X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחמדינג'אד אמר כי במדינתו שוקלים ברצינות את תוכנית "המקל והגזר" שהוצעה לה על-ידי המערב הנשיא לא התאפק והטיל שוב ספק על השואה
▪  ▪  ▪

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר (שישי, 16.6.06) כי "תוכנית המקל והגזר" שהוצעה למדינתו על-ידי חמשת החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה, הינה צעד חיובי בבואם לפתור את העימותים שנוצרו על תוכנית הגרעין של טהרן. במישור אחר, הנשיא האירני לא התאפק, וחזר לדבר על ספקותיו לגבי השואה. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
אחמדינג'אד נתן סימנים בנאומו, כי הוא שוקר ברצינות את הצעת המעצמות, לפיה מדינתו תקבל מספר הטבות - בעיקר כלכליות - אם זו תשהה לאלתר ובאופן מיידי את תוכנית העשרת האורניום שלה, שלפי טענת המעצמות, מובילה את טהרן להשגת נשק גרעיני.
"באופן כללי, אנו שוקלים בכובד ראש את ההצעה שקיבלנו לעשות צעד אחורנית, ואני אישית הנחיתי את עמיתי לשקול את ההצעה ברצינות הנדרשת", אמר אחמדינג'אד לעיתונאים, לאחר שנועד עם נשיא סין, הו ג'ינטאו בשאנחאי.
הנשיא האירני אמר גם כי במדינתו לא מפחדים מכל כוונה של מדינת ישראל ליזום התקפה נגדה במטרה לעצור את תוכנית העשרת האורניום, והוסיף כי כל הוכחות השואה שמתקבלות ברצינות על-ידי האירופים, "פשוט אינן נכונות".
"אירוע שכל כך מושפע מנוסחאות דיפלומטיות ופוליטיות, מן הראוי כי העולם יחקור אותו על-ידי גורמים בלתי תלויים", אמר אחמדינג'אד. בחודשים האחרונים, אמר נשיא כי השואה היא למעשה "מיתוס" וכי יש למחוק את ישראל מן המפה.
אירן שיגרה לאחרונה מסרים סותרים באשר לנכונותה לקבל את הצעת המערב ולהפסיק את העשרת האורנים בגבולותיה. ביום ה' צוטטו מנהיגים דתיים באירן בטלוויזיה, אשר טענו כי "המדינה האיסלאמית לא תיכנע ללחצי המערב".
מוקדם יותר אמר המשנה ראש הממשלה בישראל, שמעון פרס, כי אירן תסבול מעוני ובידוד אם תחליט שלא להיענות להצעה המערבית: "זאת בחירתם להשאיר את המדינה ענייה ומבודדת, אבל עם ארסנל אדיר. הנאומים שלהם הינם מאוד מרשימים, אולם מצבם האמיתי... מדכא", אמר פרס לעיתונאים.
סגן שר החוץ האירני, סעיד אבעס ירעקי, אמר כי אירן שוקלת ברצינות את ההצעה המערבית: "אנו מוצאים בהצעה המון דברים חיוביים, אולם ישנם דברים שאיננו מצליחים להבין, ואני זקוקים להבהרות".
ראשי מדינות האיחוד האירופי קראו (שישי, 16.6.06) לממשלת אירן לספק תשובה חיובית במהרה בנוגע להצעה. המנהיגים לא קבעו מועד מדויק בו על טהרן להשיב.
נשיא אירן אמר כי התשובה להצעה תגיע "בזמן המתאים לאינטרסים של הרפובליקה האיסלאמית של אירן".

תאריך:  16/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
אירן וסוריה חתמו על "הסכם הגנה" ושיתוף פעולה צבאי נגד האיומים של ארה"ב וישראל    שר ההגנה האירני הדגיש את חשיבות המשך פיתוח טילי ה"שיהאב"
הילה רפופורט
הרעש, בעוצמה של 3.1 בסולם ריכטר, זעזע בניינים ב -4 מחוזות. דרום מערב ארה"ב ניצב ע"ג שברים גיאולוגים פעילים, דבר הגורם לרעידות אדמה קלות מספר פעמים בשנה. זהו הרעש השביעי שהורגש השנה.
אריאל שמידברג
צפון קוריאה מאיצה את ההכנות לקראת ניסוי בטיל חדש, אשר לפי הערכות מודיעיניות אמריקניות, ייתכן כי יגיע לטווח של ארה"ב
הילה רפופורט
הרשות האירופאית לבטיחות המזון, מצאה רמות גבוהות של חיידק הסלמונלה בביצים שמקורן בספרד, צ'כיה ופולין    מועצת הביצים הבריטית תאסור ייבוא ביצים מהמדינות שנמצאו נגועות
עומר שיקלר, שלומי דיאז
קטטה המלווה ביריות פרצה בכפר    המשטרה חוקרת את הנושא    הערכה: הקטטה פרצה בשל סכסוך שכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il