X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הביטחון החל את יומו העמוס בכנסת בוועדת חוץ וביטחון ומשם עלה למליאת הכנסת
▪  ▪  ▪

יום עמוס לשר הביטחון, עמיר פרץ, בכנסת. היום החל בדיון ביטחוני בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת ונמשך בנאום לחברי הכנסת במליאת הכנסת. במוקד דבריו, ירי הקסאמים אל שדרות, תחקיר צה"ל לגבי התקרית בעזה והרצון להגיע לפתרון מדיני.

"אני איש שלום אבל אל תטעו בי"

בעקבות נאומו במליאה, הפסיק השר את ישיבת ועדת חוץ וביטחון. כזכור, התקיים אתמול (ג', 13.6.06) דיון בנושא הביטחוני במליאת הכנסת והופסק על-מנת לאפשר לשר להשיב לחברי הכנסת. חברי האופוזיציה כעסו על הפסקה זו של הדיון, לפני ההצבעה על הודעתו של שר הביטחון, וטענו כי דחיית הדיון נועדה למנוע הפסד של הקואליציה בהצבעה.
"לא ניתן לשום גורם לפעול בחופשיות"
שר הביטחון החל את דבריו באומרו כי "שום שיקול שאינו נוגע לתפיסה הביטחונית ולתוצאות, אינו חלק מהשיקולים שלי בבואי לקבל החלטות".
כמו כן הביע השר צער על כך שאזרחים תמימים נפגעו בעת ביצוע פעולת צה"ל והסביר כי "חלק מהתפיסה שאנחנו מובילים אומרת שלא ניתן בשום פנים ואופן לשום גורם לפעול בחופשיות. אנחנו עוקבים אחריהם בכל פינה, רודפים אחריהם ומבצעים את פעולותינו במהירות וביעילות".
בעקבות ירי הקסאמים, כארבעים במספר, החליט השר "להתמיד במדיניות של פגיעה במיירטי הקסאמים, במשגרי הקסאמים, בעת שהם מנסים לפעול, ולא לעלות מדרגה נוספת".
"מטרת הפתרונות הצבאיים ליצור מרחב מדיני גדול"
השר הסביר כי היו שיקולים רבים בלקיחת החלטה זו. "הבהרתי לכולם שהעברנו את המסרים האלה לדרגים הגבוהים ביותר, לכולם הבהרנו, שאין לנו שום כוונה להפוך את האיפוק לאסטרטגיה. שלא יהיו אי-הבנות – האיפוק הוא לא אסטרטגיה. האיפוק היה פסק-זמן מוגבל, ידוע, הוא עבר בדרכים אולי המהירות ביותר והגיע לדרגים הגבוהים ביותר".
בהתייחסו למישור המדיני, שנראה כי נזנח קצת לאחרונה, אמר כי "אני מאמין שהפתרון הטוב ביותר לאזור בסופו של דבר הוא פתרון מדיני. כל פתרון צבאי הוא פתרון צבאי שמשיג את ההישגים שלו לטווח קצר ולתקופה מסוימת. כולם יודעים שהפתרונות הצבאיים, מטרתם אחת - ליצור מרחב מדיני גדול ככל האפשר, אבל אם, חלילה, ינסו לתרגם את האיפוק כאיזשהו אישור להמשיך ולפעול, אל תטעו בי".
כולנו חזית אחת
"אני איש שלום, רודף שלום, אבל דווקא בשל העובדה שאני איש שלום, יש לי את כל התוקף המוסרי ואת החובה המוסרית להגן על אזרחי ישראל, בכל דרך. היא הנותנת. איש לא יגיד לי שאני מפעיל כוח צבאי כי מחרחר מלחמה אני לא, להיפך".
השר פנה לתושבי שדרות ואמר: "אני פונה לחברים שלי, אני מקווה להגיע אליהם היום ולומר להם שבשם הכנסת יפסיקו את שביתת הרעב. זה נכון שאסור לנו להשלים עם מצב שבו העורף בישראל יהפוך לחזית, אבל בכל מקרה כולנו חזית אחת וצריכים להתייצב ביחד אל מול התקופה הקשה הזאת. אין לי ספק שאנחנו נעביר אותה, אני אומר לכם: אנחנו נחזיר את השקט לשדרות, נחזיר את הביטחון לשדרות".

"האופוזיציה הציגה את פרצופה העגום"

כאמור, באופוזיציה הדירו רגליהם מההצבעה משום טענתם שהקואליציה דחתה את מועד ההצבעה ביום להיום משום שלא היה להם רוב. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער טען כי זהו מעשה שלא יעשה ולכן החליטו הסיעות למחות ולא להופיע להצבעה בסוף דבריו של שר הביטחון.
יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, אמר לאחר אישור הודעת הקואליציה על המצב הביטחוני כי "גבולות העיקר והטפל הטשטשו עבור האופוזיציה שכנראה שכחה שישנם נושאים שהפוליטיקה לא להם. התנהגותה של האופוזיציה בהדרת רגליה בהצבעה ראשונה במעלה הינה מעשה ילדותי ועלוב שפוגע באושיות הדמוקרטיה ומבטא זלזול במצבם של אזרחים ישראלים המצויים תחת מתקפת טרור, שאף נמצאו באולם בעת ההצבעה".
עוד אמר ח"כ יצחקי כי "במקום לחזק את ידיה של מערכת הביטחון ושל תושבי עוטף עזה בהדיפת מתקפת הטרור ובהזמת טענות הפלשתינים כנגד ישראל, כשם שעשו כל חברי הכנסת במליאה, נקטה האופוזיציה במעשה שלא יעשה והציגה את פרצופה העגום".

רק 7 שניות לפני הפגיעה זוהו אזרחים ליד רכב המחבלים

בהופעת בכורה של שר הביטחון, עמיר פרץ בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. הנושאים שהועלו בוועדה היו הנושאים הבוערים על סדר היום כלומר ירי הקסאמים והרג האזרחים ברצועת עזה.
"אי אפשר לנתק את ירי הקסאמים מהמאבק שבין חמאס ופת"ח", אמר השר. "התגובה הצבאית של ישראל איננה נקבעת בהתאם להתרחשויות ואיננה תלויה בגורם פלשתיני. אנחנו קובעים את התגובה בהתאם להתרחשויות ומחפשים את התגובה הטובה ביותר בלי קשר".
השר טען כי "בשלושת השבועות האחרונות עד לתקרית ברצועת עזה היו פעולות נקודתיות, מוצלחות ומתמשכות בכדי לפגוע בקסאם ולייצר התרעה. לכן, נדדו משגרי הקסאמים מאזורי שיגור מוכרים לאחרים".
השר שיבח את פעולות צה"ל. "בחודש האחרון פעלנו באופן מוצלח נגד ארגונים. מאז התקרית ברצועת עזה החל ירי חסר תקדים של החמאס. העברתי מסרים לצה"ל לפגוע במשגרי הקסאמים. כמו כן העברנו מסרים בצינורות גלויים ולא גלויים שאם לא יהיה שקט נעבור לפעולה נחרצת וקשה ולא יהיו הנחות לאף דרג. "כרגע יש רגיעה מסוימת בשטח".
בהתייחסו למות האזרחים הפלשתינים אתמול מירי חיל האוויר אמר כי בטיל הראשון לא זוהו אזרחים ליד הרכב. עברו 48 שניות עד שנורה הטיל השני וגם אז לא זוהו אזרחים, רק 7 שניות לפני הפגיעה ראו התקהלות ואז היה מאוחר מדי לשנות את מטרתו של הטיל.
שלוש חלופות להפסקת ירי הקסאמים
בוועדה הציג רח"ט מבצעים של צה"ל שלוש חלופות בהן ניתן להפסיק את ירי הקסאמים: הראשונה, פגיעה ממוקדת של כוחותינו בחוליות המשגרים. השנייה, פעילות חשאית והשלישית חלופה הרתעתית. כלומר, פעולה קרקעית גדולה נגד תשתיות המחבלים.
שר הביטחון ציין בהתייחסו לחלופות, כי "צה"ל מחויב להציע לי את כל ההצעות. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות. אני כשר מחליט באיזו חלופה אני בוחר ואני לוקח בחשבון את השפעת הפעולה גם על אזורים אחרים".

תאריך:  14/06/2006   |   עודכן:  14/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
גורמים פלשתינים מספרים, כי שר החוץ הפלשתיני עבר את הגבול ממצרים לרצועה כשברשותו מזוודה מלאה בכסף    הערכה - הכסף נועד לשלם משכורות העובדים
גלית יצחק
כך אמר פרופ' יורם ברק    לדבריו, המדינה מתקצבת את בתי החולים הפסיכיאטריים פי 3 פחות מבי"ח רגיל    אריה רוטליין: רק אם נחשוב על המחלה כעל מחלה רגילה, שניתן לדבר עליה ללא בושה, אז תקבל החברה באורח שווה אותנו ואת ילדינו
הדר פרבר
הואשם במעורבות בין היתר בפיגוע בבאלי ב-2002    במערב מאוכזבים, באינדונזיה אומרים: לא ניתן להתערב בהחלטה שהתקבלה על-ידי הערכאות המשפטיות העצמאיות
עומר שיקלר
לאחר מאבק משפטי תפתח התערוכה בעיר באר שבע    יוצגו תמונות ויישמעו עדויות על החיים במחסום
מחלקה ראשונה
רועי שרון, ששימש עד כה כעורך הערוץ ימונה ככתב לענייני מתנחלים    "NRG יהדות הוא הבייבי שלי, ויישאר כזה גם אחרי שאעזוב", אמר שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il