X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחד מראשי הוואקף לשעבר מודה באמת היסטורית: בתי המקדש היהודים אכן היו קיימים על ההר "מנהיגינו הדתיים והפוליטיים בחרו להכחיש ולטעון בעלות במקום"
▪  ▪  ▪
"לא יתכן כי העובדה ששני המקומות הקדושים נבנו באותו מקום היא צירוף מקרים. המקדש היהודי בהר הבית אכן התקיים"

   עידן יוסף
"עלייה מופגנת להר הבית משחקת לידי הקיצונים"

   עידן יוסף
"ישראל בונה מתחת להר הבית"

בניגוד לעמדתם של רוב עמיתיו, אחד מראשי הוואקף לשעבר, המשמר האיסלאמי על אדמת ההקדש בהר הבית, אמר לאתר האינטרנט WorldNetDaily, כי הוא בטוח שבתי המקדש היהודים אכן היו, וכי מקומם היה בהר הבית.
האיש, שגורש מתפקידו בתנועה לאחר שחשף את עמדותיו, אמר כי שומרי הוואקף יודעים מזה דורות כי מסגד אל-אקצה הוקם במקום בו התקיימו שני בתי המקדש, אולם מסרבים להודות בכך בקול רם. לטענתו, העמדה הרווחת בעולם המוסלמי היא להכחיש בתוקף כי בתי המקדש היהודיים התקיימו במקום, אולם למרות הלחצים, הוא עצמו מכיר בכך.
"המלך שלמה בנה את בית המקדש המפורסם שלו באותו מקום בו מאוחר יותר נבנה מסגד אל-אקצה. לא יתכן, כי העובדה ששני המקומות הקדושים נבנו באותו מקום היא צירוף מקרים. המקדש היהודי בהר הבית אכן התקיים", אמר ראש הוואקף לשעבר.
האיש, שמוכר היטב לכל חברי התנועה האיסלאמית בהר הבית, אמר את הדברים בעילום שם, מחשש לחייו.

גישה מהפכנית

"בתי המקדש אכן התקיימו. אולם כעת זהו המקום הקדוש של הדת, שהגיע לשפר את העולם"

בעוד דבריו של המנהיג המוסלמי נשמעים מובנים מאליהם עבור העולם המערבי, המאמין בהוכחות הארכיאולוגיות הקיימות מתקופת בית שני ובמידע הרב שנמסר לגביהם בכתבי הקודש, טענותיו נחשבות מהפכניות ביותר בזרם המרכזי של העולם המוסלמי, בו גורסים כי בתי המקדש היהודיים לא התקיימו מעולם.
"אני מציין עובדות היסטוריות. אני יודע כי ההכחשה המסורתית לגבי המקדשים היהודיים באל-אקצה היא הכחשה פוליטית. לצערנו, מנהיגינו הדתיים והפוליטיים בחרו להכחיש את המקדשים היהודים ולטעון על בעלות במקום. בעיני, עלינו להכיר בעובדות ובאמת, ולעזוב את עמדתנו המסורתית".
ראש הוואקף לשעבר אמר כי ההכרה בכך שבתי המקדש אכן התקיימו בהר הבית, לא אומרת שהוא מוכן לוותר על "זכות האיסלאם" על המקום. "כן, בתי המקדש אכן התקיימו. אולם כעת זהו המקום הקדוש של הדת, שהגיע לשפר את העולם", אמר.
"אנו מאמינים כי האיסלאם הוא הדת השלישית והאחרונה. היא מגיעה על-מנת להעביר מסר מונותאיסטי. המסגד נמצא במקום של בתי המקדש, כדי למלא אותו תפקיד שהוא מילא בזמנו".

נבנה על-ידי מלאכים

חטיב: "כשהבית הראשון נבנה על-ידי שלמה, אלוהים יברכהו, אל-אקצא כבר היה קיים. איננו מאמינים כי נביא כמו שלמה ירצה לבנות מקדש במקום בו מסגד היה קיים מבעוד מועד"

מסגד אל-אקצה נבנה בשנת 709 (בקירוב). מוסלמים מסביב לעולם מכחישים בתוקף כי בתי המקדש היהודיים התקיימו אי פעם, וזאת למרות ההוכחות הארכיאולוגיות הרבות. לפי מידע שמפורסם באתר האינטרנט של משרד הדתות של הרשות הפלשתינית, הר הבית שייך לאיסלאם.
בראיון שהעניק לאתר האינטרנט WorldNetDaily סגן יו"ר התנועה המוסלמית, השיח' כמאל חטיב, אמר כי מסגד אל-אקצה נבנה על-ידי מלאכים וכי אומנם בתי המקדש היהודיים התקיימו בעבר, אולם לא בירושלים.
"כשהבית הראשון נבנה על-ידי שלמה, אלוהים יברכהו, אל-אקצה כבר היה קיים. איננו מאמינים כי נביא כמו שלמה ירצה לבנות מקדש במקום בו מסגד היה קיים מבעוד מועד", אמר חטיב.
"אין כל הוכחה ארכיאולוגית המקשרת בין בתי המקדש לבין מקומו של מסגד אל-אקצה".
למרות טענותיו הגורפות של חטיב, טוען המנהיג לשעבר של הוואקף, כי "האיסלאם האמיתי מספר כי המקדשים היהודיים היו קיימים פעם במקום בו נמצא כעת אל-אקצה".

תאריך:  15/06/2006   |   עודכן:  15/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין
בית המשפט המחוזי בנצרת, גזר (ב') על, ג'עפר גריפאת, שהורשע בגניבת בקר, 46 חודשי מאסר בפועל, 36 חודשי מאסר על תנאי, פיצויים בסך 20,000 שקלים וקנס בגובה 5,000 שקלים
ברוך לוי
הרכישה - תמורת 75 מיליון דולר    מנכ"ל אמד ימונה על-ידי הרוכשים, והיו"ר יהיה נציג דן
אריאל שמידברג
משטרת מדינת אוסאקה שבמקסיקו, פינתה בכוח את אלפי המורים שמפגינים זה שלושה שבועות בדרישה להעלאת שכרם    מנהיגי המאבק טוענים כי 3 נהרגו בתקרית
ברוך לוי
כך אמר מנהל בתי המשפט, השופט בעז אוקון, בישיבת הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין    עוד נאמר בישיבה, כי העומס המוטל על השופטים הוא בלתי סביר, ומהווה מקור להתמשכות ההליכים
אריאל שמידברג
על אף כי המלכה נולדה ב-21.4, המסורת המלכותית הבריטית קובעת מועד אחר לחגיגות הרשמיות: ה-17.6    כל סיבה היא טובה למסיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il