X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באיחוד האירופי יעבירו סיוע של 100 מיליון אירו כדי למנוע משבר הומניטרי בשטחי הרשות יוקם מנגנון סיוע חדש אשר יפעל תוך כדי עקיפת ממשלת החמאס
▪  ▪  ▪

מנהיגי האיחוד האירופי נפגשו בבריסל (שישי, 16.6.06) והחליטו לאמץ תוכנית להעברת סיוע לרשות הפלשתינית אשר נמצאת במשבר כלכלי. התוכנית תתמקד באספקת שירותי בריאות, אספקת חשמל וסיוע למשפחות נזקקות. במקביל, ימשיך האיחוד להקפיא הזרמת כספים לממשלה הפלשתינית המונהגת על-ידי החמאס.
באיחוד חוששים, כי המצב ברשות יגלוש למשבר הומניטרי רחב היקף. בישראל טוענים כי הקריאות הפלשתיניות לסיוע, והדגשת המשבר, אינן אמיתיות. במהלך ביקורו באירופה השבוע ציין ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הרשות לא נתונה במשבר, במחסנים אגורים מצרכי מזון וכן ישנו ציוד רפואי.
יוקם מנגנון מיוחד שיטפל בשלושה נושאים
בהודעת נציבות האיחוד נאמר, כי 25 המדינות "עומדות הכן כדי לתרום סכום נכבד למנגנון בינלאומי", אשר יזרים את הכסף על-מנת לסייע לאוכלוסיה הפלשתינית, אך יעקוף את החמאס.
דוברת האיחוד, אמה אודווין, אמרה כי האיחוד שוקל הקצאה ראשונית של 100 מיליון אירו. לדבריה, האיחוד מעוניין שהמנגנון הבינלאומי החדש יקום ויחל לפעול כבר בתחילת חודש יולי.
למנגנון החדש יהיו שלוש פונקציות: הראשון - ניהול על-ידי הבנק העולמי והתמקדות במתן שירותי הבריאות, תוך הזרמץ "דמי כיס בסיסיים" לרופאים ואחיות; מנגנון שני - יתמקד בהבטחת הצרכים הבסיסים כמו דלק ומוצריו; המנגנון השלישי - יצור "רשת הגנה חברתית". מנגנון זה יבצע העברות כספים ישירות לחשבונות בנק של משפחות נזקקות.
"כל שלושת המנגנונים יפעלו עם פיקוח מחמיר ושקיפות מלאה", הוסיפה אודווין. "אנחנו האירופים נחושים למלא את חלקנו במניעת משבר הומניטרי בשטחי הרשות הפלשתינית", אמרה הממונה על קשרי החוץ באיחוד, בניטה פררו-ולדנר. היא תצא כבר ביום ב' הקרוב לאיזור כדי להציג את התוכנית.
הקוורטט והמדינות התורמות יממנו
בהודעת האיחוד נאמר, כי התוכנית עוצבה בסיוע של גורמי ממשל בארה"ב, רוסיה והאו"ם, אשר הסכימו עם העמדה האירופית כבר בחודש מאי - כי יש להקים מנגנון חדש שיעסוק בסיוע לפלשתינים לאחר שהסכימו כי יש להקפיא את כל הקשרים עם ממשלת החמאס.
אודווין ציינה, כי היא מצפה שהאישור הסופי להצעה יתקבל מכל חברות הקוורטט וכן על-ידי המדינות התורמות כבר בימים הקרובים.
בהודעת האיחוד לא נאמר האם הסיוע יכלול גם את תשלום משכורות העובדים ברשות הפלשתינית. "אף אחד לא משלם משכורות. תשכחו מהמשכורות", אמרה אודווין. "יש הבדל גדול בין תשלום משכורות למתן דמי כיס וסיוע", היא הוסיפה.
גורמי הרשות חזרו וציינו, לא יקיימו מגעים עם החמאס כל עוד זה לא מוכן להכיר בישראל. "לא יכול להיות מצב של עסקים כרגיל עם ממשלה אשר לא מוכנה להכיר בעקרונות הבסיסים של שלום", אמרה פררו-וולדנר.

תאריך:  16/06/2006   |   עודכן:  16/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינת כי המדד עלה בחמשת החודשים הראשונים של 2006 בשיעור של 1.5%    ב- 12 החודשים האחרונים עלה המדד ב- 3.5%
עידן יוסף
"התופעה של רצון לדקור אנשים רק משום היותם יהודים, שוב אינה נחלתם של יחידים, אלא של רבים שבשנים האחרונות מעשיהם הסלימו לממדים שלא ידענו כמותם. תופעה זו צריכה לזכות בתגובה עונשית קשה וכואבת", נכתב בהחלטת בית המשפט
עומר שיקלר
היועץ המשפטי לממשלה קיבל מח"כ בנימין נתניהו את עיקרי החומר בפרשת ניסיון השוחד, לדבריו של נתניהו    לאחר בדיקת החומר קבע היועץ כי אין בהם כדי לפתוח בחקירה    המידע הועבר לידיעת המשטרה
עידן יוסף
לראש לשכת עורכי הדין יש מה לומר    על ההתקפות על העליון (טעות שאין גדולה ממנה)    על בג"צ (לא נגוע בפוליטיזציה ויש לשמור עליו)    על הימין (בעיתות מצוקה רץ לבג"צ)    על מח"ש (כישלון חרוץ שיש לפרק)
עומר שיקלר
חיילים בני העדה הדרוזית משרתים בכל יחידות הצבא    הרמטכ"ל: תרומה שהיא מופת ראוי לחיקוי    בקרוב ימונה מג"ד שיריון ומג"ד חי"ר    הקהילה תומכת בגיוס לצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il