצגות את מחסום ווטש.

תאריך:  14/06/2006   |   עודכן:  14/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רועי שרון, ששימש עד כה כעורך הערוץ ימונה ככתב לענייני מתנחלים    "NRG יהדות הוא הבייבי שלי, ויישאר כזה גם אחרי שאעזוב", אמר שרון
ברוך לוי
במספר מקרים מועטים שחררו הנהלות המפעלים עובדים מוקדם מהרגיל כדי לצפות במשחקים    מפעלים בודדים רכשו מסכי ענק לצפייה במשחקים
ברוך לוי
ברבע הראשון של 2006 נקלטו כ- 4,100 עובדים חדשים בתעשיה    גידול של 2% בתפוקת התעשיה ושל 1.4% בפריון
ברוך לוי
איגוד החברות הציבוריות: זו הוצאה מיותרת המסתכמת בעשרות מיליוני שקלים בשנה, כשכל המידע ממילא מתפרסם באתרי הרשות והבורסה
מירב לוי
עלייה גם בפדיון שהתקבל מתיירים לעומת התקופה המקבילה אתשקד    בחודשים אלו הועסקו במלונות 23 אלף איש והשכר הממוצע עמד על 5,400 ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il