X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יגורש מהצבא וישללו דרגותיו

15 שנות מאסר בפועל לסא"ל אל-הייב

סא"ל אל-הייב הורשע בבית הדין הצבאי בעבירות של ריגל חמור, מגע עם סוכן זר וסעיפי אישום בגין סחר בסמים ריצה מתוך עונשו כבר כארבע שנים
▪  ▪  ▪
אל-הייב היום באולם בית הדין בקריה

   עומר שיקלר
סא"ל אל-הייב הורשע בריגול ומגע עם סוכן זר

בית הדין המיוחד בקריה גזר (18.6.06) את דינו של סא"ל עומר אל-הייב, אשר הורשע לפני כחודש וחצי בעבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן זר ומספר עבירות סמים.
בית המשפט גזר על סא"ל אל-הייב 15 שנות מאסר בפועל ועוד 3 שנות מאסר על תנאי וכן הורה על גירושו מהצבא. משמעותו של גירוש מצה"ל הוא שלילת דרגותיו, שלילת הפנסיה ושלילת כל זכות אחרת שקיבל בגין שירותו הצבאי.
אל-הייב יושב במאסר כבר כארבע שנים, שייחשבו כחלק מגזר דינו.
בעת מתן פסק הדין אמרו השופטים, כי מדובר במעשים חמורים גם לאור הדרגה הגבוהה שנושא הנאשם, אולם עם זאת לנאשם נזקפות גם עתה זכויות העבר. ביה"ד גם התייחס לפציעתו של סא"ל אל-הייב במהלך פעילות מבצעית בלבנון בעקבותיה הוא סובל מנכות.
השופטים ציינו גם, כי "הנאשם פגע בבטחון המדינה וניצל את מעמדו ודרגתו כדי להשיג מידע... לא מדובר במידע חד פעמי". השופטים ציינו כי סא"ל אל-הייב היה המוח מאחורי רשת של ריגול.
סא"ל אל-הייב, אמר לאחר הקראת גזר הדין: "תפרו לי תיק. אני ערבי גאה ובגלל זה הרשיעו אותי. השופטים הם חותמת גומי. יש לנו את זכות הערעור והדרך עוד פתוחה בפנינו. מספר פעמים ניסו להביא אותי להסדר טיעון ואני לא הסכמתי. אני מאוכזב מהמערכת הצבאית, אני חזק ואמשיך להילחם".
עו"ד אמנון זכרוני, סניגורו של סא"ל עומר אל-הייב, אמר: "מדובר בעונש חמור. קרוב לודאי שנערער. אנו נקרא בעיון את נימוקי גזר הדין ובהתאם לכך נגבש החלטתינו. חשוב לזכור שהוא זוכה מעבירת הבגידה והורשע רק בדעת רוב בעבירת הריגול החמור".
אל"מ ענת רון, התובעת הצבאית הראשית לשעבר, אשר עמדה בראש התביעה הצבאית במהלך המשפט, אמרה לאחר מתן גזר הדין: "העבירות הוכחו מעבר לכל ספק סביר. ביה"ד קבע היום שיש להטיל ענישה מחמירה וכואבת בגין עבירות שכאלה, במיוחד כשמדובר בקצין בכיר שניצל את תפקידו ונגישותו הרבה למידע". אל"מ רון ביקשה להדגיש: "כל המשפט הזה התנהל נגד היחיד ולא נגד בני העדה. אנו בצה"ל מעריכים מאוד את בני עדתו".
זוכה מעבירת הבגידה
כבר לאחר ההרשעה ציין סא"ל אל-הייב כי יערער על ההחלטה. אל-הייב נתון במעצר מאז חודש אוקטובר 2002 לאחר שנעצר בתום חקירה של משטרת ישראל ומצ"ח. הוא הואשם בשורה של עבירות ביטחון חמורות בגין קשרים עם אנשי חיזבאללה בלבנון להם העביר מידע רב על כוחות צה"ל בצפון בתמורה לקבלת סמים בשווי רב.
כאמור, בית הדין הרשיע את אל-הייב בעבירות של ריגול חמור ומגע עם סוכן זר. עם זאת, זיכה אותו מעבירת הבגידה, וזאת מחמת הספק. הוא הורשע בעבירת הריגול החמור בדעת רוב אל מול שופט אחד שסבר כי יש לזכותו מעבירה זו. בנוסף, סא"ל אל-הייב הורשע בשתיים מתוך שלושת עבירות הסמים בהן הואשם.
בתום הדיון הקודם במהלכו הורשעה סא"ל אל-הייב בעבירות אמר עו"ד אמנון זכרוני, סניגורו: "אנחנו נערער על ההחלטה. קיימים חילוקי דיעות בין השופטים ומעבירה חמורה ביותר שהיא בגידה הוא זוכה. כמו כן, הוא זוכה מחלק מעבירות הסמים - הם ייחסו לו סחר בכמויות אדירות של סמים ובסופו של דבר הוא הורשע על כמויות קטנות".
סא"ל אל-הייב, בשנות ה- 40 לחייו, תושב הכפר זרזיר, שימש כקצין מודיעין בפיקוד הצפון. מכתב האישום עלה כי אל-הייב העביר מידע רגיש לאיש קשר של החיזבאללה תמורת סמים בשווי מאות מיליוני דולרים. בכתב האישום פורטה סידרה של עבירות חמורות, בינהן על כך שסא"ל אל-הייב העביר לחיזבאללה מידע אודות תנועות אלוף פיקוד הצפון לשעבר, גבי אשכנזי, מארבים של טנקים, מטוסי חיל האוויר ופרטים על גזרת הר דב, לרבות מפות. בתמורה למידע שמסר קיבל מהארגון סמים אותם מכר בישראל, יחד עם שותפים נוספים.

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במקרים מתונים של צהבת ילודים, המצב עשוי להעלם מעצמו בתוך 5-7 ימים
יפעת גדות
ווטרלו היתה אחת מנקודות המפנה החשובות בהיסטוריה של אירופה. אילו נפוליאון היה זוכה בקרב, היה מצליח להקים מחדש את האימפריה הצרפתית
עידן יוסף
שחקן הנבחרת הגנאית הניף ברגעי הניצחון דווקא את... דגל ישראל
שלומי דיאז
אמש נחת הבלדר בנתב"ג ובוצע אחריו מעקב    היום נעצרו מזמיני הסם
יהונתן דחוח-הלוי
העיתון מסתמך על מקורות בפריז    התנאים שהציב אולמרט, בשיחתו עם שיראק: הסדרת תיחום הגבול בין סוריה ללבנון והצבת כוחות צבא לבנון בגבול עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il